صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۹۰۶۳۳

نیروي انتظامي و امنيت اخلاقي

«مسئله امنيت اخلاقي مهم است؛ به محيط جامعه بايد توجه کرد... بعضي قمه مي‌کشند، اما بعضي هنجارشکني مي‌کنند و گناه را رواج مي‌دهند؛ اين اگر اهميتش بيشتر نباشد کمتر نيست... اگر به شکل عقلاني به اين نتيجه رسيديد که کاري بايد انجام بگيرد، ديگر به مخالفت‌ها کاري نداشته باشيد.»
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: گويا اين روزها دغدغه‌هاي فرهنگي رهبر معظم انقلاب بيش از گذشته است. اين دغدغه‌ها را مي‌توان در بيانات ایشان در ديدارهاي اخيرشان مشاهده کرد که مکرر به ابعاد مختلف اين موضوع پرداخته‌اند. از نکات و تأکيدات مهم ايرادشده در جمع معلمان گرفته تا رهنمودهاي ايشان در جمع فرماندهان و مسئولان نيروي انتظامي که همه نشان‌دهنده اهمیت این مسائل و ضرورت توجه به آن است.
فرمانده معظم کل قوا روز گذشته فرمودند: «مسئله امنيت اخلاقي مهم است؛ به محيط جامعه بايد توجه کرد... بعضي قمه مي‌کشند، اما بعضي هنجارشکني مي‌کنند و گناه را رواج مي‌دهند؛ اين اگر اهميتش بيشتر نباشد کمتر نيست... اگر به شکل عقلاني به اين نتيجه رسيديد که کاري بايد انجام بگيرد، ديگر به مخالفت‌ها کاري نداشته باشيد.»
اين رهنمودها در حالي مطرح می‌شود که نيروي انتظامي در سال‌هاي اخير در معرض هجمه جريان‌هايي است که تحت لواي دفاع از آزادي، مروج اباحي‌گري و ليبراليزه کردن فرهنگ عمومي هستند. اين جريان‌ها در رأس اقدامات خود هجمه همه‌جانبه به عملکرد نيروهاي موظف و مسئول در قبال فرهنگ عمومي جامعه، اعم از نيروي انتظامي، بسيج و... را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا با ايجاد تبلیغات رسانه‌اي دستگاه‌هاي ذي‌ربط را به عقب‌نشيني وادار کنند.
متأسفانه، سياست‌هاي دولت نيز در حوزه فرهنگ مبتني بر نوعي انفعال است و دولتمردان چندان به رسالت هدايتگري دولت در نظام اسلامي اعتقادي ندارند(!) و اين در حالي است که بی‌شک آلودگي فضاي فرهنگي کشور دامن عفاف را آلوده خواهد کرد و هيچ منطق صحيح برآمده از نگاه ديني و عقل سليمی، چنين رويکردي را در عرصه فرهنگ نخواهد پذيرفت که به بهانه «آزادي»، فضا براي گسترش آلودگي‌هاي اخلاقي فراهم آيد!
از این رو به نظر مي‌رسد، همه آنهايي که دغدغه حفظ سلامت خانواده‌شان را دارند، با اعتماد به نيروهاي انتظامي، از اقدامات این نیروی مسئول در تأمين امنيت اخلاقي حمايت کرده و اشکالات احتمالي را نيز منصفانه و دلسوزانه مورد انتقاد قرار دهند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات