صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۹۰۳۸۹

اخبار

۱- واکنش آسوشیتدپرس به تعبیر «خلیج خوک‌ها»
پس از انتشار سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب، آسوشیتدپرس بلافاصله در گزارشی درباره تعبیر «خلیج خوک‌ها» نوشت: «رهبر عالی ایران از حضور آمریکایی‌ها در منطقه خلیج‌فارس انتقاد کرد و گفت نیروهای آمریکایی باید به خلیج خوک‌ها برگردند.» به نوشته این رسانه آمریکایی؛ «اظهارات رهبر عالی ایران، اشاره آشکاری به حمله ناکام سال ۱۹۶۱ کوبایی‌های تبعیدی‌ و آموزش‌دیده سیا به کوبا بود. مسلمانان همچنین خوک‌ها را حیواناتی کثیف می‌دانند و قرآن[کریم] پیروان اسلام را از خوردن خوک منع می‌کند.» گفتنی است، در ۱۷ آوریل ۱۹۶۱ کوبا به منظور براندازی دولت فیدل کاسترو شاهد عملیات موسوم به خلیج خوک‌ها بود. دولت کوبا از نقشه عملیات مطلع شد و نیروهای طرفدار فیدل کاسترو، با غافلگیر کردن نیروهای متجاوز، ظرف مدت ۴۸ ساعت نیروهای شرکت‌کننده در عملیات خلیج خوک‌ها را دستگیر، زندانی و اعدام کردند.
۲- سفر مقتدی صدر به ایران کذب محض است
سعدالله زارعی، کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اشغال مجلس قانون‌گذاری و دفتر نخست‌وزیری عراق به دست طرفداران «مقتدی صدر» و ورود طیف وسیعی از آنها به شهر بغداد، گفت: «فضای فعلی عراق فضای تصاعد بحران نیست. مشکل از آنجا شروع شد که حیدرالعبادی کابینه جدید را بدون اعمال نظر اعضای مجلس و گروه‌های سیاسی پی گرفت. با آرام شدن فضا گروه‌های سیاسی باید از حیدر العبادی بخواهند که بر اساس توافق با پارلمان اعضای کابینه را مجدداً تنظیم کند.» زارعی انتشار خبر سفر مقتدی صدر به ایران را کذب محض دانست و افزود: «مطمئن باشید این خبر به اندازه یک سر سوزن نیز صحیح نیست. اکنون بحران سیاسی در عراق از حالت شدت به حالت ضعف رسیده و فعلاً در حال طی کردن دوران نزول است.»
۳- سپاه قدرتمندترین سازمان نظامی و امنیتی ایران
وبگاه آمریکایی «سایبر بریف» در گزارشی با اشاره به «قدرت‌نمایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف»، نوشت: با وجود موانع بین‌المللی علیه «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه ایران از سفر به خارج کشور، سال گذشته ژنرال ایرانی موفق شد دو یا سه بار به مسکو سفر داشته باشد و با مقامات سیاسی و نظامی این کشور درباره امور سوریه و برخی از خریدهای نظامی (از جمله سامانه موشکی اس۳۰۰) رایزنی کند. نیروی قدس از شاخه‌های حیاتی سپاه پاسداران ایران، سازمان شبه‌نظامی قدرتمندی است که برای حفظ انقلاب اسلامی بنا شده و نقشی کلیدی در امور داخلی و خارجی ایران دارد و قاسم سلیمانی نیز فرماندهی نیروی قدس سپاه یا یگان عملیاتی برون‌مرزی سپاه را عهده‌دار است. «علیرضا نادر» تحلیلگر ارشد اندیشکده «رند» در این‌باره گفت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرتمندترین سازمان نظامی و امنیتی ایران است که مسئولیت حفظ نظام را برعهده دارد.»
۴- میزان دقیق بدهی بابک زنجانی
رسول کوهپایه‌زاده، وکیل مدافع بابک زنجانی رقم دقیق بدهی موکلش را اعلام کرد و گفت: در حکمی که قاضی صلواتی برای موکلم صادر کرده، میزان بدهی وی مشخص شده و موکلم به ردّ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو محکوم شده است؛ البته این رأی قطعی نیست. وی افزود: دوستان شرکت نفت مدعی هستند که اموال بابک زنجانی یک‌ششم بدهی‌اش را پوشش نمی‌دهد که این درست نیست؛ زیرا ارزش اموال داخلی موکلم در جلسه دادگاه از سوی معاون دادستان دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام شد که این اموال ۳۰ درصد بدهی موکلم را پوشش می‌دهد.
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات