صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱  ، 
کد خبر : ۲۸۸۴۴۹

وعده اقتصادی 100 روزه در سال چهارم دولت عملی می‌شود؟!

دولت یازدهم در سال‌های گذشته سنتی را مبنی بر ارائه وعده برای هر سال داشته که اکثراً به موارد اقتصادی و رفع رکود مربوط می‌شده است، اما وضعیت اقتصادی که اکنون آحاد جامعه با آن دست به گریبانند، بیانگر چیز دیگری است.

به گزارش مشرق، دولت یازدهم را می‌توان به نوعی دولت وعده‌های اقتصادی نامید. این روزها که دولت 900 روزه شده، یادآور وعده رئیس‌جمهور مبنی بر احیای اقتصاد در 100 روز و ارائه گزارش در این مدت به مردم است. «اقتصاد را 100 روزه احیا می‌کنم» جمله معروف تبلیغات انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بود. اما وضعیت اقتصادی کشور رکودی را نشان می‌دهد که حتی در مقطعی صدای چهار وزیر مهمی که در امور اقتصادی کشور فعال هستند را درآورد.

روحانی اما در ابتدای هر سال به کار ویژه دولتش در سال آینده اشاره کرده و وعده‌هایی برای اجرای این امور به مردم داده است که این وعده‌ها نیز در جای خود جالب توجه است و می‌توان براساس آن کارنامه کاری دولت را در ارائه وعده‌ها و عمل به آن مورد بررسی قرار داد.

روحانی در همایش روز کارگر (11 اردیبهشت 93) گفت: سال 93 را سال رونق تولید و شکستن رکود اقتصادی اعلام می‌کنم. دولت مصمم است قفل تمام تحریم‌ها را بشکند.

وی در بیست و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌ها و واحدهای نمونه کشور که در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد، گفت: دولت تدبیر و امید دولتی است که در سایه حمایت شما سال 93 را سال رونق تولید و شکستن رکود اقتصادی اعلام می‌کند. من سال 93 را سال رونق تولید و شکستن رکود اقتصادی اعلام می‌کنم. روحانی در نشست با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی (28 اردیبهشت 93): برنامه دولت تبدیل سال 93 به سال رونق اقتصادی است.

روحانی در نخستین جلسه هیئت دولت (5فروردین 94): سال 94 را سال رونق تولید معرفی می‌کنم.

روحانی گفت: شعار امسال نباید تنها روی کاغذها و تابلوها بماند بلکه باید بر دل‌های مان حاکم شود و همه تلاش‌ها برای تحقق عینی آن متمرکز شود.

روحانی در اجتماع مردم استان یزد (17 اسفند 94): سال 95، سال شکوفایی و رونق اقتصادی ایران خواهد بود. دولت یازدهم ارزش پول ملی، ثبات بازار ملی و روند کاهنده تورم را با وجود کاهش شدید و کم سابقه درآمدهای نفتی حفظ نموده است. قول می‌دهم سال 95 سال رونق اقتصادی خواهد بود.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات