صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۹۰۲۹۵

اخبار

۱- کج‌فهمی اصلاح‌طلبان، حلقه کیان و حلقه نیاوران
حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی- سیاسی در سپاه گفت: متأسفانه برخی می‌گویند مشکل فساد را با تکیه بر سکولاریزم غربی حل کنیم، در حالی که این الگو حتی نتوانست مشکل خود مسیحیان و غربی‌ها را حل کند. وی با بیان اینکه در خصوص کج‌فهمی در دوران غیبت می‌توان هزاران جلد کتاب نوشت، افزود: شما ببینید انجمن حجتیه چه برداشتی از انتظار ارائه کرد و چه دلیلی دارد در عصر ولی‌فقیه ما شاهد کج‌فهمی افراد نسبت به دین باشیم. کج‌فهمی در سه حلقه اصلاح‌طلبان، کیان و حلقه نیاوران بروز و ظهور پیدا کرده است. نماینده ولی‌فقیه در سپاه در ادامه گفت: متأسفانه نفی استقلال را از زبان برخی از آقایان می‌شنویم و امروز با بدعت‌ها و بدفهمی‌هایی روبه‌رو هستیم که شبهاتی را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.
۲- اعتبارنامه‌ها پس از تأیید هیئت‌های نظارت و اجرایی به مجلس می‌رود
«سیامک ره‌پیک» سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: در قانون اساسی درباره ترتیبات تنظیم و صدور اعتبارنامه نمایندگان هیچ حکمی وجود ندارد و تعبیر صورت‌گرفته در این مورد درست نیست. وی با بیان اینکه اعتبارنامه نمایندگان روند خاصی دارد، تصریح کرد: بعد از آنکه انتخابات چه از نظر صلاحیت‌ها و چه از جهت حوزه‌های انتخابیه توسط شورای نگهبان تأیید شد، نتیجه آن به دستگاه اجرایی اعلام می‌شود و بعد از آن هیئت نظارت و هیئت اجرایی باید اعتبارنامه نمایندگان را امضا و تأیید کنند. اگر تمام این مراحل طی شد، آن‌وقت اعتبارنامه نمایندگان به مجلس داده می‌شود و در مجلس نیز طبق قانون به اعتبارنامه‌ها رسیدگی می‌شود.
۳- تغییر ۷۵ درصدی ترکیب مجلس دهم
با اتمام دور دوم انتخابات مجلس دهم و تعیین‌تکلیف ۶۸ کرسی باقی‌مانده ۲۱۷ کرسی سبز پارلمان با نمایندگان سابق خداحافظی خواهد کرد تا مجلس دهم نمایندگانی جدید را به خود ببینید و تنها ۷۲ نماینده باقی‌مانده از مجلس نهم چهار سال دیگر میهمان بهارستان خواهند بود، چهار نماینده اقلیت‌های مذهبی مجدداً رأی آوردند و تنها نماینده حوزه انتخابیه مسیحیان ارامنه جنوب ایران تغییر یافته است. از سوی دیگر در خبرها آمده است که حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در مورد ترکیب مشارکت‌کنندگان در انتخابات گفته است: ۴۷ درصد از رأی‌دهندگان را بانوان و ۵۳ درصد از رأی‌دهندگان را آقایان تشکیل می‌دهند.
۴- اموال بابک زنجانی در داخل کشور چقدر است؟
غلامرضا مهدوی، وکیل شرکت نفت اعلام کرد: در مدت زمان رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در دادگاه مشخص شد که او و همدستانش بخش عمده‌ای از اموالی را که باید به شرکت نفت و بیت‌المال برمی‌گرداندند به خارج از کشور برده و صرف سرمایه‌گذاری عمده خود کرده یا در اختیار امنای خود در دیگر کشور‌ها از جمله ترکیه قرار داده‌اند. وی با بيان اينكه وزارت خارجه درصدد گرفتن وكلاي خارجي براي بازگرداندن اموال متهم نفتي به كشورند، گفت: اموال داخل كشور بابك زنجاني تنها يك‌ششم بدهي‌اش را پوشش مي‌دهد.
۵- کمک ۱۲۱ میلیون دلاری آمریکا برای سیستم تونل‌یاب صهیونیست‌ها
به گزارش خبرگزاری «قدس»، آمریکا خواهان تقویت سیستم کشف تونل رژیم صهیونیستی است تا از آن برای شناسایی تونل‌های زیرزمینی استفاده کند و به همین دلیل به طور جداگانه ۱۲۱ میلیون دلار به اسرائیل کمک خواهد کرد تا توسعه سیستم تونل یاب در طول سه سال آینده ادامه یابد. گفته می‌شود بیش از ۱۰۰ شرکت در برنامه توسعه این پروژه همکاری می‌کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات