صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶  ، 
کد خبر : ۲۸۸۶۷۰

«بازدارندگی» پیام سیدحسن نصرالله به رژیم صهیونیستی

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان قرار است شامگاه دوشنبه آینده در گفت وگو با شبکه المیادین پیامی بازدارنده را به رژِیم صهیونیستی گوشزد کند که از « اهمیت خاصی» در زمینه درگیری مستقیم با این رژیم برخوردار است.
 روزنامه لبنانی الاخبار افزود: صدور این پیام سیدحسن نصرالله با تصمیم « ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای کاهش تعداد نیروهای روس در سوریه، هجمه رژیم سعودی علیه مقاومت و یا بروز نشانه های کاهش تجاوز سعودی علیه یمن ارتباط زیادی ندارد بلکه روی سخن دبیرکل حزب الله با دشمن صهیونیستی خواهد بود.

برپایه این گزارش،‌پیام مستقیم به رژیم صهیونیستی، اظهارات روشن درباره سوریه و بشار اسد، نقش میدانی، سیاسی و راهبردی ایران و روسیه، سخنان صریح درباره تصمیم شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب علیه حزب الله، سخنان عمیق درباره عربیت، الازهر، اهل تسنن و شیعه از جمله موضوعاتی است که دبیرکل حزب الله لبنان به آن در این گفتگو  به آن خواهد پرداخت.

شبکه المیادین هم در برنامه تبلیغی برای انجام گفت وگوی با دبیرکل حزب الله تاکید دارد که این گفت وگو حاوی « پیامی مستقیم برای اسرائیل و سرکردگان آن است» و قرار است سید حسن نصرالله « از برنامه ها و سیاست های حزب الله در رویاروئی با هراس افکنی ها و تجاوز احتمالی اسرائیل» سخن بگوید.

الاخبار خاطرنشان کرد: رژیم اسرائیل اخیرا دست به اقدامات زده که گمان می کند دیگران آنها را نمی بینند و همزمان با آن هجمه ای رسانه ای را شروع کرده که بر « بزرگنمائی قدرت مقاومت » متمرکز است.
رسانه های صهیونیستی اخیرا از مقاومت لبنان به عنوان « ارتش» و یا « ببر درنده» یاد کردند که به اعتقاد برخی ناظران می تواند زمینه سازی برای افکارعمومی در رژیم صهیونیستی و جهان به منظور شروع تجاوزی علیه لبنان باشد.

این روزنامه لبنانی تاکید کرد که این اقدامات رژِیم صهیونیستی با برنامه های تبلیغی آن برای تخلیه شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی و نزدیک مرزهای لبنان در صورت شروع جنگ با مقاومت لنبان همزمان شده است.

الاخبار نوشت: با کنار هم گذاشتن داده ها و اطلاعات مبتنی بر تحولات میدانی و سیاسی و همچنین اعلام مواضع و اقدامات تصمیم سازان در مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی و می توان نشانه هائی را از احتمال تصمیم دشمن صهیونیستی برای یک ماجراجوئی و شروع جنگی علیه لبنان را دریافت.

این روزنامه لبنانی افزود: اسرائیل با بخشی از قدرت بزرگ و توسعه یافته مقاومت لبنان در زمینه تسلیحات و تجارب میدانی بعداز مشارکت مستمر سه ساله در جنگ علیه تروریسم تکفیری در سوریه که می تواند « توازن قوا» را به نفع مقاومت تغییر دهد، آشنا است.

الاخبار خاطرنشان کرد: ارزیابی ها نشان می دهند که اسرائیل قصد دارد یک سقفی را در مواجهه با محور مقاومت ترسیم کند اما با هراس افکنی و حتی عملیات امنیتی و نظامی در داخل سوریه نتوانست به موفقیتی دست یابد به ویژه این که همچنان درمقابل سیاست بازدارندگی مقاومت دست بسته مانده است و نمی تواند در داخل خاک لبنان مرتکب عملیاتی شود.

این روزنامه لبنانی تصریح کرد: اکنون این فرضیه قوت گرفته که بعداز اقدامات تحریک آمیز مستقیم رژیم سعودی علیه مقاومت، فرصت و فضائی را برای رژیم صهیونیستی فراهم کرده و شانس آن را برای اقدامی که تصور می کند به مسیر تقویت قدرت مقاومت منجر می شود، افزایش داده است.

الاخبار تاکید کرد: با وجود این که سازمان رزمی حزب الله خود را برای هرگونه سناریوی احتمالی آماده کرده است اما به نظر می رسد فرماندهی مقاومت اکنون تاکید بر معادله بازدارندگی را ترجیح می دهد و اما باید منتظر اظهارات سیدحسن نصرالله از طریق شبکه المیادین ماند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات