صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۹۰۲۵۰

اخبار

۱ - توقف بازسازی غزه و ادامه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها
سازمان ملل به دلیل كاهش مواد اولیه ساخت‌وساز، مجبور شد  بازسازی بیش از یك هزار باب خانه در نوار غزه را متوقف کند. رژیم صهیونیستی در سوم آوریل ورود سیمان به نوار غزه برای اجرای پروژه‌های ساختمانی در این منطقه را به بهانه استفاده جنبش حماس از آن برای تقویت استحكامات نظامی خود ممنوع كرد. حمله نظامی اخیر رژیم صهیونیستی در تابستان ۲۰۱۴ به نوار غزه به شهادت ۲۳۲۰ فلسطینی، ویرانی کامل ۱۲ هزار واحد مسكونی و تخریب جزئی ۱۶۰ هزار واحد مسكونی منجر شد؛ اما رژیم صهیونیستی بی‌اعتنا به قطعنامه‌های سازمان ملل و واكنش‌های جهانی، همچنان به شهرك‌سازی، اشغال سرزمین‌های فلسطینی، تخریب خانه و كاشانه فلسطینی‌ها و كشتار در فلسطین اشغالی ادامه می‌دهد. فلسطینی‌ها هم در واكنش به ادامه تجاوزهای رژیم صهیونیستی، دور سوم قیام خود ضد این رژیم را موسوم به انتفاضه سوم، در مهرماه سال گذشته آغاز كردند و از آن زمان تاكنون، بیش از ۲۱۲ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان و شهرك‌نشینان صهیونیست در كرانه باختری، نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی به شهادت رسیده‌اند.

۲- خرید آب سنگین ایران با قیمت سبک!
پس از آنکه آمریکا از تمایل خود برای خرید ۳۲ تن آب سنگین ایران براساس سند برجام خبر داد و  سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام، فروش ذخایر آب‌سنگین تولید کارخانه اراک را به آمریکا در راستای عمل به تعهدات برجام تأیید کرد، اخباری مبنی بر انعقاد قراردادی میان  ایران و یک شرکت آمریکایی به ارزش ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار برای فروش ۳۲ تن از آب سنگین تولید شده در اراک منتشر شد که بر اساس آن، قیمت هر کیلو از این محصول در این قرارداد حدود ۲۶۹ دلار تعیین شده است؛ این در حالی است که تنها ۹ کشور در جهان توانایی  تولید این محصول را دارند و قیمت جهانی برای هر کیلو آب‌سنگین، متناسب با میزان غنی‌سازی آن از حداقل ۶۸۰ تا ۷۵۲۰ دلار اعلام کرده است.

۳- داشتن رهبر خوب یکی از عوامل حفظ نظام است
آیت‌الله جوادی آملی در بیست‌ودومین اجلاس سالیانه جامعه المصطفی العالمیه، با اشاره به اینکه داشتن رهبر خوب یکی از عوامل حفظ نظام است، تأکید کرد: دعا کردن برای سلامتی رهبر معظم انقلاب و حفظ نظام خوب است؛ ولی به تنهایی کافی نیست و مردم باید در صحنه‌های مختلف حضوری فعال داشته باشند. مسئولان نیز در این زمینه وظیفه دارند سطح فکری و اعتقادی افراد جامعه را تقویت کنند. وی با اشاره به موضوع برجام، افزود: رهبر معظم انقلاب درباره پیمان با غرب فرمودند تا جایی به تعهدات خود عمل کنید که طرف مقابل عمل می‌کند؛ چرا که بر اساس روایات اگر کشور ما به تعهدات خود عمل کند و آنها به آنچه گفته بودند عمل نکنند، این بردگی است.


۴- پیش‌بینی رشد چهار درصدی اقتصاد ایران
بر اساس اعلام بانک مرکزی، صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی ایران در سال ۹۵ را چهار درصد برآورد کرده است. بانک مرکزی در شماره‌ ۷۲ فصلنامه «روند» آورده است: در آخرین برآوردهای این صندوق، پیش‌بینی شده است که به دنبال اقدامات و تصمیمات صورت گرفته و انتظارات مثبت ناشی از رفع تحریم‌های اقتصادی علیه کشور با اجرای برجام، رشد اقتصادی در سال ۱۳۹۵ از وضعیت به مراتب بهتری برخوردار باشد.  گفتنی است صندوق بین‌المللی پول در گزارش پیشین خود برای سایر کشورهای منطقه از جمله عربستان رشد منفی اقتصادی را پیش‌بینی کرده بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات