تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶  ، 
کد خبر : ۲۸۹۲۶۱

سيدحسن نصرالله: رژيم اسرائيل رفتني است

(روزنامه جام‌جم - 1394/07/27 - شماره 4385 - صفحه 6)

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز گذشته در مراسمی که برای بزرگداشت شهید حسن محمد الحاج برگزار شد، سخنرانی کرد.

شهید محمد الحاج یکی از رهبران مقاومت بود که هفته گذشته در درگیری‌های اطراف ادلب و حماه در سوریه به شهادت رسید.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در این مراسم گفت: شهید الحاج یکی از ارکان اصلی و ستون‌ها و کسانی بود که در مقاومت از ابتدای فعالیتش مشارکت داشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر ادامه مقاومت و شکوفاتر شدن عرصه‌های جهاد افزود: خون شهدا باعث قوی‌تر شدن مقاومت می‌شود و هر چه بیشتر پروژه دشمن اشغالگر صهیونیستی را به سمت سقوط و نابودی سوق می‌دهد. مقاومت چنین رهبرانی زیاد دارد و تاکید می‌کنم که در طول سال‌ها رهبران و فرماندهان بسیاری تربیت کرده که هریک به تنهایی می‌توانند عرصه نبرد با دشمن را هدایت کنند.

مقاومت در کنار فلسطین

وی در این مراسم علاوه بر تمجید از مقام این شهید مقاومت، به تشریح اتفاقات منطقه به‌خصوص تحولات سوریه و سرزمین‌های اشغالی پرداخت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخشی از سخنان خود به انتفاضه ملت فلسطین پرداخت و گفت: مقاومت لبنان همواره در کنار ملت و مقاومت فلسطین می‌ماند. این دو در طول تاریخ در مقابل رژیم اشغالگر وحشی که سرزمین فلسطین را غصب کرده ایستاده‌اند. آنچه که امروز در فلسطین رخ می‌دهد، نشان‌دهنده آن است که ما با نسلی جدید روبه‌رو هستیم که به انتفاضه و گرفتن حق خود ایمان دارند. آنها نشان دادند که با چاقو به مقابله با دشمن تا بن دندان مسلح می‌روند و از این‌که اسرائیلی‌ها در تانک‌های خود سنگر گرفته باشند، نمی‌هراسند.

وی افزود: وقتی می‌بینیم جوانان فلسطین با سنگ و چاقو در مقابل قوی‌ترین ارتش منطقه ایستاده‌اند، ایمانمان به این‌که این رژیم رفتنی است، قوی‌تر می‌شود.

دفاع از ملت‌های منطقه

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به حضور گروه‌های تکفیری از جمله داعش و النصره در سوریه و مبارزات حاج حسن با این گرو‌ه‌ها گفت: پروژه تکفیری که منطقه ما را تهدید می‌کند همچنان در سوریه با حمایت‌های خارجی در حال بقاست. حاج حسن و همرزمانش به مقابله با این تفکر منحرف رفتند تا شاهد آن نباشیم که منطقه ما یکی پس از دیگری به جولانگاه این گروه‌های تکفیری تبدیل شود. اگر کسانی مانند حاج حسن نبودند تفکر تکفیری که حاصلی جز داعش ندارد عراق، سوریه، لبنان و دیگر سرزمین‌های اسلامی را یکی پس از دیگری در خود می‌بلعید و ما شاهد سرنوشتی شبیه به آنچه که در موصل، دیرالزور و رقه رخ می‌دهد برای مردمان خود بودیم؛ سرنوشتی که هر لحظه آن پر از قتل، آوارگی، جنگ داخلی و نابودی است و هیچ خبری از دموکراسی،‌ امنیت و کرامت انسانی در آن نیست. این‌که تروریست‌ها اکنون در حال شکستند نتیجه خون و پایداری رهبران مقاومت و کسانی همانند حاج حسن است.

نصرالله گفت: مقاومت از تمامی ملت‌های منطقه دفاع می‌کند، از مسیحیان، اهل تسنن، شیعیان و اقلیت‌های دیگر. مقاومت از حق مشارکت و آزادی بیان دفاع می‌کند و حاج ابومحمد در این مسیر جان خود را از دست داد. شهدای مقاومت به مرزهای لاذقیه و ادلب و حلب رفتند، زیرا پروژه تکفیری و صهیونیستی به دنبال ذلیل کردن ملت‌های منطقه هستند.

وی به تغییرات در مواضع و رویکردهای جهان عرب در قبال برخی پرونده‌های منطقه و به‌ویژه مساله رویارویی با گروه‌های تروریستی اشاره و آن را تحولی بسیار مهم خواند و گفت: این تحول در مواضع داخلی، اقلیمی و منطقه‌ای رخ داد و نتیجه ایستادگی‌ها در میدان‌ها و ارواح و خون‌های پاک شهداست که در این راه ریخته شد.

سیدحسن نصرالله به حمله اخیر به عزاداران حسینی در یکی از حسینیه‌های عربستان در شهر شیعه‌نشین قطیف نیز اشاره کرد و افزود: اخیرا در حسینیه‌ای در عربستان شاهد هدف قرار گرفتن مسلمانان شیعه در مراسم عزای نوه پیامبر اکرم(ص) بودیم و این افراد تنها به خاطر این‌که برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کردند هدف قرار گرفتند در حالی که اگر برای یکی از شیوخ تکفیری‌ها مراسم عزایی برگزار می‌شد، چنین اتفاقی نمی‌افتاد و باید پرسید که چرا این افراد را به شرک متهم می‌کنند.

http://press.jamejamonline.ir/Newspreview/2135952814816320988

ش.د9402911

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات