صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۹۰۳۴۸

اخبار ویژه روزنامه‌های 15 اردیبهشت ماه

روزنامه کیهان **

چند ستایش دیگر باید قربانی شوند تا دولت و وزارت ارتباطات به خود بیایند؟

مسئولین وزارت ارتباطات و مقامات ارشد نهاد ریاست‌جمهوری خوب می‌دانند که سهم آنها از سخنرانی‌های پرشور و هیجانی تبلیغاتی درباره لزوم اینترنت آزاد و بدون هرگونه کنترل محتوا و ابزار، تنها شعارهای سیاسی و خوشی‌های زودگذر جناحی است اما فرجام این سخنرانی‌ها به ریخته شدن خون یک دختر خردسال در یکی از نقاط محروم پایتخت می‌انجامد.

رجانیوز در گزارشی نوشت: «قتل ستایش، هشدار درباره استفاده نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی بود.» این جمله، برگرفته از گزارش پرحاشیه رجانیوز درباره ریشه‌یابی علت قتل تراژیک «ستایش قریشی» نیست؛ بلکه از زبان دادستان تهران بیان شده است؛ جمله‌ای که البته نشان می‌دهد هشدار تحلیلی رجا تا چه اندازه منطبق بر واقعیت و داده‌های آماری مبتنی بر جامعه‌شناسی بوده است.

عباس جعفری‌دولت‌آبادی درباره جنایت ورامین گفته است: «پرونده قتل رخ داده در ورامین این پیام را دارد که خانواده‌ها باید نظارت بیشتری بر فعالیت نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی و همچنین زمانی که آنها در خانه تنها هستند، داشته باشند.»

مسئولین وزارت ارتباطات و مقامات ارشد نهاد ریاست‌جمهوری خوب می‌دانند که سهم آنها از سخنرانی‌های پرشور و هیجانی تبلیغاتی درباره لزوم اینترنت آزاد و بدون هرگونه کنترل محتوا و ابزار، تنها شعارهای سیاسی و خوشی‌های زودگذر جناحی است اما فرجام این سخنرانی‌ها به ریخته شدن خون یک دختر خردسال در یکی از نقاط محروم پایتخت می‌انجامد.

قطعا اعطای مجوز رسمی از سوی دولت یازدهم به یک «کلاب» برای سرو مشروبات الکلی و برقراری روابط آزاد جنسی در شهری مانند تهران، بسیار کم‌خطرتر و کم‌هزینه‌تر از رها کردن اینترنت به حال خود است؛ چرا که محدودیت مکانی و زمانی چنین مغازه‌ای به همراه حساسیت ویژه والدین - فارغ از مذهبی یا غیرمذهبی بودن آنها - بر روی تربیت فرزندان خود وجلوگیری از درگیر شدن آنها با چنین فضایی، اجازه استفاده نوجوانان کم سن و سال از آن را نمی‌دهد اما فضای مجازی (حتی در حد یک کانال تلگرام یا یک حساب اینستاگرام)، دقیقا نعل به نعل چنین محیطی را در تلفن همراه نوجوانان فراهم می‌کند؛ چه بسا بسیار آلوده و فاسدتر از آنچه در قانون کشورهای غربی مورد تایید قرار گرفته است.

پیش از این هم نوشته بودیم دسترسی آزاد کودکان و نوجوانان به ماهواره و محتوای اینترنتی فاسد، اعم از سایت‌های پورن، شبکه‌های اجتماعی، دنیای بی‌پایان یوتیوب و... یکی از عوامل اصلی بروز جرم و جنایت این چنینی در سنین پایین - حتی پیش از سن قانونی- است. بررسی اجمالی حساب اینستاگرام شخصیت اول تراژدی ستایش نشان می‌دهد دو محور سکس (شهوت) و خون (خشونت) زیربنای اغلب تصاویری است که در این حساب وجود دارد؛ دو محوری که در فاجعه غم‌انگیز ستایش بسیار پررنگ بودند و البته برای نوجوان 17 ساله انباشت چنین حجم از خشونت و شهوت بسیار حیرت‌آور است، مگر آن که با محتوای فاسد «اینترنت آزاد» و «ماهواره» تغذیه شود.

با نگاهی بر حساب‌هایی که وی دنبال می‌کند (فالوئینگ) مشخص می‌شود سرمنشاء این شهوت و خشونت چگونه از مسیر اینترنت آزاد به دست هر نوجوانی می‌رسد. بخش قابل توجهی از 1100 حساب اینستاگرامی که از سوی قاتل ستایش دنبال می‌شد، مربوط است به مدل‌ها و مانکن‌های اروپایی و آمریکایی، بازیگران و خواننده‌های خارجی و برخی بدکاره‌ها که در شبکه‌های مجازی صفحات رسمی دارند و تصاویر برهنه و محرک خود را به رخ کاربران دیگر می‌کشند. ماحصل امر آن است که نوجوانی که هنوز به سن قانونی و بلکه به سن بلوغ نرسیده، با دسترسی کامل به آرشیو غنی‌ای از تصاویر مفسده‌آور، به مسیر گناه‌های فردی و جرم‌های اجتماعی کشیده خواهد شد.

رهبر انقلاب در دیدار اخیر با معلمان و فرهنگیان وزارت ارتباطات را یکی از دستگاه‌های مسئول در زمینه تربیت نسل آینده برشمردند و با اشاره به گستردگی فضای مجازی و سرعت روزافزون تحولات در این عرصه و ارتباط مستمر جوانان با فضای مجازی خاطر نشان کردند: «کسی مخالف استفاده از فضای مجازی نیست بلکه موضوع اصلی این است که در چنین عرصه‌ای که لغزشگاه است باید زمینه استفاده صحیح فراهم شود نه آنکه فضای مجازی به صورت رها و غیرقابل کنترل باشد. کسی به دنبال بستن فضای مجازی نیست؛ زیرا این کار عاقلانه نیست اما چرا هنگامی که کشورهای دیگر برای حفاظت از فرهنگ خود، در استفاده از فضای مجازی چارچوب‌هایی قرار می‌دهند، ما فضای مجازی را رها کرده‌ایم؟

رجانیوز نوشت: وزارت ارتباطات و شخص آقای روحانی باید تکلیف خود را با این مسئله روشن کنند؛ آیا می‌خواهند روز به روز بر حوادثی نظیر جنایت تلخ ورامین در کشور افزوده شود یا بالاخره به این نتیجه رسیده‌اند که برای مهار سیل تخریب‌گر محتوای غیراخلاقی و ضددینی در اینترنت باید فکری کرد.

اصولگرایان به عنوان اکثریت مجلس به عارف رأی نمی‌دهند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت اصولگرایان پیروز قاطع انتخابات مجلس دهم هستند و فراکسیون انقلاب اسلامی و کارآمدی را تشکیل می‌دهند.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده اصولگرای مجلس گفت: اصولگرایان پیروز قاطع انتخابات مجلس دهم هستند. در دولت روحانی بیش از 50 درصد از کرسی‌های مجلس را اصولگرایان به دست آوردند، یعنی پیروزی قاطع آنها در انتخابات مجلس دهم.

نماینده منتخب مردم ورامین در مجلس دهم در گفت‌وگو با عصر ایران خاطر نشان کرد: در دولت اصلاحات، مجلس ششم سرکارآمد و حتی 50 نفر اصولگرا هم به مجلس راه نیافت. در دوره احمدی‌نژاد هم 10 نفر اصلاح‌طلب نیز نتوانستند به مجلس راه یابند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: اینکه 30 نفر نماینده تهران اصلاح‌طلب باشند و بگوییم اصولگرایان در انتخابات شکست خورده‌اند حرف درستی نیست زیرا آنها نماینده کل کشور نیستند و ما باید سر جمع نمایندگان را نگاه کنیم.

نقوی حسینی در مورد شائبه حمایت برخی از اصولگرایان مخالف لاریجانی از ریاست عارف در مجلس دهم نیز گفت: ما به هیچ عنوان با ریاست عارف موافقت نمی‌کنیم. در حال حاضر هم ما فقط به فراکسیون فکر می‌کنیم و به ریاست فکر نمی‌کنیم.

نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: غیر از لیست امید همه نمایندگان در مجلس دهم یک فراکسیون را تشکیل می‌دهند و بنا داریم نام این فراکسیون را انقلاب اسلامی و کارآمدی و یا انقلاب اسلامی بگذاریم.

وی در مورد اینکه آیا لاریجانی نیز عضو این فراکسیون می‌شود گفت: همه می‌توانند عضو این فراکسیون شوند و هر کسی عضو این فراکسیون باشد مورد حمایت ما برای ریاست قرار می‌گیرد.

نقوی با بیان اینکه مجلس دهم مجلس سه فراکسیونی نیست گفت: ما فراکسیونی غیر از فراکسیون امید را تشکیل می‌دهیم و این فراکسیون برای رئیس، هیئت رئیسه و سایرین تصمیم می‌گیرد.

برجام مقدس است هر کس تشکیک کرد با صهیونیست‌هاست!

سخنگوی دولت تشکیک کنندگان در برجام را در خط آمریکا و اسرائیل توصیف کرد.

محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: دولت توانست با مذاکرات سخت و حساس تحریم‌ها را از اقتصاد ایران حذف کند، اما برخی می‌گویند «کو محصول برجام؟» با همین صراحت عده‌ای مطالبه یا نفی می‌کنند. بگذریم که عده‌ای از ابتدا با مذاکرات و اجرای برجام مخالف بودند و با بدبینی می‌گفتند امکان دستیابی به توافق ممکن نیست، اما این دولت توانست. آنها پس از حصول توافق مورد به مورد در برجام تشکیک کردند.

نوبخت گفت: قصد تخریب و توهین به کسانی که در برجام ایجاد تشکیک می‌کنند را ندارم، اما این افراد در همان صفی قرار گرفتند که تندروهای آمریکا و اسرائیل ایستاده‌اند و با همان نگاه به برجام نگاه می‌کنند.

این اظهارات عجیب و از سر سهل‌اندیشی در حالی است که پیش از این رئیس بانک مرکزی تصریح کرد دستاورد ایران از اجرای تعهدات برجام تقریباً هیچ بوده است. قبل از وی علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی چندین بار از دبه‌کردن آمریکا در اجرای برجام و لغو نشدن تحریم‌ها گلایه کرده که با حمله تند رئیس‌جمهور مواجه شد. پس از وی نیز ظریف از سنگ‌اندازی آمریکایی‌ها نکوهش کرده و گفت: 30 ماه مذاکره نکردیم که بایک سند توخالی مواجه باشیم.

این قبیل اظهارات که از وزیر صنعت و برخی معاونین وزارت خارجه نیز شنیده شده رو به تزاید است و لابد با استدلال آسان آقای نوبخت باید همه این مقامات را همسو با اسرائیل توصیف کرد.

طلبکاری اصلاح‌طلبان ورشکسته از لاریجانی پس از روحانی!

عضو حزب منحله اعتماد ملی با تقسیم هیئت رئیسه میان اصلاح‌طلبان مدعی شد عارف پیش از این ایثار کرده و حالا باید لاریجانی ایثار کند و ریاست را به عارف بسپارد. مطابق این خیال‌پروری رسول منتجب‌نیا عارف، الیاس حضرتی و علی مطهری باید رئیس و نایبان رئیس مجلس شوند و علی لاریجانی تبدیل به یک نماینده از 290 نماینده مجلس شود.

در اقدامی که می‌توان نام نان به هم قرض دادن روی آن گذاشت، الیاس حضرتی تریبون روزنامه اعتماد را به منتجب‌نیا سپرد تا منتجب‌نیا نیز حضرتی را به عنوان نامزد نایب رئیسی مجلس سر زبان‌ها بسپارد. حضرتی از اعضای فراکسیون افراطیون در مجلس ششم بود که با بذل و بخشش‌های ویژه شهرام جزایری مفسد اقتصادی بزرگ دوره اصلاحات نامش سر زبان‌ها افتاد.

منتجب‌نیا در مصاحبه با اعتماد با ادعای اینکه لاریجانی به خاطر حمایت اصلاح‌طلبان رای آورد می‌گوید: ایثار آقای عارف در انتخابات سال 92 موجب شد روحانی رای بیاورد... مردم انتظار دارند رئیس مجلس که تابلوی مجلس است از اصلاح‌طلبان باشد و حالا نوبت لاریجانی است که ایثار کند. قرار نیست همه ایثارها را یک نفر (عارف) انجام بدهد. ما باید پاسخ ایثار ایشان را امسال بدهیم و لاریجانی باید به نفع عارف کنار برود و کاندیدا نشود تا عارف رئیس مجلس شود.

منتجب‌نیا همچنین گفته که حضرتی و مطهری بهترین گزینه‌ها برای نایب رئیسی مجلس هستند.

یادآور می‌شود اولا افراطیون به تصریح خود عارف در سال 92 از وی به عنوان نفوذی مراکز امنیتی و اصلاح‌طلب بدلی یاد می‌کردند. ثانیا فشار بر عارف برای انصراف وقتی صورت گرفت که 3 روز مانده بر اساس نظرسنجی اصلاح‌طلبان معلوم شد وی بیش از 8 درصد رای را ندارد. بنابراین در حقیقت اصلاح‌طلبان بدهکار روحانی هستند و فاکتور کردن انصراف اجباری عارف- در حالی که وی حاضر نشد از روحانی اعلام حمایت کند و با نارضایتی کنار رفت- حکایت نذر کردن روغن ریخته برای امامزاده است. سوم اینکه اگر فرض بگیریم روحانی برای ایثار کذایی بدهکار اصلاح‌طلبان است- که نیست- چرا لاریجانی باید این بدهی را جبران کند حال آن که بر سر هدایت مجلس به سمت رای دادن به برجام، با وجود مخالفت اکثریت مجلس، طبیعتا باید از روحانی و مدعیان اصلاح‌طلبی طلبکار باشد و نه بدهکار!

یادآور می‌شود اختلاف میان فراکسیون رهروان و لاریجانی با اصلاح‌طلبان جدی است به نحوی که محمدرضا تابش در مصاحبه با شرق گفت: امضای میثاق‌نامه از سوی نامزدهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان در فهرست امید اجباری برای افراد به وجود نمی‌آورد.

خبرنگار می‌پرسد یعنی می‌توانیم از کسانی که در فهرست امید بوده‌اند این انتظار را داشته باشیم که لااقل در مجلس دهم فراکسیونی موازی با فراکسیون امید تاسیس نکنند؟ که تابش پاسخ می‌دهد نه این‌طور نیست؛ چون برخی‌ها در فهرست امید قرار گرفته بودند، اما میثاق‌نامه را امضا نکرده‌اند.

وی در پاسخ این سوال که آیا اعضای فراکسیون رهروان در این تقسیم‌بندی جزو اعتدالی‌های فراکسیون امید محسوب می‌شوند یا جزو اصولگرایان؟ می‌گوید: رهروان که در فراکسیون امید تعریف نشده است. من عرض کردم ما بنا بر همان استراتژی‌ای که داشتیم چند نفر از اعضای رهروان را در فهرست امید قرار دادیم. ولی آنها مختار هستند که برای خودشان فراکسیون داشته باشند، به ویژه آنها که میثاق‌نامه را امضا نکرده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: قرار بر این بود که دو فراکسیون جدا، یکی به نام اصولگرایان و یکی به نام رهروان داشته باشند. اما آن طور که من خبر دارم الان به این نتیجه رسیده‌اند که یک فراکسیون واحد با نام فراکسیون انقلاب ایجاد کنند و همه در یک فراکسیون متشکل شوند و دوقطبی ایجاد کنند.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* گروه تروریستی داعش پس از انتشار فهرستی از اسامی ده‌ها خلبان آمریکایی و صدور دستور قتل آنها، تهدید کرده است که اطلاعات محرمانه کارکنان ارتش انگلیس را افشا خواهد کرد. داعش، چندی قبل فهرستی از اسامی 76 خلبان نیروی هوایی آمریکا، تصاویر و آدرس منازل آنها منتشر و اعلام کرد «اطلاعات محرمانه‌ای» را از وزارت دفاع انگلیس سرقت کرده است. این گروه تروریستی در بیانیه‌ای از هواداران متعصب خود خواسته است؛ این خلبانان را «هر کجا هستند پیدا کنند، به منازلشان بروند، سرشان را از تن جدا کنند، به آنها چاقو بزنند، گلوله‌ای در مغزشان خالی و یا حتی آنها را منفجر کنند.» داعش همچنین مدعی شده که تروریست‌های این گروه مخفیانه درحال نفوذ به شبکه‌های اینترنتی انگلیس و آمریکا هستند.

* سعه صدر جامعه فرانسه نسبت به مسلمانان طی 30 سال گذشته کاهش یافته است. به گزارش شفقنا، نظرسنجی جدید ایفوپ برای فیگارو بیانگر آنست که مردم فرانسه حس نگرانی رو به افزایشی از نقش اسلام در این کشور دارند. شفقنا در این گزارش نوشت: آنچه درخصوص نتایج این نظرسنجی قابل توجه است این نکته می‌باشد که زمانی چنین احساسات ضداسلامی تنها در میان «راستگرایان افراطی» دیده می‌شد اما اینک تمامی طیف‌های سیاسی فرانسه را در برگرفته است. در سال 1389 در حدود 39 درصد رای دهندگان حزب سوسیالیست معتقد بودند اسلام در جامعه فرانسه بسیار حساس است. اما اینک 6 سال پس از آن، یک اکثریت 52 درصدی از این افراد چنین نظری دارند. فیگارو ادعا کرده است که این نظرسنجی به معنی «طرد کامل» این مذهب در فرانسه، به دلیل دو حمله تروریستی مرگبار در سال 1394 در این کشور است. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که 47 درصد مردم فرانسه حضور جوامع مسلمان در این کشور را تهدیدی برای هویت فرانسه می‌دانند. این عدد نسبت به سال 1389، پنج درصد افزایش یافته است. با این حال 19 درصد این افراد باور دارند که مسلمانان به لحاظ فرهنگی موجب توسعه فرانسه شده‌اند.

*********************************

روزنامه ایران**

ترامپ: از توافق هسته‌ای هیچ چیز به دست نیاوردیم

نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت که از توافق هسته‌ای با ایران هیچ چیز به دست نیاورده‌ایم. به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ که نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در امریکا محسوب می‌شود، در یک سخنرانی در ایالت ایندیانا گفت: «همه ما مأموریتی داریم و باید رو راست بگویم که ما نباید توافق‌هایی مانند توافق با ایران داشته باشیم. ما 150 میلیارد دلار به آنها دادیم و هیچ چیز به دست نیاوردیم». ترامپ در ادامه به بازداشت 10 تفنگدار نیروی دریایی امریکا در آب‌های خلیج فارس توسط نیروهای ایرانی اشاره کرد و افزود: «ما در گذشته قابل پیش‌بینی و شرمسار بوده‌ایم اما باید کشورمان را دوباره بزرگ کنیم. ما نباید به خاطر بازداشت 10 ملوان خود شرمسار شویم.»

وکیل شرکت نفت: بدهی زنجانی 3 میلیارد یورو است

بدهی بابک زنجانی به شرکت ملی نفت ایران حدود دو میلیارد یورو است که با احتساب مطالبه خسارت و ضرر و زیان‌های وارده به این شرکت تا زمان ارائه دادخواست، این رقم به حدود سه میلیارد یورو افزایش یافته است. به گزارش انتخاب، غلامرضا مهدوی وکیل شرکت نفت در واکنش به اعلام رقم دقیق بدهی متهم نفتی از سوی دادگاه گفت: براساس نظر دادگاه، متهم نفتی به رد مال به میزان یک میلیارد و ٩٦٧ میلیون و ٥٠٠ هزار یورو محکوم شده است و از آنجایی که شرکت ملی نفت ایران نیز پیش‌تر به بدهی حدود ٢ میلیارد یورویی متهم نفتی اشاره داشته است، رقم اعلامی از سوی دادگاه با رقم مورد تأیید شرکت ملی نفت ایران تفاوت چندانی ندارد. وی تصریح کرد: آنچه در این میان حائز اهمیت است، مطالبه خسارت و ضرر و زیان‌های وارده به شرکت ملی نفت ایران است که با احتساب آن، بدهی متهم نفتی تا زمان ارائه دادخواست شرکت ملی نفت ایران، به حدود سه میلیارد یورو بالغ شده و پرونده مطالبه خسارت و ضرر و زیان این شرکت همچنان در دادگاه مفتوح است. مهدوی درباره ارزیابی اموال متهم نفتی نیز عنوان کرد: آخرین رقم اعلام شده از ارزیابی اموال و دارایی‌های ایشان، بالغ بر ٢ هزار و یکصد میلیارد تومان است که در مقایسه با بدهی سه میلیارد یورویی متهم، رقم قابل توجهی نیست.

استرداد ۱۸۰ هکتار زمین واگذار شده در دولت احمدی‌نژاد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های زمین‌خواری در این کمیسیون پرداخت. به گزارش ایلنا، مصطفی افضلی‌فرد، ‌با اشاره به پرونده زمین‌خواری دو نماینده مجلس نهم اعلام کرد: همچنان نوبت بررسی این پرونده در کمیسیون فرا نرسیده و باتوجه به اینکه هیچ‌کدام از این دو نماینده در مجلس آینده حضور ندارند، این پرونده نیز در کنار سایر پرونده‌های زمین‌خواری در حال بررسی در کمیسیون اصل ۹۰ است. او در تشریح دیگر پرونده‌های زمین‌خواری درحال بررسی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، گفت: یکی از پرونده‌های زمین‌خواری در کمیسیون اصل ۹۰ مربوط به تخلف استانداری دولت احمدی‌نژاد است که مقرر شد این ۱۸۰ هکتار که به‌صورت غیرقانونی ازسوی استانداری اردبیل در دولت احمدی‌نژاد به مرزبانی ناجا واگذار شده‌ بود تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه به سازمان منابع طبیعی مسترد گردد.

چرایی سفر مقتدی صدر به ایران

رئیس فراکسیون پارلمانی الاحرار درباره سفر مقتدی صدر به ایران توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش تسنیم، ضیاء الاسدی در بیانیه‌ای که الفرات منتشر کرد، اظهار داشت: معتقدم موضوع سفر مقتدی صدر- اگر واقعاًً انجام شده باشد که من در این زمینه اطلاعی ندارم- با تعجب و شگفتی همراه شده است؛ در حالی که بخشی از خانواده و نزدیکان آقای صدر در عراق، بخشی در بیروت و بخشی در ایران زندگی می‌کنند و وی روابط اجتماعی و سیاسی و روابط با علما در کشورهای زیادی دارد و هر از چندگاهی به آنها سر می‌زند، وی حتی در یکی از سفرهایش به ایران بیش از یک سال اقامت کرد. وی افزود: چرا باید از سفر مقتدی صدر یا اقامت وی ابراز شگفتی کرد؟ همه باید مطمئن باشند که آقای صدر حتی اگر نیم قرن در ایران باقی بماند، هیچ اقدامی که به مصلحت عراق نباشد، انجام نخواهد داد.

*********************************

روزنامه خراسان **

عصر ایران مدعی شد :

حضور حسن روحانی در میان کارگران گروه مپنا با حاشیه هایی همراه بود، حاشیه هایی که انتظار می رفت رئیس جمهور به آن ها دقت کند.گشت زدن و بازدید کردن روحانی با خودرو در میان کارگران و دست تکان دادن برای آنان از داخل خودرو ظاهر نامناسب و سوالاتی به وجود آورده است.کارگران زحمتکشی که روزانه در کارخانه در حال فعالیت هستند زمانی که در روز کارگر با رئیس جمهور خود مواجه می شوند انتظار دارند که وی را در میان خود ببینند نه اینکه با یک خودروی لوکس شاهد حضور وی در کارخانه باشند.

نسیم:

این سایت در گزارشی با اشاره به نقش فرهاد نیلی در اجرای سیاست‌های بانک جهانی برای اقتصاد ایران با عنوان «ماموریت خطرناک برادر مشاور روحانی از واشنگتن به تهران» مدعی شد :فرهاد برادر مسعود، بعد از ناکامی در رفتن به ساختمان میرداماد، مدتی است به آمریکا رفته است. شنیده‌های «نسیم آنلاین» نشان می‌دهد او قرار است برنامه‌ای در چارچوب "مشارکت بانک جهانی با کشورها" برای اقتصاد ایران بنویسد.

آفتاب نیوز نوشت:

این سایت با انتشار اطلاعیه ای به نقل از مدیر کل روابط عمومی و تبلیغات مجمع تشخیص اظهارات منتسب به آیت ا... هاشمی را مبنی بر اینکه «حالا که مملکت را از دست احمدی‌نژاد نجات دادم، می‌توانم راحت بمیرم»تکذیب کرد . در ادامه این اطلاعیه این بخش از سخنان آیت ا... هاشمی رفسنجانی چنین آمده است: «... فضایی باز شد که مردم هوشیار شوند. البته من هم به مردم کمک می‌کردم و دیگران هم کمک می‌کردند. الان مردم ما این‌گونه شدند. الحمدلله الان انسان راحت می‌تواند بمیرد. مردم دیگر راه خودشان را باز کردند و جلو می‌روند.»

پارس نیوز مدعی شد :

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، سید عزت ا... ضرغامی رئیس سابق صدا و سیما با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق دیدار کرد.گفته می شود این دیدارها در سالهای گذشته نیز هر از گاهی برگزار می شده است.هنوز اطلاع دقیقی از محتوای دیدار اخیر، منتشر نشده است ولی احمدی نژاد با شادابی کامل از سفر ورامین و آمل روایت های مختلفی را برای ضرغامی نقل کرده است.ضرغامی در این جلسه مروری اجمالی بر عملکرد آقای احمدی نژاد مخصوصا در دوسال پایانی دولت دهم داشته است.

عصرایران نوشت :

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آخرین روزهای کاری خود در پارلمان نهم، تصویب کردند که هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) به‌عنوان تعطیل رسمی تعیین شود.این مصوبه، دو مناسبت غم و شادی را در یک روز گنجانده است که نهایت بی‌سلیقگی است! جالب اینجاست که افزودن یک روز به تعطیلی‌های کشور، در چارچوب لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه‌ای کشور تصویب شده است و معلوم نیست بالا بردن تعداد روزهای تعطیلی، آن هم در شرایطی که کشور از برنامه‌های توسعه‌ای‌اش عقب است و بر اقتصاد مقاومتی هم تأکید می‌شود، چه لزومی داشته است؟!

*********************************

روزنامه وطن امروز **

یک هکتار زمین رایگان برای هر روس

با موافقت ولادیمیر پوتین، در یک رخداد تاریخی به هر شهروند روس یک هکتار زمین رایگان اعطا می‌شود. به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه قانونی را امضا کرد که براساس آن هر شهروند روس که علاقه‌مند است مالک یک قطعه زمین رایگان شود باید به قانون اصلاحات ارضی یعنی احداث دست‌کم یک ساختمان یا اجرای یک طرح عملی در آن ظرف 5 سال پایبند باشد. این قانون مربوط به اراضی سیبری و خاور دور روسیه و اراضی دولتی در جمهوری یاقوتستان، شبه جزیره کامچاتکا، منطقه پریموری، خابار و فسک کرای و منطقه آمور است.

سریال تیراندازی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا

به دنبال تیراندازی روز دوشنبه در یک اقامتگاه دانشجویی دانشگاه کارولینای جنوبی که یک کشته برجای گذاشت، این مجتمع تعطیل شد. به گزارش شبکه ونزوئلایی تله‌سور، پلیس از دستگیری 3 مظنون در نزدیکی محل حادثه خبر داد. در همین حال مقامات دانشگاه کارولینای جنوبی اعلام کردند قربانی و مظنونان از دانشجویان این مرکز نیستند. حدود 2 هفته پیش (20 آوریل) نیز تیراندازی دیگری در دانشگاه واشنگتن سن لوئیس در ایالت میسوری آمریکا دست‌کم یک زخمی بر جا گذاشته بود.

عملیات امنیتی در حومه بغداد

پس از آنکه روز دوشنبه، انفجار در مسیر زائران پیاده حرمین کاظمین در شمال بغداد 20 شهید بر جای گذاشت، 2 بمب نصب شده از سوی داعش توسط رزمندگان بخش مهندسی حشدالشعبی خنثی شد. ابومصطفی الخزعلی، فرمانده نظامی گردان‌های حضرت سیدالشهداء(ع) عراق در آستانه سالگرد سوگواری امام کاظم(ع) با اعلام این خبر گفت: «نیروهای داعش با جاسازی 2 بمب در مسیر تردد صدها هزار تن از زوار حرم امام موسی کاظم(ع) در شهر کاظمین واقع در حاشیه بغداد قصد کشتار تعداد زیادی از مردم عادی را داشتند اما با هوشیاری مردم محلی و حضور بموقع متخصصان بخش مهندسی گردان‌های سیدالشهداء 2 بمب آماده انفجار کشف و خنثی شد». گردان‌های سیدالشهداء(ع) از گروه‌های وابسته به حشدالشعبی است که دارای سوابق درخشان در عرصه مبارزه با گروه‌های تروریستی تکفیری القاعده و داعش در سوریه و عراق است. همچنین فرماندهی عملیات مشترک عراق از هلاکت 45 تروریست داعشی و کشف ده‌ها بمب در اطراف بغداد خبر داد. بر اساس بیانیه این فرماندهی عملیات مشترک که الفرات منتشر کرد، عمده عملیات‌های هوایی و زمینی یادشده در غرب بغداد بوده است.

ادامه رویکردهای ضداسلامی دیکتاتور باکو حوزه علمیه نارداران تخریب شد

رژیم الهام علی‌اف، دیکتاتور جمهوری آذربایجان در ادامه رویکردهای ضداسلامی خود، ساختمان حوزه علمیه‌ای در شهر نارداران در حومه باکو را تخریب کرد.

به گزارش تارنمای آذربایجانی «مائده»، تخریب حوزه علمیه «امام زمان(عج)» تحت نظارت نیروهای پلیس و به بهانه تعریض راه‌ها در این شهر صورت گرفت، حال آنکه مردم شهر معتقدند راه‌هایی که واقعا نیازمند تعریض هستند بدون مرمت باقی مانده‌اند. تعدادی از ریش‌سفیدان ناردارانی معترض به تخریب این مدرسه دینی، در مقابل مقر ریاست‌جمهوری آذربایجان در باکو تجمع کردند. از پاییز سال گذشته (26 نوامبر 2015) که نیروهای امنیتی علی‌اف در شهر نارداران، حجت‌الاسلام طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان را به هنگام اقامه نماز جماعت ظهر در آستانه اربعین حسینی بازداشت کردند، او و بیش از 50 تن دیگر از فعالان اسلامی نارداران همچنان بدون محاکمه در بازداشت به سر می‌برند. همچنین دولت باکو برای نخستین‌بار در طول تاریخ چندصدساله نارداران، مانع برگزاری مراسم اربعین حسینی در جوار حرم رحیمه خاتون(س)، خواهر گرانقدر امام رضا(ع) در این شهر شد. در حالی که حتی پس از سرکوب‌های تزاری به دنبال جداساختن آذربایجان از ایران یا در دوران کمونیسم شوروی نیز این مراسم به عنوان یک رسم محلی برگزار می‌شد. 2 هفته پیش نیز نیروهای پلیس و امنیتی به مردم شهر اجازه ندادند مراسم میلاد امام علی(ع) را برگزار کنند.

*********************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات