تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۹۱۱۱۸
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد:

اثبات بلوغ سياسي مردم ايران در انتخابات اسفند ماه

(روزنامه مردم‌سالاري – 1394/10/02 – شماره 3933 – صفحه 15)

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مصوبه سنا و دولت آمريکا گفت: وقتي افراطيون و مخالفان سياست‌هاي دولت آمريکا براي بهم زدن برجام، قوانين سياسي تصويب مي‌کنند، دولت آمريکا که مي‌خواهد به تعهدات خود پايبند باشد، به مخالفت بر مي‌خيزد و تضمين داده حتي اگر لازم باشد قانون را متوقف مي‌کند.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي‌مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله ‌هاشمي ‌رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضاي جبهه مستقلين و اعتدال گرايان،با بيان اين مطلب به کارشکني‌هاي تندروها در مسير رفع دشمني‌ها، تهديدها و تحريم‌ها به نگاه‌هاي سياسي در پارلمان، سنا و دولت آمريکا استناد کرد و افزود: اين نشان مي‌دهد که قدرت‌هاي جهاني، پي برده‌اند که ضديت با ايران به نفع هيچ قدرتي نيست.

وي با اشاره به اقدامات دولت تدبير و اميد در ابعاد داخلي و خارجي، بر دست آوردهاي ديپلماسي اين دولت در فضاي بين‌المللي تأکيد کرد و گفت: دنيا هم در عمر کوتاه دولت آقاي روحاني، متوجه افکار اعتدالي ملت ايران و سياست‌هاي اصولي نظام جمهوري اسلامي‌شده است و مسؤولان سازمان‌ها و مجامع بين‌المللي پي بردند که اکثريت مردم ايران با انديشه‌هاي اعتدالي، از افراط و تفريط و دميدن بر آتش جنگ بيزارند. آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني، انتخابات اسفندماه را ميدان بسيار مناسبي براي اثبات بلوغ سياسي مردم ايران، مخصوصاً قشر جوان دانست و گفت: همراهي همه مسؤولان در همه سطوح با مردم در اين انتخابات، نمايندگاني را به هر دو مجلس مي‌فرستد که تبلور آراي مردمي‌خواهند بود. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، انتخابات سال 92 را انتخاباتي پرشور و با حضور نمايندگان و نامزدهاي همه تفکرات سياسي جامعه دانست و گفت: نتيجه آن انتخابات، دولتي بود که کارهاي بسيار خوبي براي جامعه کرد و حل مسأله ‌هسته‌‌اي يکي از نمونه‌هاست.

هاشمي‌رفسنجاني با تأکيد بر «شرايط ويژه منطقه به خاطر شکل‌گيري و گسترش پديده شوم تروريسم»، گفت: نوع جنگ‌هاي اين گروه با جنگ‌هاي جهاني اول و دوم متفاوت است، اما بسيار خطرناک‌تر است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تشريح چگونگي شکل گيري ساختار سياسي، نظامي‌و مالي تروريست‌ها در عراق و سوريه، گفت: با ايجاد هسته، در کشورهاي مختلف بذرپاشي کرده‌اند و ريشه کني آنها، يکي از کارهاي سخت و زمانبر عقلاي جامعه بشري است که نبايد زمان را از دست داد و از آن غفلت کرد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود به شرايط سياسي داخل کشور اشاره کرد و با ابراز تأسف از ميدان داري بعضي از تندروها و استفاده‌هاي افراطي از تريبون‌هاي رسمي، گفت: متأسفانه برخي به گونه‌اي در مورد رهبري سخن مي‌گويند که گويي تنها، خود را نائب و نماينده ايشان مي‌دانند و عده‌اي حرف‌هاي خود را به گونه اي منتسب به ايشان مي‌کنند که با توجه به موضع گيري‌هاي غير‌عقلي و غيرمنطقي خود، علاوه بر مخدوش کردن اذهان مخاطبان، به جايگاه رفيع رهبري و ولايت فقيه صدمه مي‌زنند.

وي حق الناس خواندن رأي مردم از سوي رهبري نظام را يک فتواي ديني و محکم از يک فقيه سياسي خواند و گفت: نبايد بگذاريم هر کاري که به حضور حداکثري مردم لطمه مي‌زند، به نام دفاع از انقلاب صورت گيرد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، حضور فعال احزاب را شيوه مرسوم مردم سالاري در کشورهاي دنيا دانست و گفت: تعدّد احزاب در قانون اساسي نيز آمده و امروز احزاب فعاليت‌هاي خوبي در کشور دارند که مي‌توانند در مقاطع حساسي از جمله زمان انتخابات، با تشکيل جبهه‌ها، خلاء وجود احزاب بزرگ را پر کنند.

همچنين در آغاز اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين اشرفي اصفهاني با ارائه تحليلي تاريخي از سال 1341 تاکنون به مقاطع حساس انقلاب اشاره کرد و درباره زمان رحلت امام خاطره اي را ذکر کرد که امام راحل دست آيت الله خامنه اي و آيت الله هاشمي رفسنجاني را در هم گذاشتند و گفتند اگر شما دو نفر از هم جدا نشويد و تا زماني که با هم باشيد، انقلاب حفظ مي شود.

يادگار شهيد بزرگوار محراب، آيت الله اشرفي اصفهاني، با اشاره به اتفاقات تأسف بار در دولت هاي نهم و دهم و همچنين نقش آيت الله هاشمي رفسنجاني براي ايجاد شور و اشتياق مردم در انتخابات يازدهم، گفت: وقتي مردم اتفاقات مربوط به ردّ صلاحيت آيت الله هاشمي رفسنجاني را ديدند و شنيدند، با رأي معنادار خود، بر جايگاه آيت الله هاشمي رفسنجاني در جامعه و نظام تأکيد کردند.

http://mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=237242

ش.د9405168

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات