صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۸۸۷۹۵

اخبار ویژه روزنامه‌های 17 فروردین ماه

روزنامه کیهان **

موشک‌های قدرتمند حزب‌الله کابوس خلبانان صهیونیست

قدرت نظامی و موشکی حزب‌الله بیش از هر زمان دیگری موجب وحشت فرماندهان رژیم صهیونیستی شده است.

پایگاه اینترنتی صهیونیستی «والا» نوشت: با بررسی تغییر و تحولات نیروی هوایی اسرائیل از دهه 1970 درخصوص تلاش حزب‌الله برای سرنگونی جنگنده‌های اسرائیلی با شلیک موشک هشدار داد. تحلیلگران اسرائیلی معتقدند حزب‌‌الله برای دریافت سامانه موشک‌های زمین به هوای پیشرفته «اس.ای.17» و «اس.ای.22» که در اختیار ارتش سوریه هستند تلاش می‌کند. در حالی که حزب‌الله در اختیار داشتن این سامانه‌ها را تایید نکرده است می‌توان فرض کرد که این جنبش، سامانه‌های «اس.ای.6» و «اس.ای.8» را در اختیار دارد.

یک خلبان اسرائیلی گفت: با گذشت زمان، اجرای عملیات بر فراز لبنان سخت‌تر می‌شود زیرا در هر پرواز، فکر و ذهن خلبان‌ها درگیر این موضوع است که ممکن است با موشکی که از میان مرزهای سوریه و لبنان شلیک شده مواجه شوند. این ترس از سامانه «اس400» بیشتر احساس می‌شود.

خلبانان اسرائیلی گفته‌اند حزب‌الله تلاش می‌کند به توانایی رصد و شناسایی جنگنده‌های اسرائیلی دست پیدا کند که این موضوع، نگرانی خلبانان را در پی داشته است.

منابع امنیتی هم اعلام کرده‌اند دستگاه‌های امنیتی اسرائیلی از آن هراس دارند که ایران، سوریه و حزب‌الله وارد جنگ هوایی شوند و با از بین بردن هماهنگی میان اسرائیل و روسیه معادلات جدیدی را خلق کنند.

از توافق به هر قیمت تا توجیه نقض برجام به هر قیمت

«آفتاب تابان برجام تا وکلای مدافعی چون آقای عراقچی دارد، مگر نقض هم می‌شود؟!»

روزنامه وطن امروز با طرح این پرسش کنایه‌آمیز نوشت: سخنان آقای عراقچی مبنی بر اینکه «وقتی خبرنگار ایرانی می‌گوید سوئیفت برداشته نشده، از رئیس‌جمهور اتریش چه انتظاری دارید؟» این واکنش‌ها عجیب است اما از جریانی که در 1000 روز گذشته فراوان گزاره‌های متناقض و پارادوکسیکال مطرح کرده، بعید نیست. البته این اشکال هم به تشکیلات عظیم صدا و سیما وارد است که یکی نبود به جناب عراقچی بگوید: بر فرض محال سوال خبرنگار ایرانی باعث شده رئیس‌جمهور بی‌اطلاع و ناآگاه اتریش! (البته به زبان حال تیم مذاکراتی) آن طور پاسخ بدهد و بگوید: «مشکل سوئیفت حل نشده است»، یعنی اگر خبرنگاری غیر از تابعیت ایرانی هم این سوال را از جناب هانس فیشر می‌پرسید، او می‌خواست پاسخ دیگری بدهد؟ یا بر اساس منطق «تحریک رئیس‌جمهور اتریش توسط خبرنگار ایرانی»، می‌شود سوال دیگری هم پرسید؛ از اوباما هم خبرنگاران ایرانی سوال پرسیدند که 2 روز پیش آن طور از اعمال تحریم‌های جدید و حل نشدن مسئله تجارت و مبادلات بانکی و... سخن گفت؟

کنگره را هم لابد خبرنگاران ایرانی تحریک کردند که قانون محدودیت ویزا برای اتباع 38 کشور را علیه ایران و در تضاد و تناقض با برجام تصویب کرد. با این منطق بعید نیست تحریم شرکت‌ها و اشخاص ایرانی در پسابرجام هم نتیجه تحریک توسط خبرنگاران ایرانی باشد! و آخر این چه سفسطه‌ای بود که مطرح شد و انگار نه انگار!

وقتی از نظر حضرات، آمریکا هر غلط تازه‌ای می‌کند، نقض برجام محسوب نمی‌شود و در مقابل قانون‌های محکم تحریمی پسابرجامی ایالات متحده حرف از ایمیل و نامه به کری و که و که زده می‌شود، یعنی با این دست فرمان دیپلماسی، حتی اگر برجام توسط آمریکا به زمین گرم هم برخورد، باز نقض نشده است، چرا که توئیت‌بازهای حرفه‌ای گفتمان و موشک به برجام نه به چشم توافقی برای حل پرونده هسته‌ای و رفع تحریم‌ها که به چشم یک «توافق سیاسی» می‌نگرند، از اول هم با همین عینک برجام را بالا و پایین می‌کردند که در رهگذر آن پروژه‌های داخلی خود را پیش ببرند.

حکایت نقد متن و نقد دیپلماسی و نقد فن مذاکره، میان تیم مذاکراتی خیلی وقت است به پایان رسیده. از همان روزهایی که دشمن به نفع خود شعار می‌داد: «توافق نکردن بهتر از توافق بد است» و اعضای تیم مذاکراتی ایرانی به هزار ترفند کمپین درست می‌کردند که «هر توافقی بهتر از عدم توافق است» معلوم شد جریان «توافق به هر قیمتی» بیش از آنکه دنبال رفع تحریم باشد، دنبال چیز دیگری است.

حالا هم که برجام مکرر و حتی به اذعان و اعتراف خود آقایان نقض می‌شود، چه خیال؟! اصلا آمریکا همان‌طور که اوباما اخیرا اعلام کرد، باز به بهانه‌ای تازه تحریم‌های تازه اعمال کند! مگر برای توئیت‌‌بازهای گفتمان و موشک اهمیت هم دارد؟ برجام نه یک بار و 2 بار، صد بار نقض شود، مگر برای جریانی که از ابتدا به دنبال توافق سیاسی بوده اهمیت هم دارد؟! مشکل سوئیفت و مبادلات بانکی و غیره و ذلک به گفته خود آقایان و بازاری‌ها و تجار و بازرگانان حل نشود، مگر نقض برجام محسوب می‌شود؟ از جناب دیپلمات می‌پرسند چرا مبادلات دلاری حل نشده، جواب می‌دهد: «برخی حالا علاقه‌مند به دلار شده‌اند» کانه سرگذر نمی‌دانم چی‌چی ایستاده! بعید نیست فردا که نقض عهد شد و تحریم‌های دیگر هم برداشته نشد، باز گفته شود بر اساس متن برجام، نقض برجام محسوب نمی‌شود! و چه کراماتی دارد این «متن برجام» که هر تحریم و فشار تازه‌ای هم که تحمیل شود، بر اساس «متن برجام»،‌ نقض توافق به حساب نمی‌آید!

گزارش بانک مرکزی از تشدید شکاف طبقاتی در دولت یازدهم

«فاصله طبقاتی با وجود همه وعده‌های دولت روزبه‌روز عمیق‌تر می‌شود».

وبسایت فردا با درج این تحلیل خاطر نشان کرد: براساس گزارش مرکز آمار ایران از چگونگی توزیع درآمد در سال 1393، یکی از شاخص‌های سنجش نابرابری درآمد جامعه، ضریب‌جینی است. نگاهی به نتایج شاخص‌های نابرابری در سال 1393 در مناطق شهری و روستایی و کل کشور نشان می‌دهد ضریب جینی در سال 1393 در کل کشور و مناطق شهری و روستایی به ترتیب 0/3788، 0/3609 و 0/3401 بوده است که در مقایسه با سال 1392 که ضریب جینی در کل کشور و مناطق شهری و روستایی به ترتیب 0/3650، 0/3512 و 0/3243 بوده، افزایش یافته یعنی فاصله طبقاتی بیشتر، فقرا فقیرتر و ثروتمندان ثروتمندتر شدند.

در این میان بانک مرکزی نیز در آخرین گزارش خود در اسفند 94 نوشت: در سال 1393، علی‌رغم کاهش نرخ تورم و افزایش ارزش واقعی دستمزدها، ضریب جینی افزایش یافت و از رقم 0/395 به 0/399 رسید تا این مسئله تایید شود. براساس گزارش بانک مرکزی، مقایسه سهم 40 درصد خانوارهای پایین و متوسط نشان می‌دهد در سال 1393 خانوارهای پایین درآمدی با کاهش سهم بیشتری در مقایسه با 40 درصد خانوارهای متوسط درآمدی روبه‌رو بوده‌اند.

نسبت هزینه دهک آخر (پولدارترین) به دهک اول (کم‌‌درآمدترین) به 14/3 برابر رسید که در مقایسه با نسبت به 13/8 برابری سال 92 نشان‌دهنده افزایش نابرابری است. گفتنی است، ضریب‌جینی عددی است بین صفر و یک، که در آن صفر به معنی توزیع کاملا برابر درآمد یا ثروت، و یک به معنای نابرابری مطلق در توزیع ثروت است.

هرچند هنوز آمار ضریب جینی در سال 94 منتشر نشده اما با نگاهی به وضعیت حقوق و دستمزدها، نرخ بیکاری که هنوز نزدیک به 12 درصد است و گسترده شدن فقری که در جامعه دیده می‌شود، می‌توان حدس زد وضعیت بهتر از سال 93 نخواهد بود.

شعارهای دولت یازدهم اما درباره ریشه کن کردن فقر که قدم اول آن کاهش بیکاری است زیاد بود. به عنوان مثال، روحانی در همان ابتدای شروع به کار گفته بود: دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در مقابل خانواده و فرزندان شرمنده باشند. او در جایی دیگر تاکید کرده بود: اساس سیاست من بالا بردن ثروت ملی و رونق تولید و اشتغال و بهبود فضای کسب و کار و توزیع عادلانه ثروت است.

روحانی همچنین گفته بود: دولت تدبیر و امید به دنبال این است که آنچنان مردم را از درآمد سرشار کنند که اصلا به یارانه‌ 45 هزار تومانی نیازی نداشته باشند. او حتی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی خود با اعلام برنامه‌های دولت اعلام کرده بود: باید زندگی خوب و شغل آبرومند برای مردم افتخار باشد.

با این حال و با وجود همه این وعده‌ها، هنوز از یادها نرفته است که اردیبهشت‌ماه سال 93 با وجود اینکه نزدیک به یک سال از روی کار آمدن دولت حسن روحانی می‌گذشت، او بسیار وعده داده بود که ریشه فقر و بیکاری را بخشکاند.

معرکه‌گیری تروریست‌ها آزاد /روشنگری درباره تروریسم ممنوع!

دولت اتریش در حالی به بهانه آزادی تجمع موجب لغو سفر روحانی به این کشور شد که ماه گذشته مانع از انتشار نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپایی در مدارس این کشور شده بود.

سفر آقای روحانی به اتریش به خاطر شیطنت دولت اتریش در دادن مجوز تجمع و راهپیمایی به گروهک تروریستی منافقین لغو شد.

هاینس فیشر در مصاحبه‌ای و در واکنش به اعتراض دولت روحانی مدعی شده بود: اتریش نمی‌تواند تجمع و تظاهرات را ممنوع کند. حق تجمع در قانون اساسی اتریش وجود دارد و نمی‌توانیم بگوییم مثلاً در سه‌شنبه یا چهارشنبه تجمع را برگزار کنید. در دموکراسی ما، تجمع ممنوع نمی‌شود.

گرفتن این ژست آزادیخواهانه و دادن مجوز تجمع و راهپیمایی به گروهکی جنایتکار که 17 هزار نفر را با قساوت تمام ترور کرده، در حالی است که دولت اتریش اوایل اسفند 94 با اعمال سانسور شدید، مانع از انتشار نامه رهبر انقلاب خطاب به جوانان غربی در مدارس اتریش شد.

به گزارش دویچه وله، دولت اتریش، مانع ارسال نامه آیت‌الله خامنه‌ای به مدارس این کشور شده و سفارت ایران را از ارسال ترجمه این نامه به جوانان غرب منع کرده است. خبر این اقدام ضمن بحث در مجلس اتریش علنی شد. در پی پرسش یک نماینده حزب سبزها در مجلس اتریش از وزارت آموزش و پرورش درباره رویکرد این وزارتخانه در برابر ارسال نامه آیت‌الله خامنه‌ای به مدارس، وزارتخانه یاد شده پاسخ داد که قبل از آنکه سفارت ایران دست به چنین اقدامی بزند «ما نماینده سفارت را به وزارتخانه فرا خواندیم و نسبت به هرگونه اقدامی از این دست اعتراض کردیم».

یادآور می‌شود نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی، نامه‌ای مستند و روشنگر درباره پیوند پنهان قدرت‌های غربی با «تروریسم» ‌بود.

اکنون پرسش این است که چرا در اروپا تروریست‌ها امکان فعالیت دارند اما روشنگری درباره این جنایتکاران و خاستگاه تغذیه آنها ممنوع است؟ همچنان که باید پرسید چرا اگر تروریست‌ها در اروپا به یک یا چند نفر حمله کردند باید جامعه جهانی عزادار باشد اما اگر در ایران یا دیگر کشورهای غیر اروپایی هزاران انسان بی‌گناه قربانی قساوت تروریست‌ها شدند، غربی‌ها به جای حمایت از قربانیان، به تروریست‌ها پناه می‌دهند و آنان را تغذیه می‌کنند؟

معین: روحانی در 2 سال گذشته فاقد اتاق فکر بوده

نامزد حزب مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری نهم می‌گوید روحانی در 2 سال گذشته فاقد اتاق فکر بوده است.

مصطفی معین در مصاحبه با روزنامه آرمان و در پاسخ این سؤال که چه انتقاداتی را به دولت آقای روحانی وارد می‌دانید گفت: آقای روحانی نیاز به یک اتاق فکر بسیار قوی دارد. تشکیل این اتاق فکر نیز باید توسط خود رئیس جمهور صورت بگیرد. در شرایط کنونی در برخی کشورها رؤسای جمهور از مشاوران بسیار زبده‌ای بهره می‌برند که برخی از آنها در زمینه تخصصی خود برنده جایزه نوبل شده‌اند. (در دو سال گذشته آقای روحانی فاقد این اتاق فکر بوده‌اند؟) بله، تا حدودی این وضعیت وجود داشته است.

وی ادامه می‌دهد: به نظر من آقای روحانی باید در همه حوزه‌ها اتاق فکر تشکیل دهد. مسئولیت یک رئیس جمهور تنها به حوزه‌های سیاسی، حقوقی و اقتصادی محدود نمی‌شود. رئیس جمهور در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی نیز مسئولیت دارد. در این زمینه حق تقدم با مسائل اجتماعی است و آقای روحانی در ابتدا باید یک اتاق فکر منسجم و کاربردی در زمینه مسائل اجتماعی تشکیل بدهد و سپس به مسائل اقتصادی و سیاسی بپردازد.

معین گفت: در شرایط کنونی یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی دولت آقای روحانی مسئله بیکاری و اشتغال جوانان است.

استاندار و فرماندار قربانی ناکامی افراطیون در خراسان

استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد به خاطر ناکامی دولت و اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس احتمالاً برکنار می‌شوند.

زمزمه‌های تغییر استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد، در این شهر منتشر شده است و به برخی ادارات رسیده است.

برخی افراطیون مدعی اصلاحات و نشریات آنها پس از انتشار نتایج انتخابات مجلس و ناکامی بارز طیف متبوع آنها در برخی از استان‌ها از جمله خراسان رضوی، ‌مسئولان دولتی در این استان‌ها را مقصر دانسته و خواستار برکناری آنها شده بودند. علیرضا رشیدیان استاندار فعلی خراسان رضوی است و از محمد پژمان و غلامحسین مظفری به عنوان جانشینان احتمالی وی نام برده می‌شود.

یادآور می‌شود برخی مسئولان ارشد دولتی در تهران و استان‌ها به طور کم‌سابقه‌ای و به شکل غیرقانونی در انتخابات 7 اسفند فعال بودند.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* سفیر امارات در آمریکا هم علیه جمهوری اسلامی ایران شاخ و شانه کشید! یوسف العطیبه با انتشار یادداشتی در وال استریت ژورنال ضمن متهم کردن ایران به اقدامات خصمانه در منطقه، خواستار برخورد قاطع با ایران شده است. وی در این یادداشت نوشته است: «یک سال از زمان ارائه چارچوب توافق هسته‌ای ایران گذشته است؛ پرزیدنت اوباما در زمان توافق اعلام کرد که این توافق جهان را امن‌تر خواهد کرد؛ شاید اینطور بود، اما فقط برای کوتاه مدت و فقط در رابطه با تسلیحات هسته‌ای ایران.» وی ضمن دخالت در امور داخلی ایران افزود: از زمان توافق هسته ای، ایران فقط خودنمایی و اقدامات تحریک آمیزش را تشدید کرده است. گذشته از آزمایشات موشکی و شلیک راکت در نزدیکی ناو آمریکایی و دستگیری ملوان‌های آمریکایی و مذاکره برای خرید سلاح از روسیه، در یمن نیز که مذاکرات صلح نویدهای جدیدی را در پی داشته، مداخلات مخرب ایران تنها افزایش یافته است.» به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از این زیاده‌گوئی‌ها باید سیاست خارجی خود در بخش خاورمیانه را تقویت کند.

* مجلس علمای اندونزی در نظر دارد بخش مبارزه با تروریسم خود را با هدف یاری رساندن به دولت اندونزی جهت مبارزه با تروریسم، فعال نماید. معروف امین، رئیس این مجلس گفت: مقامات عالی رتبه اندونزی از مجلس علما درخواست کرده‌اند در امر مبارزه با تروریسم فعال شود و ما نیز با استقبال از این موضوع نهاد مبارزه با تروریسم این مجلس که در 10 سال قبل تشکیل شده است را فعال خواهیم کرد. وی رویکرد دینی را تنها عامل موفقیت نهاد مبارزه با تروریسم مجلس نمایندگان اندونزی دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با نزدیکی به حوزه‌های علمیه و همچنین گروه‌های مختلف مردمی از شیوع عقاید افراطی و تندرو جلوگیری نماییم. جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی اخیراً با افزایش بودجه مجلس علمای اندونزی خواهان ایفای نقش بیشتر این مجلس در رویارویی با تروریسم شده است.

* بولنت اوجار، صاحبنظر ترکی – آلمانی تبار و مدیر موسسه الهیات اسلامی دانشگاه اسنابروک آلمان گفت: پناهندگان مسلمانی که به آلمان آمده‌اند، مزیتی برای معرفی چهره و جایگاه اسلام در این کشور هستند. وی افزود: درست است که بسیاری از پناهندگان از لحاظ اعتقادات، سنتی‌تر از مسلمانان ساکن آلمان هستند، ولی با این حال این گوناگونی و تنوع، مثبت به حساب می‌آید. چون این دسته از همدیگر تاثیر متقابل گرفته و تغییر خواهند کرد. این کارشناس از اینکه از همان ابتدا به پناهندگان مسلمان برچسب عقب ماندگی و یا تندرو مذهبی زده شود هشدار داده و تاکید می‌کند: ما در اصل درباره درک این دسته افراد از اسلام، اطلاعات کمی داریم. مثلاً سوریه یک کشور چند مذهبی بوده و مسلمانان و مسیحیان آن کشور صدها سال در کنار هم زندگی کرده‌اند. این یک تجربه ارزشمند است که آلمان می‌تواند از آن استفاده کند. وی این را هم گفت که فرار مسلمانان از کشور جنگ زده‌‌شان بهترین سند برای اثبات مخالفت آنها با افراطی‌ها و تفکر افراطی است.

*********************************

روزنامه ایران**

آغاز یادداشت‌برداری از حکم ۳۱۸ صفحه‌ای بابک زنجانی

وکیل بابک زنجانی، میلیاردر نفتی با حضور در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی رأی محکومیت 318 صفحه‌ای موکل خود را رؤیت کرد. رسول کوهپایه‌زاده درخصوص ابلاغ رأی صادره دادگاه به خبرنگار «ایران» گفت: «روز دوشنبه با حضور در دادگاه پس از رؤیت رأی 318 صفحه‌ای موکلم، یادداشت‌برداری آن را شروع کردم و این کار نیز چند روز ادامه خواهد داشت.» وی افزود: «رأی هنوز به من ابلاغ رسمی نشده است و تا زمانی که کار یادداشت‌برداری از رأی صادره تمام نشود، به معنای ابلاغ محسوب نمی‌شود.

البته پس از اینکه کار یادداشت‌برداری از حکم پایان یابد، از آن موقع 20 روز برای ارائه لایحه تجدید نظر فرصت خواهیم داشت.» کوهپایه‌زاده در پاسخ به این سؤال «ایران» که آیا این رأی 318 صفحه‌ای دادگاه به بابک زنجانی نیز ابلاغ خواهد شد، گفت: «حتماً این رأی به موکلم در زندان یا با حضور در دادگاه ابلاغ خواهد شد تا وی در جریان ماهیت قضیه قرار گیرد.» بنابراین گزارش، بابک زنجانی میلیاردر نفتی و دو همدستش (م. ش. ز و ح. ف. ﻫ) با رأی دادگاه انقلاب به عنوان «مفسد فی‌الارض» به «اعدام» محکوم شدند.

انتقاد نماینده ولی فقیه در سپاه از فعالیت‌های زودرس انتخاباتی

نماینده ولی فقیه در سـپاه گفت: «ابتدای سـال آینده و امسال کشور درگیر فضای سیاسی انتخابات ریاسـت جمهوری خواهد بود و متأسفانه می‌بینیم که هنوز مهر تأیید انتخابات مجلس خشـک نشده، یک عده سخن از انتخابات بعدی به میان می‌آورند که این اقدامات زودتر از موعد نیز ناخوشایند است، اما در این مسأله ســپاه همچنان موضوع روشنگری و بصیرت را ادامه خواهد داد.»

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام علی سعیدی در جمع فرماندهان و جمعی از کارکنان سپاه مستقر در تهران با اشاره به اولویت امسال سپاه در رابطه با تحول و تعالی بیان داشت: «موضوع امر به معروف و نهی از منکر و نیز ایجاد بســترهای لازم برای تحقق این فریضه در سپاه در سه بخش شناختن معروف و منکر، شناساندن معروف و منکر و اجرای آن باید به عنوان اولویت کاری در سپاه پیگیری شود لذا در این راستا سپاه باید پیشرونده و پیشبرنده کشور باشد.»

منع عبور هواپیماهای شرکت «ماهان» از آسمان عربستان

عربستان سعودی پرواز هواپیماهای شرکت ماهان به این کشور و عبور از حریم هوایی آن را ممنوع اعلام کرد. به گزارش «فارس»، روزنامه «الریاض» عربستان مدعی شد: «در پی رصد عملکرد شرکت‌های حمل و نقل هوایی خارجی در عربستان، برخی اقدامات خلاف آیین‌نامه مربوط به ایمنی هواپیماهای بین‌المللی حاضر در عربستان از سوی شرکت خطوط هوایی «ماهان ایر» ایران مشخص گردید و نسبت به لغو مجوز این شرکت تصمیم‌گیری شد.» روزنامه «الریاض»، ادعا کرد این تصمیم در پی حساسیت به سلامت و ایمنی مسافران گرفته شده است.

آخرین وضعیت پرونده سه فعال مطبوعاتی

وکیل مدافع احسان مازندرانی، عیسی‌سحرخیز و داوود اسدی سه نفر از متهمان ضد امنیت ملی بازداشت شده در آبان سال ۹۴، آخرین وضعیت پرونده موکلانش را تشریح کرد. سید محمود علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با «تسنیم» در پاسخ به این سؤال که آیا پرونده موکلانش (احسان مازندرانی، عیسی‌ سحرخیز و داوود اسدی) منتهی به صدور رأی شده است یا خیر گفت: «هنوز شعبه 28 دادگاه انقلاب نسبت به این پرونده حکم صادر نکرده و در مراجعه‌ای که روز شنبه هفته جاری (14 اسفند) نیز داشتم، دادگاه تصمیمی اتخاذ نکرده است.»

وکیل مدافع این سه متهم ادامه داد: «دادگاه رسیدگی به اتهامات مازندرانی و اسدی، اواخر اسفند سال 94 برگزار شد اما دادگاه عیسی‌سحرخیز که پیش‌تر تجدید شده بود، هنوز تعیین وقت جدید نشده است.»

*********************************

روزنامه خراسان **

پایش خبر داد :

چهار روز پس از واکنش مقام معظم رهبری به توئیت جنجال برانگیز منسوب به هاشمی رفسنجانی، یک مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت دیروز از تعلیق حساب کاربری توئیتر هاشمی خبر داد و گفت که حساب های توئیتر، اینستاگرام و تلگرامی که به نام آیت ا… هاشمی رفسنجانی ایجاد شده در اختیار دبیر سایت ایشان بوده و وی بدون هماهنگی با رئیس مجمع تشخیص اقدام به انتشار مطالب می کرده است.وی گفت که کلیه فعالیت های مجازی که به نام آیت ا... هاشمی در شبکه های اجتماعی انجام می شده به حالت تعلیق درآمده و تا زمان مشخص شدن مسئول ذی صلاح برای نظارت بر این گونه فعالیت ها، فعالیت حساب های کاربری مربوطه متوقف شده است.

پارس نیوز مدعی شد :

تغییرات جدید در سازمان صدا و سیما ظرف دو ماه آینده رقم خواهد خورد. بر این اساس «مرتضی شمسی» به عنوان «مدیر شبکه یک» منصوب خواهد شد. در راستای کوچک کردن سازمان صدا و سیما نیز برخی معاونت های این سازمان تبدیل به مرکز شده و می شود و در این راستا معاونت خبر نیز به مرکز تبدیل خواهد شد و با این اقدام، پیمان جبلی از صدا و سیما خارج شده و غلامرضا غلامی به عنوان رئیس مرکز منصوب می شود.

جمهوریت نوشت :

نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه می گوید هیچ نهادی ابلاغیه ای مبنی بر شکایت از وی برای او ارسال نکرده است.در ایام انتخابات مجلس دهم فیلمی از نادر قاضی پور ، نماینده مردم ارومیه در مجلس منتشر شد که موجی از انتقادات را از جانب فعالان سیاسی و برخی نمایندگان مجلس به خصوص فراکسیون زنان مجلس نهم در پی داشت.

انتخاب مدعی شد :

یکی از بازیکنان سابق تیم ملی، به احتمال فراوان در انگلیس پناهنده خواهد شد. این بازیکن که نام وی در خبرها ذکر نشده است، در خارج از ایران به سر می برد و علاقه ای به بازگشت به کشور ندارد. وی این روزها مشغول انجام یکسری کارهای قانونی برای پناهندگی در این کشور اروپایی است. او اخیرا وکیلی برای خودش گرفته و در تلاش است تا هر چه زودتر کارهای قانونی را انجام دهد و مطمئن شود که مشکلی برای حضور در این کشور ندارد.

پارسینه مدعی شد :

برخی سایت های خبری و کانال های تلگرامی عصر دیروز خبری مبنی بر دستگیری محمدرضا حسینیان، مجری مشهور تلویزیون منتشر کردند و مدعی شدند این مجری خوش نام تلویزیون ، عامل جذب بازیگران و هنرمندان به شبکه ماهواره‌ای "GEM" بوده و بازداشت شده است.پیگیری ها حاکی است این خبر از اساس شایعه و نادرست است . محمد رضا حسینیان علاوه بر اجرا در تلویزیون ، مدیر سایت تی وی پلاس است.

جام نیوز مدعی شد :

نشریه دانشجویی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد ارومیه با عنوان "حذفِ اضافه" به دلیل نقد هاشمی و ظریف توقیف شد. در صفحه دوم این نشریه که به نظر می رسد دلیل اصلی توقیف آن باشد، مطلبی با عنوان "از جام زهر تا برجام" وجود دارد.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

990 نفر قربانی خشونت پلیس آمریکا در 2015

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد: در سال 2015 در مجموع 990 نفر در آمریکا به ضرب گلوله پلیس کشته شدند. این روزنامه نوشت در 3 ماه ابتدایی سال جاری نیز پلیس آمریکا 256 نفر را به ضرب گلوله از پای درآورد. در حالی‌که آمار تلفات غیرنظامیان در آمریکا در حملات نیروهای پلیس همچنان در حال افزایش است، اقدامات خشونت‌بار ماموران پلیس و توسل آنها به سلاح‌های مرگبار موجی از نارضایتی در جامعه آمریکا به راه انداخته است.

قدیروف به سوریه می‌رود

رمضان قدیروف، رئیس‌جمهور چچن به خبرگزاری نووستی گفت: بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه 2 بار از من دعوت کرده که به این کشور سفر کنم اما زمان آن حاصل نشد. بی‌تردید من قصد دارم به سوریه سفر کنم. وی گفت که به عنوان رئیس‌جمهور چچن به سوریه سفر خواهد کرد. انتخابات ریاست جمهوری چچن قرار است در سپتامبر برگزار شود و دوره ریاست قدیروف در ماه آوریل به پایان می‌رسد. قدیروف به گفته خودش تنها یک بار پیش از جنگ سوریه به دمشق رفته بود.

تشدید تدابیر امنیتی در فرودگاه وین

وزارت کشور اتریش دوشنبه اعلام کرد که پس از اخراج شماری از کارکنان فرودگاه وین به علت گرایش به گروه تروریستی داعش، تدابیر شدید امنیتی از امروز در فرودگاه این شهر برقرار شده است. این وزارتخانه تأکید کرد، کنترل و بازرسی از برخی کارکنان نیز صورت می‌گیرد که در صورت ارتباط هرکدام از آنها با گروه‌های افراطی، از کار اخراج و به پلیس تحویل داده شوند. بعد از حملات تروریستی در بروکسل، تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های اروپایی بویژه پایتخت‌ها تشدید شده است.

حمله جنگنده‌های آمریکایی به کنسولگری ترکیه

یک هواپیمای ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا کنسولگری ترکیه در شهر موصل عراق را که در کنترل گروه تروریستی داعش قرار دارد، بمباران کرد. وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای در این‌ باره اعلام کرد، دیدگاه دولت آنکارا درباره این حمله لحاظ شده و تاییدیه آنکارا در این زمینه اخذ شده بود. این حمله در ساعت 3 بامداد دوشنبه انجام شد.

هلاکت سخنگوی النصره در ادلب

در حمله روز یکشنبه جنگنده‌های سوری به ادلب، ابوفراس السوری، سخنگوی گروه تروریستی جبهه النصره، شاخه سوری القاعده به‌همراه فرزندش و ۲۰ تن از عناصر تروریست‌ها در ادلب از پای درآمدند. این حملات 2 روز پس از آن صورت می‌گیرد که النصره شهرک العیس در استان حلب (در مجاورت ادلب) را به اشغال خود درآورد.

*********************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات