صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱  ، 
کد خبر : ۲۸۹۵۹۸

پیغام آمریکا به متحدان /فعلا درباره کنار رفتن اسد حرف نزنید!

وزیرخارجه آمریکا از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خواسته تا فعلا درباره کنار رفتن بشار اسد در سوریه صحبت نکنند.

منابع موثق اعلام کردند که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به بحرین به همتایانش در شورای همکاری خلیج‌فارس گفته است که فعلا از بحث بر سر رفتن بشار اسد از قدرت خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری دام‌پرس به نقل از سایت سوریه نت (وابسته به مخالفان سوری)، منابع آگاه گفتند که کری در دیدارش با وزرای امور خارجه شورای همکاری خلیج‌فارس در منامه، پایتخت بحرین در روزهای هفتم و هشتم مارس گفته است که «درحال حاضر صحبت از کنار رفتن بشار اسد از قدرت نکنید.»

به گزارش دیپلماسی ایرانی اظهارات کری یک هفته قبل از آغاز دور سوم مذاکرات صلح سوریه در ژنو صورت گرفته است.

سوریه نت در این زمینه می‌نویسد، نشانه‌ها حاکی از آن است که آمریکا از موضع خود در قبال کناره‌گیری اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت کوتاه آمده با وجود این که دولت آمریکا بارها خواستار کناره‌گیری او از قدرت شده است.

حال افراد نزدیک به فضای مذاکرات ژنو می‌گویند که به روشنی می‌توان دید که آمریکایی‌ها در پرونده سوریه تسلیم روسیه شده‌اند و تلاش دارند به هر نحوی به نوعی راه‌حل درباره پرونده سوریه برسند.

این گزارش می‌افزاید: تاکنون روس‌ها هرگونه بحث بر سر سرنوشت اسد را رد کرده‌اند و همچنان این عبارت را که سرنوشت اسد را مردم سوریه تعیین می‌کنند، تکرار می‌کنند. این عبارتی است که کاخ‌سفید نیز استفاده می‌کند. در عین حال روشن شده است که ایالات متحده به هیچ وجه آمادگی ندارد که روابط خود را با روسیه متشنج کند، برای همین هیچ فشاری را به روس‌ها وارد نمی‌آورد که نرمشی در مواضع حکومت سوریه در ژنو ایجاد کند، آمریکایی‌ها فقط به این که روس‌ها همراهی نظامی خود را در جنگ جاری در سوریه با ارتش سوریه کاهش داده‌اند، کفایت کرده‌اند و به صراحت می‌گویند به شدت از این نگرانند که ناگهان روس‌ها بخواهند مواضع خود را تغییر داده و موضعی پیش‌بینی نشده اتخاذ کنند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات