تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۸۹۴۴۰

الياس حضرتي: اگر مردم بيايند حناي افراطيون رنگي ندارد

(روزنامه اعتماد - 1394/09/09 - شماره 3406 - صفحه 11)

الياس حضرتي، عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي در گفت‌وگو با ارگان رسانه‌اي شاخه جوانان اين حزب تاثير تندروها در انتخابات پيش‌رو را مورد بررسي قرار داد و گفت: عده‌اي قليل كه با نتيجه‌گيري از انتخابات رياست‌جمهوري گذشته، مي‌دانند بيشتر از چهار تا پنج درصد آرا را به خود اختصاص نمي‌دهند، بسيار عصباني‌هستند. اين عده انتخابات رياست‌جمهوري را باختند و فكر مي‌كردند مي‌توانند بحث برجام را به پرونده وطن‌فروشي براي دولت آقاي روحاني تبديل كرده و دولت را به عنوان وطن‌فروش و پايمال‌كننده خون شهدا معرفي و آقاي روحاني و ظريف را محاكمه كنند! و با جوسازي جلوي نهايي شدن برجام را بگيرند، اما تيرشان به هدف نخورد، برجام در مجلس تصويب و توسط رهبر انقلاب با شروطي امضا شد و در حال طي كردن مسير طبيعي خود است، ايران هراسي به حداقل رسيده و روزبه‌روز ارزش و اعتبار و جايگاه ايران بالاتر مي‌رود.

حضرتي با بيان اينكه تندروها تير و تركش خود را براي انتخابات مجلس آماده كرده‌اند، گفت: اين عده مي‌خواهند مجلسي با اكثريت مخالف دولت روي كار آورند تا بتوانند از طريق مجلس، برنامه‌هاي دولت را مختل كنند. اميدواريم مردم به اين تندروي‌ها توجهي نكرده و به اين برخوردهايي كه در جلسات و سخنراني‌هاي مختلف ايجاد مي‌شود، توجهي نكنند. چون با حضور و مشاركت مردم، تندروي‌ها خنثي خواهد شد و آنجا كه مردم در صحنه هستند حناي افراطي‌گري رنگي ندارد. در خلوت حضور مردم، تندروها يكه‌تاز ميدان خواهند بود.

با توجه به شرايط كشور در پشت سر مناقشات هسته‌اي و اجراي برجام و همين‌طور شرايط ناامن و بحراني كشورهاي منطقه، نياز است اين بار مشاركت گسترده‌تري را در انتخابات به تصوير بكشيم و نشان دهيم مردم پشت سر دولت و نظام قرار دارند و با حضور در صحنه، تمام توطئه‌هاي موجود در منطقه را خنثي خواهند كرد. اين نماينده سابق مجلس با اشاره به نياز كشور به مجلسي كارآمد، قدرتمند و شجاع، تاكيد كرد: نمايندگاني پخته، با تجربه، خوشفكر، آزادانديش و جسور بايد در مجلس حضور يابند تا بتوانند مسائل كشور را آسيب‌شناسي كرده و آسيب‌هاي وارد شده به كشور را با كمك دولت و در يك تعامل سازنده و دوستانه، حل و فصل كنند.

اين فعال سياسي و مطبوعاتي در مورد ملزومات رسيدن به يك مجلس كارآمد و قدرتمند، عنوان كرد: در گام اول، شوراي نگهبان به عنوان داور اين مسابقه بايد خود را مستقل و به دور از هرگونه شائبه علاقه و وابستگي به يك طرف بازي نشان دهد و اين بي‌طرفي در اظهارنظرهاي فقها و حقوقدانان شوراي نگهبان و در بررسي صلاحيت‌هاي نمايندگان تجلي پيدا خواهد كرد. جايگاه داوري شوراي نگهبان بزرگ، حساس و مقدس است و بخش زيادي از سرنوشت و ارزش و اعتبار اين انتخابات به نحوه رفتار اين شورا گره خورده است.

عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي ادامه داد: در گام دوم دولت، وزارت كشور، استانداران، فرمانداران و هيات‌هاي اجرايي هم بايد مسير خود را مستقل و به دور از گرايش به سمت و سويي خاص و با پيروي از مر قانون دنبال كنند.

مديرمسوول روزنامه اعتماد با اشاره به نقش احزاب و گروه‌ها در انتخابات، گفت: در گام سوم گروه‌ها و احزاب سياسي هستند كه بايد از خود وسعت نظر، رشد يافتگي و بلوغ فكري نشان داده و با ادبياتي برخاسته از منطق و ادب به نقد برنامه‌هاي ديگر احزاب و گروه‌ها بپردازند و از هر گونه سياه‌نمايي و اتهام‌زني و ايجاد درگيري‌هاي لفظي و حتي فيزيكي پرهيز كنند و با معرفي نامزدهاي كارآمد و ارايه ليست‌هاي كامل بتوانند انتخاباتي آبرومند را رقم بزنند. در گام بعدي نهادهايي مثل نيروهاي نظامي و رسانه ملي مهم و تاثيرگذارند و بايد نگاهي يكسان به تمام احزاب و گروه‌هاي درون نظام داشته و اميدواريم كه مانند انتخابات رياست‌جمهوري گذشته، نگاهي فراگير و ملي به انتخابات داشته باشند.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينكه گام مهم در كيفيت برگزاري انتخابات، مردم هستند، تاكيد كرد: مردم هميشه سربلند و سرافراز از آزمون‌ها بيرون آمده‌اند؛ اميدواريم اين بار مشاركت حداكثري خود را به نمايش گذاشته و كساني كه در انتخابات دور نهم مجلس و حتي انتخابات دور گذشته رياست‌جمهوري نااميد بودند، در انتخابات اين دوره شركت كنند. مي‌خواهيم همه با تمام توان وارد عرصه انتخابات پيش‌رو شوند تا كشور در مسير درست و عقلاني كه در پيش گرفته با قوت و قدرت بيشتري به سوي حل مشكلات پيش رود.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=31631

ش.د9404685

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات