تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶  ، 
کد خبر : ۲۹۱۱۳۰
گزارشی درباره موج تازه حملات به آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی و سید‌حسن خمینی در شبکه‌های اجتماعی

رسانه نو؛ کینه کهنه

(روزنامه فرهيختگان – 1394/10/14 – شماره 1847 – صفحه 4)

اخیرا فیلم‌ها، تصاویر موهن و شبنامه‌هایی علیه آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی و سیدحسن خمینی در شبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌های تندرو منتشر شده است. این فیلم‌ها و تصاویر که در آستانه انتخابات خبرگان با رویکردی تخریبی منتشر می‌شوند، مستقیما کاندیداهای جبهه اعتدال را هدف قرار داده‌اند. تخریب بیت امام و تخریب آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نشان‌دهنده آن است که موتور تخریب روشن شده و حرکت خود را آغاز کرده است.

هرگاه آیت‌الله تصمیم جدی برای حضور در انتخابات می‌گیرد تخریب‌ها علیه‌اش آغاز می‌‌شود. این بار اما زمانی که برای حضور همه افراد واجد شرایط در انتخابات مجلس خبرگان رهبری فراخوان داد با قدرت بیشتری شروع به تخریبش کردند. این خط تخریبی را از پخش شب‌نامه در جلسات و مراسم‌های مختلف و سپس حمله به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تریبون‌های عمومی کلید زدند و حالا هم وارد مرحله ساخت فیلم و کلیپ و انتشار کاریکاتورهای موهن شده‌اند.

این طیف که از اقبال مردم به طیف میانه‌رو و اصلاح‌طلب که وارد گود رقابت‌های خبرگان و مجلس شده‌اند، نگرانند، این اتفاق را از چشم آیت‌الله می‌بینند. او را به خاطر صدور فراخوان که در آن از هر شخصیت صاحب فکر و اندیشه‌ دعوت کرده بود برای انتخابات پنجمین دور مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کند، مقصر می‌دانند و حالا به دنبال تلافی هستند.

جدیدترین اقدام این گروه ساخت فیلمی مخدوش، توهین‌آمیز و امنیتی علیه آیت‌الله هاشمی است که از قرار یک سایت حامی دولت پیشین آن را منتشر کرده است. این سایت اصولگرا در میان سکوت نهادهای مسئول اقدام به انتشار فیلمی توهین‌آمیز علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کرده است تا در آستانه انتخابات، فرآیند تخریب آیت‌آلله هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات سال 84 را این‌بار به صورت صریح و به‌روز شده منتشر کند.

انتشار اظهارات فردی که مشخص نیست ادعاهایش چه اندازه صحت دارد، با قطع ابتدا و انتهای آن و وارد کردن اتهام «نفاق» به یکی از اصیل‌ترین مردان انقلاب در این فیلم یادآور تجربه انتخابات 88 است. این ادعاها ادامه اتهامات اثبات‌نشده‌ای است که محمود احمدی‌نژاد در مناظره 13 خرداد 88 با میرحسن موسوی، به برخی از مسئولان کشور وارد کرد و باعث شد فضای انتخاباتی ملتهب شود. پیش از انتشار این فیلم، کولاژی موهن از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به همراه سیدحسن خمینی، فرزند یادگار امام راحل و سیدمحمد موسوی‌بجنوردی، عضو مجمع روحانیون مبارز در فضای مجازی منتشر شد. مخالفان آیت‌الله که این روزها در شبکه‌های اجتماعی جولان می‌دهند، هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهند و از این تریبون‌ها به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیداهای مستقل حمله می‌کنند.

این طیف در کنار خط تخریبی آیت‌الله، پروژه‌ دیگری را نیز جلو می‌برند و به دنبال خارج کردن او از مجلس خبرگان رهبری هستند. هنوز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری قدم به ستاد انتخابات وزارت کشور نگذاشته و ثبت‌نام نکرده بود که هجمه‌ها علیه او را آغاز کردند تا شاید این‌بار هم بتوانند بهانه‌ای بتراشند و ردصلاحیتش کنند. این بار اما کهولت سن جوابگو نبود و باید دلیل دیگری برای ردصلاحیت او که ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده دارد، بیاورند تا شاید افکار عمومی را قانع کند.

برای این کار دست روی مصاحبه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با ایلنا گذاشتند. در حالی که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مصاحبه به بازخوانی تاریخ پرداخته و درباره چگونگی روند فردی شدن رهبری بعد از رحلت امام خمینی(ره) توضیح داده بود اما مخالفانش نیت‌خوانی کردند و مدعی شدند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به دنبال شورایی کردن رهبری است؛ به دنبال آن فریاد وا اسفا سر دادند و سخن از جلوگیری از ورود او به مجلس خبرگان رهبری را به میان کشیدند. خط تخریبی علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در روزهایی که شورای نگهبان مشغول بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات است با توان بیشتری دنبال می‌‌شود تا شاید رویای حذف آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از صحنه سیاست عملی شود.

http://www.farheekhtegan.ir/newspaper/page/1847/4/63048/0

ش.د9405169

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات