فرهنگی >>  هنر >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۹۱۵۶۲
در گفت‌وگوی بصیرت با دست‌اندرکاران فیلم هنگامه مطرح شد:

هنگام ادای دین به مدافعان حرم فرا رسیده است

داسارگر، کارگردان فیلم: اگر ما به این نتیجه رسیدیم که حضور ما در سوریه الزامی است؛ باید جبهه فرهنگی‌مان را هم تقویت کنیم. اگر ما کار فرهنگی و رسانه‌ای نکنیم؛ مدافعان حرم و خانواده‌هایشان احساس تنهایی می‌کنند.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی/ سعید رضایی

اشاره: این روزها و همزمان با مجاهدت‌های مظلومانه فرزندان رشید این ملت برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) و نبرد با تکفیری‌ها، برخی از اهالی فرهنگ و هنر با خلق آثاری در تلاش هستند تا نسبت به آنها ادای دین کنند. فیلم داستانی «هنگامه» نمونه‌ای از این آثار است. این فیلم 40 دقیقه‌ای روایت یک زن و شوهر جوان است که در کشاکش عاطفه و وظیفه، گیر می‌کنند. انتخاب بین یکی از دو راه، به وجود آورنده ماجراهایی بین این زن و شوهر جوان است.

فیلم هنگامه که برنده جایزه فانوس ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش داستانی و نقش اول بازیگری زن هم هست؛ چندی پیش و در مراسم بزرگداشت "شهدای جهان‌ وطن" رونمایی شد. این فیلم به کارگردانی «امیر داسارگر» و تهیه‌کنندگی «حامد بامروت‌نژاد» تولید شده است و این روزها در محافل دانشجویی و کانون‌های مردمی و مذهبی، نمایش داده می‌شود.

سوگل طهماسبی، بازیگر نقش اول این اثر که پیش از این هم در سریال «کیمیا» درخشیده بود؛ درباره علت حضور در این سریال می‌گوید: بعد از مطالعه فیلمنامه اثر، احساس کردم که این فیلم با فیلم‌های دیگر خیلی متفاوت است. از سکانس اول وقتی موضوع را فهمیدم و دنبال کردم؛ متوجه شدم این اولین فیلمی است که در مورد مدافعان حرم ساخته می‌شود و شاید اینکه من برای چنین فیلمی انتخاب شدم دیگر در زندگی من تکرار نشود. بعد از مطالعه فیلمنامه، بلافاصله تماس گرفتم که در فیلم بازی می‌کنم.

وی افزود: فکر می‌کنم در مورد شهدای مدافعان حرم، اطلاع‌رسانی در جامعه ما خیلی کم است. خود من قبل از اینکه این فیلم را بازی بکنم، اطلاعات مختصری داشتم. ولی بعد از بازی کردن در این فیلم و صحبت‌هایی که با کارگردان فیلم داشتم اطلاعات خوبی درباره این افراد پیدا کردم. این شهدا خیلی غریب هستند؛ غریبانه می‌روند و غریبانه برمی‌گردند و به خاک سپرده می‌شوند.

امیر داسارگر، کارگردان فیلم هنگامه نیز می‌گوید: اگر ما به این نتیجه رسیدیم که حضور ما در سوریه الزامی است؛ باید جبهه فرهنگی‌مان را هم تقویت کنیم. فضای سینما و رسانه خیلی مهم و جدی است و اگر ما کار فرهنگی و رسانه‌ای نکنیم؛ مدافعان حرم و خانواده‌های عزیزشان که 5 سال است زحمت می‌کشند و حدود 3 سال از این سال‌ها را در تنهایی مطلق گذرانده‌ا؛، احساس تنهایی می‌کنند. من در هنگام ساخت هنگامه متوجه شدم، هنرمندان به کارکردن در این زمینه بسیار علاقه‌مندند و استقبال می‌کنند.

وی افزود: ما یک جنگ هشت ساله داشتیم؛ اما چه تعداد سینماگر در آن حضور داشتند؟ متأسفانه یکسری از هنرمندان از انقلاب و مسائل جامعه عقب افتاده‌اند. هر کسی قدری عقل داشته باشد؛ به این فکر می‌افتد که تهدید چقدر جدی است و اگر غافل شویم دیر یا زود به آن مبتلا خواهیم شد. البته به نظرم فعلاً باید به همین تعداد کم هنرمندان متعهد بسنده کرد تا رفته رفته به تعداد آنها افزوده شود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات