تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۵۶۳۵۹

سید حسن نصرالله: دشمن صهیونیست طی ۱۳۰ روز جنگ در تحقق اهدافش ناکام مانده است

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: دشمن صهیونیست جز انتقام گرفتن وحشیانه از غیرنظامیان و افراد بی‌گناه کاری از پیش نبرده است. اوضاع ساکنان غزه باید وجدان بشری را به حرکت درآورد.

به نقل از العهد، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در سخنانی به مناسبت روز جانباز گفت: امروز به مناسبت روز جانباز یعنی روز جانبازان مقاومت که بخش ارزشمندی از فداکاران را تشکیل می‌دهند گرامی داشته‌ایم. مناسبت دوم هم به ایران مقاومت ارتباط دارد که روزهای زیادی را در زندان‌ها گذرانده‌اند. برخی پرونده‌های اسیران ما نزد دشمن مانند اسیر «یحیی سکاف» همچنان حل‌نشده باقی مانده است.

پاسداران ایران تکیه گاه حقیقی تمامی جنبش‌های مقاومت

وی همچنین با اشاره به گرامیداشت روز پاسدار در ایران افزود: به برادرانمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران روزشان را تبریک می‌گوئیم؛ کسانی که به حق از آغاز تکیه‌گاه حقیقی و حامیان نیرومند تمامی جنبش‌های مقاومت بوده‌اند. وضعیت کنونی محور مقاومت و قدرت آن به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است که در چنین روزهایی به پیروزی رسید.

۱۳۰ روز از شکست دشمن می‌گذرد

سید حسن نصرالله بیان کرد: دشمن صهیونیست جز انتقام گرفتن وحشیانه از غیرنظامیان و افراد بی گناه کاری از پیش نبرده است. رزمندگان مقاومت در غزه طی ۱۳۰ روز نبرد حماسه بزرگی خلق کردند. دشمن صهیونیست در تحقق اهدافش ناکام مانده است.

وی افزود: آنچه در غزه رخ می‌دهد و محاصره شدید ساکنانش در شرایط سخت باید که وجدان بشری را به حرکت درآورد.

نصرالله گفت: ۱۳۰ روز از پایداری افسانه‌ای مبارزان مقاومت در غزه، قهرمانی‌های معجزه‌وار و صبر بی‌همتای آنان در طی تاریخ می‌گذرد و از سوی دیگر ۱۳۰ روز نیز از شکست اسرائیل و ناتوانی آن در تحقق هدف‌هایش می‌گذرد. ۱۲۹ روز نیز از حمایت، پشتیبانی و همراهی کشورهای محور مقاومت و بسیاری از ملت‌های جهان می‌گذرد.

وی ادامه داد: به تمامی خانواده‌های شهیدان در تمامی جبهه‌های مقاومت که در این روزها به شهادت رسیده‌اند تبریک و تسلیت می‌گوئیم و از خداوند برای مجروحان شفای عاجل طلب می‌کنیم.

وقایع غزه باید وجدان جهانیان را به حرکت درآورد

نصرالله گفت: اقدامات ما در جبهه لبنان یک مسؤولیت ملی و در وهله نخست پاسخی راستین به مسؤولیت ایمانی، اخلاقی و دینی ما است. وقایع غزه باید وجدان جهانیان را به لرزه درآورد و آن‌ها باید در قبال این حمله و فاجعه بشری احساس مسؤولیت کنند.

وی افزود: شکل گیری رژیم اشغالگر اسرائیل ریشه تمامی بحران‌های منطقه است و تاریخ لبنان بر درستی این موضوع گواه است. اسرائیلِ قوی خطری برای منطقه است و اسرائیل ترسو که با بازدارندگی مواجه شده است خطر کمتری برای منطقه دارد.

منافع کشورهای منطقه در شکست رژیم صهیونیستی است

نصرالله گفت: در خصوص رخ‌دادهای غزه باید گفت که پیش از منافع ملی فلسطین، منافع ملی کشورهای منطقه در شکست رژیم صهیونیستی است. گشایش جبهه لبنان با اشغالگران در درجه نخست منافع ملی ما را در جلوگیری از پیروزی دشمن صهیونیست تشکیل داد.

وی افزود: این که برخی می‌گویند منفعتی در اقداماتی ما در جبهه لبنان نیست، خود یک مشکل و موضوعی فاجعه‌آمیز است. برخی طرف‌ها، دستاوردها و پیروزی‌ها هر چه هم که باشد، از پیش حکم خود را صادر کرده‌اند و آن چه را تحقق می‌یابد دستاورد خیالی می‌خوانند.

نصرالله گفت: این افراد در نشست‌های داخلی خود به تحقق دستاوردها اذعان می‌کنند، اما به صورت علنی آن را بیان نمی‌کنند. با وجود تحمیل شکست به ارتش رژیم اشغالگری که «شکست ناپذیر» بود، برخی در مورد منفعت مقاومت به بحث و جدل می‌پردازند. ما باید دقت کنیم که این کشمکش به درگیری‌های مذهبی نیانجامد؛ زیرا این موضوع به نفع اسرائیل است و در راستای منافع ملی و کرامت ملی ما نیست.

وی افزود: کسانی که در درجه نخست امروز بار را در جبهه لبنان به دوش می‌کشند هم‌وطنان ما در روستاهای خط مقدم و ساکنان جنوب هستند و لبنان نیز با آن‌ها اعلام همبستگی می‌کند. ساکنان روستاهای خط مقدم کسانی هستند که می‌جنگند و فرزندان خود را به عنوان شهید تقدیم می‌کنند. بسیاری از شهیدان ما از ساکنان روستاهای خط مقدم هستند. اکثریت قاطع ساکنان جنوب و روستاهای خط مقدم بدون در نظرگرفتن مسائل مذهبی، اراده و تصمیم خود در راستای مقاومت را بیان می‌کنند و به صورت عملی آن را پیاده می‌کنند.

خانه‌های ویران شده در جنوب بهتر از قبل بازسازی خواهند شد

نصرالله گفت: خانه‌های ویران‌شده در جنوب بهتر از قبل بازسازی خواهند شد. پافشاری ساکنان روستاهای مرزی در تشییع شهیدان در این روستاها و در برابر دیدگان مواضع اشغالی صهیونیستی حاکی از اراده و انتخاب گزینه مقاومت از سوی آنان است. این مقاومت با این جانفشانی‌ها و اهالی این منطقه‌ها با این پایداری کسانی هستند که از لبنان دفاع می‌کنند.

رژیم اشغالگر به دلیل وجود مقاومت توجه زیادی به لبنان دارد

وی افزود: جبهه لبنان از ۱۲۹ روز پیش گشوده شده و به صورت روزانه خسارت‌های سنگینی را به دشمن وارد می‌کند، اما با ضوابط و حدود مشخصی می‌جنگد. رژیم اشغالگر به دلیل وجود مقاومت توجه زیادی به لبنان دارد و جهان نیز هیات‌هایی را به دلیل وجود جبهه جنوب لبنان به سوی ما اعزام می‌کند. این رخ‌داد جایگاه و وزن بازدارندگی را به اثبات می‌رساند و ثابت می‌کند که لبنان دارای قدرت بازدارندگی است. دیدار هیأت‌های غربی از لبنان تنها یک هدف دارد و آن هم حمایت از اسرائیل و بازگرداندن شهرک‌نشینان به شمال است.

نصرالله گفت: هیأت‌های غربی در پیشنهادهای خود هیچ چیزی در مورد رخ‌دادهای غزه و جنگ و جنایت در آن را مورد بحث قرار نمی‌دهند. هیأت‌های غربی خواهان اجرای اقدامات دلخواه خود هستند و مساله اراضی اشغالی، تعرض‌های صهیونیستی و اموری از این دست را بیان نمی‌کنند و روی امنیت اسرائیل تمرکز دارند. این هیأت‌ها با به کارگیری اظهارات اسرائیلی‌گونه تلاش دارند ما را بترسانند.

وی افزود: جبهه جنوب لبنان جبهه فشار، پشتیبانی، مشارکت در شکست اسرائیل و تضعیف آن تا حدی است که بپذیرد باید حمله به غزه را متوقف کند. به آن‌ها می‌گوئیم هرچه می‌خواهید به هراس‌افکنی ادامه دهید، زیرا این اقدامات و حتی به راه‌انداختن جنگ علیه ما، هرگز روی ما تأثیر نخواهد گذاشت و عملیات ما را متوقف نخواهد کرد.

نصرالله گفت: اسرائیل بحران‌زده است و در موضعی قرار ندارد که شرط‌هایی را تحمیل کند. از مواضع اعلامی رسمی لبنان می‌خواهم که شرط‌های بیش‌تری را به قطع‌نامه ۱۷۰۱ اضافه کنند و خواهان پیاده‌کردن این قطع‌نامه به تنهایی نباشند. لبنان در موضع قدرت است، ابتکار عمل را به دست دارد و می‌تواند شرط‌های خود را تحمیل کند.

وی افزود: فضای هراس‌افکنی عظیمی در لبنان تشکیل شده که سیاستمداران و برخی شخصیت‌ها در آن مشارکت می‌کنند، تا حدی که به سطح انحطاط اخلاقی و پایین‌ترین سطح ممکن رسیده است. برخی طرف‌ها در لبنان اهالی جنوب را از آغاز جنگ می‌ترسانند و این موضوع به منزله «اسفل السافلین» و پایین‌ترین سطح ممکن (از اخلاق) است.

نصرالله ادامه داد: باید نسبت به جنگ روانی دشمن و شایعه‌های رسانه‌های اجتماعی در راستای هراس‌افکنی در میان مردم و تحت تاثیرقراردادن اراده و موضع آنان هوشیار بود. باید توجه داشت که برخی افراد در رسانه‌های اجتماعی اطلاعات رایگانی را در اختیار دشمن قرار می‌دهند. دشمن از خیلی وقت پیش از جاسوس‌های خود بی‌نیاز شده زیرا دستگاه شنود (موبایل) همراه شما است، محل حضورتان را مشخص می‌کند و همه چیز را منتقل می‌نماید.

ما در جنوب می‌جنگیم اما چشمانمان به غزه دوخته شده است

وی افزود: ما تمامی تحولات منطقه را دنبال می‌کنیم و وقوع تمامی احتمال‌ها ممکن است. ما در جنوب می‌جنگیم، اما چشمانمان به غزه دوخته شده است. هرگاه حمله به غزه متوقف شود جنگ در جنوب نیز متوقف خواهد شد. وزیر جنگ دشمن گفته که کار خود را در جنوب ادامه خواهد داد و تکمیل خواهد کرد؛ ما به او خوش‌آمد می‌گوئیم و کار خود را در جنوب تکمیل خواهیم کرد.

نصرالله گفت: هرگاه دشمن به اقدامی دست بزند ما نیز در چارچوب قواعد و معادلات به اقدام و عمل باز خواهیم گشت و واکنش ما متناسب و همواره کارآمد و اثرگذار خواهد بود. اگر دشمن تهدیدهای خود علیه ما را عملی کند باید بداند که صدهزار نفری که شمال را ترک کرده‌اند دیگر به آن باز نخواهند گشت.

در نبرد با دشمن مصمم‌تر از قبل هستیم

وی ادامه داد: به هرکس که ما را به گسترش جنگ تهدید می‌کند می‌گویم که این ما هستیم که اقدام خود را گسترش خواهیم داد. هرکس برای یک لحظه تصور می‌کند مقاومت لبنان با این اقدامات میدانی و نیروهای قدرتمند حتی برای یک لحظه احساس ترس و دست‌پاچگی می‌کند در اشتباه است. مقاومت، امروز در رویارویی با دشمن در هر سطحی، از گذشته مطمئن‌تر و مصمم‌تر است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات