تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۹۱۱۴۸
فرزند آيت‌الله فاضل‌لنكراني:

پدرم به جنبه علمي سيدحسن خميني بسيار نظر داشت

(روزنامه اعتماد – 1394/10/13 – شماره 3430 – صفحه 3)

گروه سياسي| قرار بود افراد شناخته‌شده آزموني ندهند، پيش از اين هم صحبتي از آزمون براي همه به ميان نيامده بود اما ثبت‌نام‌ها كه تمام شد و مشخص شد انتخابات خبرگان اين دوره متفاوت از دوره‌هاي قبل خواهد بود اطلاعيه‌اي از سوي شوراي نگهبان صادر شد، مبني بر اينكه همه افراد ثبت‌نام‌كننده منهاي كساني كه عضو مجلس خبرگان هستند بايد آزمون اجتهاد بدهند. در اين ميان گمانه‌زني‌ها و شايعات در مورد برخي چهره‌ها بالا گرفت.

يكي از اين چهره‌ها سيد حسن خميني بود. فرزند سيد احمد خميني و نوه امام خميني(ره). نامزدي كه حالا عكس‌هاي كلاس خارج فقهش در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌چرخد و حالا شيخ‌محمدجواد فاضل‌لنكراني، فرزند مرحوم آيت‌الله محمد فاضل‌لنكراني مي‌گويد: مرحوم پدرم به جنبه علمي حاج حسن آقا بسيار نظر داشت.

به گزارش انتخاب، رييس مركز فقهي ائمه اطهار(ع) با اشاره به حضور يادگار امام در انتخابات مجلس خبرگان رهبري گفت: براي من جاي ترديد نيست كه ايشان امروز يكي از صاحب‌نظران در مباحث فقهي و اصولي است و بزرگان هم بر اين امر اقرار دارند و آقاياني كه بيرون از حوزه علميه قم هستند به حوزه بيايند و از بزرگان و مراجع در اين مورد سوال كنند. آيت‌الله محمدجواد فاضل‌لنكراني با اشاره به ثبت‌نام يادگار امام در انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: در اين دوره شاهد هستيم كه برادر عزيز، فاضل و فرهيخته‌مان جناب آقاي حاج حسن آقا خميني ثبت‌نام كرده‌اند.

من به سهم خودم از حضور ايشان بسيار خوشحال شدم و معتقدم يكي از شخصيت‌هايي كه حضورش در اين نهاد مقدس موجب تحكيم انقلاب و استمرار آن خواهد شد ايشان است. وي با اشاره به جايگاه علمي يادگار امام افزود: من از نزديك در قم فعاليت‌هاي علمي ايشان را در دو دهه اخير شاهد بوده‌ام. دربحث‌هاي فقهي و اصولي، مقالاتي در باب «تضليل» و «شبهه عباييه» ديده‌ام كه بسيار خوب و قوي بوده‌اند. انصافا ايشان قبل از هر چيزي حيثيت و وجاهت علمي امام را حفظ كرده است و يكي از اموري است كه ما به ايشان اميد داشتيم. وي با اشاره به اينكه پذيرش اين واقعيت براي بعضي افراد مشكل است، تصريح كرد: شايد كساني كه يك صفحه از كتب امام را نديده‌اند اين مطلب را نپذيرند؛ اما امام يكي از پرابتكارترين فقهاي دوران معاصر در مباحث فقهي و اصولي است. واقعا قبل از هر چيز مي‌خواهم عرض كنم كه وجاهت علمي و وراثت علمي امام را اين برادر عزيز ما به خوبي حفظ كرده است و اميدواريم اين جهت شخصيت ايشان در آينده قوي‌تر ظهور پيدا كند.

مرحوم والد ما رضوان‌الله تعالي عليه به جنبه علمي ايشان بسيار نظر داشت و بزرگان و مراجع نسبت به اين مساله اذعان دارند. البته نبايد از اين جهت غفلت كنيم كه ايشان در مباحث فلسفي و ساير مباحث علمي هم كار كرده‌اند و در آن جهت نمي‌خواهم شهادت دهم زيرا عمدتا از جهات فقهي و اصولي ايشان آگاهي دارم. فرزند مرحوم آيت‌الله‌العظمي فاضل‌لنكراني با اشاره به ويژگي‌هاي سياسي يادگار امام گفت: با توجه به آشنايي نزديك، من ايشان را يكي از آشناترين افراد به مباني سياسي امام مي‌دانم.

ايشان اين مباني را به خوبي هضم كرده و عميقا فهميده است. امروز در جامعه ما شايد خيلي‌ها از ولايت فقيه دم مي‌زنند و حتي شايد خود را در مسائل سياسي منسوب به امام كنند ولي فاصله‌هاي فراواني از آن مباني دارند. اما ايشان از كساني است كه مباني سياسي امام را خيلي خوب فهميده است و ولايت فقيه را همانطور كه امام معتقد بودند پذيرفته و به دنبال آن است. وي با بيان اينكه ايشان هم جايگاه حوزوي بالا و هم اعتبار مردمي بالا دارد، گفت: ما بايد اين امر را بپذيريم و خدا را شاكر باشيم و خوشحال باشيم كه ايشان مي‌خواهد وظيفه‌اي را براي انقلاب انجام دهد.

http://etemadnewspaper.ir/Default.aspx?NPN_Id=334&PageNO=3

ش.د9405177

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات