تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۸۹۰۲۳
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام:

معترضان و تخريب‌گران مانع پيشرفت کشور مي‌شوند

(روزنامه مردم سالاري - 1394/08/19 - شماره 3900 - صفحه 15)

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تأسف از اقدامات کساني که جلوي پيشرفت‌هاي کمي‌و کيفي کشور را مي‌گيرند، به معترضان و تخريب‌گران فضاي فعلي کشور، مخصوصاً شرايط پس از برجام اشاره کرد و گفت: همان کساني که تا ديروز در مقابل بي‌قانوني‌ها و فسادهاي اداري و مالي به بهانه حمايت از دولت سکوت مي‌کردند، امروز از هر موقعيتي براي مانع‌تراشي در برنامه‌هاي دولت فعلي براي پيشرفت کشور استفاده مي‌کنند.

به گزارش روابط عمومي‌مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله ‌هاشمي‌رفسنجاني در ديدار جمعي از برگزيدگان چهار دوره جشنواره ملي تجليل از تلاشگران کيفيت، با اشاره به دستورات قرآن براي انجام «عمل صالح»، گفت: مسلمانان بايد به گونه‌اي زندگي کنند تا مردمي‌که شرايط آنها را مي‌بينند، جذب شوند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با ابراز تأسف از عقب ماندگي‌هاي اقتصادي و صنعتي جهان اسلام، گفت: اين حالت دقيقاً برخلاف قرآن و شعارهاي اسلام است. آيت‌الله ‌هاشمي‌رفسنجاني، توجه به ارتقاي کيفيت را باعث ارتقاي جايگاه مسلمانان در جامعه دانست و افزود: مسلمانان کيفيت و آموزه‌هاي خوب تمدن‌هاي بشري در اقصي‌نقاط جهان را گرفتند و با ترکيب آنها و تلفيق آن با فرهنگ اسلامي، بهترين تمدن را خلق کرده بودند که متأسفانه بعدها به خاطر بعضي از مسايل سياسي و اجتماعي و به ويژه اختلافات مذهبي دچار افول شد.

وي با بيان تفاوت‌هاي حرف و عمل و تأثيرات عمل صالح در زندگي انسان‌ها و حتي تغيير نگاه ديگران نسبت به امت صالح، گفت: بعضي‌ها با استفاده‌هاي منفي و ترويج دنيا گريزي، به بهانه تصوف، دنيا را کاروانسراي دو در مي‌خوانند، اما انسان بر‌اساس صراحت‌هاي قرآني، بايد دنيا را بسازد و بر مناکب آن سوار شود. گرچه عمر انسان در دنيا در مقابل عمر در آخرت، نزديک به صفر است. آيت‌الله ‌هاشمي‌رفسنجاني با تأکيد بر احترام به متصوفان، به مقطعي از تاريخ اين گروه در زمان امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: گروهي از سران تصوف رفته بودند که با امام صادق(ع) احتجاج و مناظره کنند و مي‌خواستند کيفيت بالاي زندگي امام را نکته منفي جلوه دهند، اما امام با استناد به آيات و روايات ثابت کرد که بنا نبود جهان اسلام از لحاظ زندگي مادي عقب باشد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تعبير «زينت قرار دادن آسمان توسط قرآن را» درسي براي رفتن به سوي زيبايي‌ها دانست و با يادآوري توصيفات «بهشت» در فرهنگ گفتاري و نوشتاري اسلام، گفت: بهترين سند براي اين است که زيبايي‌هاي زمين و آسمان براي مومنين است و خداوند، جواب معترضين را مي‌دهد که اين نعمت‌ها در قيامت به شکل خالص در اختيار مومنين است.

آيت‌الله ‌هاشمي‌رفسنجاني، با تأکيد مجدد بر توجه به «عمل صالح در اسلام»، گفت: تفسير امروزي اين تعبير، انجام کارها به بهترين شکل و براساس بهترين کيفيت است تا جهان اسلام و کشورهاي اسلامي‌در کنار مکارم اخلاق و پرهيز از رذيلت‌هاي اخلاقي، الگوي ديگران باشند.

وي با طرح اين سؤال که «مگر خداوند بهترين نعمت‌ها را براي کافران خلق کرده است؟»، به ترويج دنياگريزي در کشور اشاره کرد و گفت: با اين نگاه، خيلي از مواردي که مي‌تواند باعث ارتقاي کيفي زندگي مسلمانان شود، تبديل به ضد ارزش مي‌شود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به نقش کيفيت در همه ابعاد زندگي، بر اهميت آن در صنعت تأکيد کرد و گفت: در جامعه اي که همه کارها با برنامه و براي ارتقاي کيفيت باشد، اختلافات طبقاتي به نفع نيازمندان اصلاح مي‌شود.

آيت‌الله ‌هاشمي‌رفسنجاني، رضايت مردم را اولين نتيجه ارتقاي کيفي کارها دانست و با توجه به نقش رضايت عمومي‌در تقويت و تداوم نظام، گفت: حکومت‌هاي دموکراسي بر خلاف ديکتاتورها، همه چيز را براي مردم مي‌خواهند و مردم صاحبان اصلي همه بخش‌هاي جامعه هستند که امروزه از آن به بخش خصوصي تعبير مي‌کنند. وي با يادآوري سياست‌هاي کلي نظام و همچنين اصلاح اصل 44 قانون اساسي، گفت: تقويت بخش خصوصي، تقويت حضور مردم در جامعه است که باعث ارتقاي اقتدار نظام مي‌شود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري مخالفت‌هاي متعصبانه با بخش خصوصي در سال‌هاي اول انقلاب اسلامي، به تلاش بعضي‌ها براي دولتي کردن مواردي از بخش خصوصي به جا مانده از رژيم پهلوي اشاره کرد و گفت: حتي مي‌خواستند چند مدرسه بخش خصوصي را هم دولتي کنند، اما خيلي زود متوجه شديم که شرط برگشت کيفيت به کارها، ورود بخش خصوصي است و با همين برنامه، دانشگاه آزاد اسلامي‌را تأسيس کرديم که امروز گستردگي کمي‌و ارتقاي کيفي آن زبانزد خاص و عام است.

http://mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=233870

ش.د9404369

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات