صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۹۱۴۸۵

اخبار

۱- آغاز به کار مجلس دهم با پیام رهبر معظم انقلاب
رهبر معظم انقلاب در پیامی به مناسبت آغاز به کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کردند: وظیفه‌ انقلابی و قانونی شما آن است که مجلس را سنگری استوار در برابر ترفند و فسون و افزون‌خواهی گستاخانه‌ استکبار و نقطه اتکای درخشانِ مردم مؤمن و انقلابی بسازید. امام خامنه‌ای در این پیام نمایندگان را به دنبال کردن الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی و گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی و همچنین پرهیز از سرگرم شدن به زایده‌های جناحی و غالب‌ساختن انگیزه‌های شخصی بر مصالح عمومی توصیه و خطاب به آنان تأکید کردند: اولویت‌های مهمّ دیگری در بخش‌های گوناگون مربوط به اقتدار ملی و استحکام امنیت و مصونیت کشور وجود دارد که تضمین‌کننده‌ استقرار عدالت اجتماعی و استقلال و پیشرفت کشور است.
۲- بی‌اعتمادی ۵۵ درصد صهیونیست‌ها به کابینه نتانیاهو
طبق نظرسنجی انجام‌شده از سوی مرکز تحقیقاتی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی که نتایج آن در شبکه تلویزیون کنست منتشر شد، اکثریت جامعه صهیونیستی معتقدند، کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که اکنون با حضور «آویگدور لیبرمن» در مقام وزیر جنگ جدید بزرگ‌تر شده است، مذاکرات دیپلماتیک با فلسطینیان را پیش نمی‌برد و به دنبال صلح نیست. همچنین در این نظرسنجی حدود ۴۴ درصد شرکت‌کنندگان، لیبرمن را یک وزیر جنگ خوب می‌دانند و ۴۰ درصد شرکت‌کنندگان این موضوع را رد کرده‌اند. در بخش دیگر این نظرسنجی نیز مشخص شده است که ۵۵ درصد از جامعه صهیونیستی در زمینه تأمین امنیت رژیم صهیونیستی به کابینه نتانیاهو هیچ اعتمادی ندارند.
۳- واردات کشاورزی به بهانه صرفه نداشتن اقتصادی
غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده مجلس نهم با انتقاد از واردات برخی کالاها با ارز دولتی، گفت: شخصی بالغ بر یک میلیون و هشتصد هزار تن تفاله سویا وارد کرد که ما هم در مجلس نتوانستیم کاری کنیم و جلوی چنین اقدامی را بگیریم. چرا باید دانه‌های روغنی را که خود می‌توانیم تولید کنیم، وارد ‌کنیم؟ این کارشناس اقتصادی با اشاره به خودکفایی کشور در تولید گندم در دولت نهم و اصلاح قیمت آرد و نان در این دوره، افزود: در حال حاضر آقایان قیمت تمام‌شده تولید گندم را ۱۳۵۰ تومان می‌دانند و به همین دلیل، گندم با قیمت ۸۵۰ تومان وارد می‌کنند.
۴- ایران را متقاعد کردیم که سلاح اتمی نسازد!
باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری خود در ژاپن گفت: ما در چند سال گذشته در حوزه دیپلماسی شاهد پیشرفت‌هایی بوده‌ایم و توافقنامه هسته‌ای ایران، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای ما در این زمینه است؛ زیرا ما توانستیم بدون حتی شلیک یک گلوله، کشوری بزرگ و پیچیده را که برنامه‌ای به اندازه کافی توسعه‌یافته داشت، متقاعد کنیم که سلاح اتمی نسازد. این اظهارات در حالی اعلام می‌شود که مقامات ارشد و گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان بارها بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرده‌اند.
۵- لاریجانی گزینه فراکسیون ولایت برای ریاست مجلس دهم
احمد امیرآبادی، منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست فراکسیون فراگیر، گفت: در این نشست تصمیم‌گیری شد که نام «فراکسیون ولایت» برای این فراکسیون برگزیده شود. وی با اعلام اینکه ۱۸۸ نفر در نشست حضور داشتند، اظهار داشت: آقای لاریجانی به عنوان گزینه فراکسیون برای ریاست مجلس دهم برگزیده شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات