صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۹۰۴۸۷

اخبار

۱- اگر ایران برجام را نقض کند، عربستان بمب اتم به دست می‌آورد!
به گزارش «سی‌ان‌ان»، «ترکی الفیصل» شاهزاده سعودی و رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان و «یاکوف عادمیرور» معاون امنیتی سابق نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشستی در واشنگتن به ابراز دیدگاه‌های ضدایرانی پرداختند. در این نشست، هر دو مقام اسبق مدعی شدند، نقض برجام برای ایران تبعاتی در پی خواهد داشت. عادمیرور با بیان ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران گفت:«ایران در سال‌های پایانی برجام، به سمت ساخت سلاح حرکت خواهد کرد.» ترکی الفیصل هم گفت: «در صورت حرکت ایران به سمت بمب، تمامی گزینه‌ها از جمله دستیابی به سلاح‌های اتمی، برای مقابله با هرگونه رخداد از طرف ایران، روی میز خواهد بود.» وی همچنین تصریح کرد: «روابط کشورهای عربی با اسرائیل[رژیم صهیونیستی]، در صورت حل اختلافات بر سر فلسطین، بهبود خواهد یافت.» به گزارش «سی‌ان‌ان»، ریاض و تل‌آویو در سال‌های گذشته بدون سروصدا با یکدیگر درباره تهدیدهای مشترک، از جمله ایران تبادل اطلاعات کرده‌اند که بارزترین نشانه پیوند بین اسرائیل و عربستان، رابطه امنیتی طولانی و وابستگی امنیتی به آمریکاست.
۲- واکنش پنتاگون به هشدار سردار سلامی درباره بستن تنگه هرمز
«پیتر کوک» سخنگوی پنتاگون در واکنش به اظهارات سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه درباره بستن تنگه هرمز به روی کشتی‌های تهدیدکننده ایران گفت: «آمریکا به پرواز، دریانوردی و فعالیت در هر مکانی که قوانین بین‌المللی اجازه آن را بدهد، ادامه خواهد داد.» وی افزود: هرگونه تلاش برای قطع یا بستن آبراهی که از اهمیت حیاتی برای اقتصاد جهان برخوردار است، موضوعی است که با نگرانی زیاد به آن نگاه می‌کنیم. سردار سرتیپ حسین سلامی دو روز پیش در بخش خبری ۲۱ سیما گفته بود: «بر اساس کنوانسیون ۱۹۸۲ دریاها، مجبوریم اگر از تنگه هرمز عبور ضررداری اتفاق بیفتد، قاطعانه با‌ آن مقابله کنیم. به آمریکا، شرکا و متحدان منطقه‌ای‌اش هشدار می‌دهیم اگر بخواهند از ادبیات تهدید استفاده و ما را تهدید کنند، از قانون عبور بی‌ضرر استفاده کرده و اجازه عبور و تردد هیچ کشتی و شناوری که بخواهد ما را تهدید کند، نمی‌دهیم.»
۳- سیدحسن نصرالله: حزب‌الله در بهترین وضعیت قرار دارد
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در جشن هیئت حمایت از مقاومت اسلامی با اشاره به اینکه حزب‌الله در حال حاضر در بهترین وضعیت خود قرار دارد، گفت: «فشارها به کشورهایی که از مقاومت حمایت می‌کنند، افزایش خواهد یافت. مواضع امام خامنه‌ای [مدظله‌العالی] و همه مسئولان ایران با وجود اختلاف در گرایش و جریان‌های سیاسی‌شان [در حمایت از مقاومت] قاطع است. ایران با وجود همه فشارها و چالش‌ها به حمایت خود از جنبش‌های مقاومت ادامه خواهد داد. همان‌گونه که امام خامنه‌ای از ما حمایت مادی و معنوی دارد، ما نیز به او ما می‌گوییم که فارغ‌البال باشد... ما همچنین از مواضع حمایتی عراق، تونس، الجزایر و همه کسانی که از مقاومت حمایت می‌کنند، تشکر می‌کنیم.»
۴- مسکن اجتماعی نمایش تبلیغاتی دولت بود
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های مسکن کارکنان دولت درباره جزئیات مشکلات تعاونی‌های مسکن گفت: این تعاونی‌ها هم‌اکنون با ۲۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند. اسماعیل خاک‌فرجی با بیان اینکه در بحث ساخت مسکن مهر، تمام ضرایب خطا مشخص و در ساخت پروژه‌های بعدی بررسی خواهد شد، گفت: طرح مسکن اجتماعی هم تنها روی کاغذ است و برای نمایش تبلیغاتی رسانه‌ای اعلام شد. وی افزود: در طرح مسکن اجتماعی هم تعاونی‌های مسکن متداول نادیده گرفته شدند و پاسخ دقیقی به استفاده نکردن از ظرفیت این تعاونی‌ها داده نمی‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات