صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۹۱۶۶۸

اخبار کوتاه

در جلسه صبح امروز مجلس، انتخابات هیئت‌رئیسه دائم مجلس برگزار شد که بر اساس آن، لاریجانی با ۲۳۷ رأی در برابر ۱۱ رأی کواکبیان رئیس مجلس شد و پزشکيان با ۱۵۸رأی و مطهري با ۱۳۳ رأي نواب رئيس اول و دوم مجلس شدند. همچنین، نعمتي، آشوري و عثماني به عنوان ناظران هیئت‌رئیسه و کاتب، قاضی‌زاده، رنجبرزاده، یوسف‌نژاد، امیرآبادی و وکیلی به عنوان دبیران هیئت‌رئیسه انتخاب شدند.
گزارش‌های معتبر نشان می‌دهد، اعلام مقامات آمریکایی درباره توقف فروش بمب‌های خوشه‌ای به عربستان تنها یک ژست سیاسی است؛ چراکه آمریکا همچنان در حال انتقال مرگبارترین سلاح‌های خود برای کشتار ملت یمن است. چنانچه مجله «فارن پالیسی» نیز از فروش میلیون‌ها دلار بمب خوشه‌ای به ریاض از سوی آمریکا خبر داده است.
سردار دهقان، وزیر دفاع گفت: یک جامعه اسلامی باید همواره قادر و آماده باشد و این قابلیت را به دشمنان خود نشان دهد که می‌تواند در مقابل آنها بایستد تا دشمنان طمع نورزند و فکر نکنند که می‌توانند و اگر اقدامی انجام دهند، نتیجه می‌گیرند. وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها تهدید را نمی‌پذیرد؛ بلکه تهدید را با تهدید پاسخ می‌دهد.
وزير جنگ رژيم صهيونيستي روز دوشنبه در مصاحبه با راديو نظامي اين رژيم تأكيد كرد: توافق هسته‌اي وين فقط يك دهه مي‌تواند جلوي تهديدهاي نظامي و هسته‌اي ايران را بگيرد و اگر اين كشور بخواهد مانند هميشه فريبكاري كند راه‌هاي زيادي براي مقابله با اين فريبكاري در نظر گرفته شده است.
دادگاهی در مصر با صدور حکمی محمد بدیع، رهبر اخوان‌المسلمین و ۳۵ عضو دیگر این گروه را به حبس ابد محکوم کرده است. گفتنی است، این جنبش از زمان برکناری محمد مرسی در ژوئیه ۲۰۱۳ طی کودتایی تحت فرماندهی عبدالفتاح السیسی، به شدت سرکوب شده است.
«علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، ۵۰ درصد مردم تاکنون هیچ‌گونه تسهیلاتی دریافت نکرده‌اند و ۹۰ درصد تسهیلات به ۱۰ درصد مردم اختصاص می‌یابد و همچنین ۸۰ درصد وام‌ها کمتر از ۵۰ میلیون تومان است.
روزنامه «رأی الیوم»، در گزارشی به نقل از منابع اطلاعاتی نوشته است، به گفته یک زندانی تازه آزادشده یونانی، هر چهار دیپلمات ایرانی ربوده‌شده در لبنان، در حال حاضر در زندان رژیم صهیونیستی زنده هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات