صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۲۹۱۷۰۲

تجدیدنظر می‌شود

کارهای اقتصادی از نوع مشهد مال و جهان مال نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد. امروز باید این سؤال را مطرح کنیم که این مجموعه‌ها با حضور برندهای خارجی در آینده چه نسبتی با اقتصاد مقاومتی دارند
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: اگر واژه‌های «جهان مال» و «مشهد مال» را در اینترنت جست‌وجو کرده باشید؛ اگر نقشه ساختمان‌های عظیم‌الجثه این پروژه‌ها را دیده باشید و بدانید که هزینه ساخت و آینده این پروژه‌هایی که قرار است به نام مراکز تجاری و تفریحی در مشهد قد علم کنند، چگونه خواهد بود! حتماً شما هم از اظهارات حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در مراسم تودیع و معارفه قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی احساس رضایت خواهید داشت که گفته است: «کارهای اقتصادی از نوع مشهد مال و جهان مال نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد. امروز باید این سؤال را مطرح کنیم که این مجموعه‌ها با حضور برندهای خارجی در آینده چه نسبتی با اقتصاد مقاومتی دارند؟»
 واقعاً چرا باید با سرمایه آستان قدس رضوی پروژه‌هایی به سرانجام برسد که در تضاد با روح اقتصاد مقاومتی است؟ اساس کارکرد مال‌ها و مراکزی از این دست که زاده فرهنگ مصرف‌گرایی غربی‌اند، زمینه‌سازی برای حضور برندهای خارجی و تحریک افراد به منظور رقابت بیشتر برای تجمل‌گرایی و تفاخرهای بیجاست! البته این به آن معنا نیست که ساخت مراکز تجاری یا مال‌ها و مگامال‌‌ها نباید انجام شود یا از اساس غلط است، اما در موقعیت امروز کشور ما و اوضاع اقتصادی جامعه ایران، سرمایه‌گذاری در این زمینه، جزء بی‌اهمیت‌ترین و آخرین برنامه‌های اقتصادی به شمار می‌آید.
اکنون وظیفه همه مردم و فعالان اقتصادی، از جمله مجموعه‌هایی مانند آستان قدس رضوی حرکت در مسیر تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب است که ایجاد اشتغال پایدار، ارتقای کمّی و کیفی تولید ملی، توجه به استعدادهای فراوان اقتصادی کشور و... جزء محورهای اصلی آن است و ساخت مشهد مال‌ها و جهان مال‌ها و...، آن هم بر اساس فرهنگ اسلامی ایرانی و برای عرضه کالای ایرانی لازم شاید تا سال‌ها جزء مسائل غیرضرور خواهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات