صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۹۱۹۱۲

اخبار

۱- هبه رهبر معظم انقلاب به روستانشینان کردستان
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بیش از ۵۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی را به عنوان هبه رهبر معظم انقلاب به ۳۰۰ کشاورز روستای الک از توابع شهرستان کامیاران اهدا کرد. اهدای این اراضی به مردم منطقه امکان توسعه کسب‌وکار و فعالیت‌های کشاورزی و اقتصادی را بیش از پیش برای کشاورزان فراهم خواهد کرد. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار است از طریق بنیاد برکت در سال ۹۵ برای توسعه و رفع محرومیت از استان کردستان، افزون بر ۲۳۹۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری قبلی، بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف، از جمله توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، امور زیربنایی، ساخت مدرسه، خدمات حمایتی و عام‌المنفعه و... در مناطق محروم و کمتر برخوردار این استان سرمایه‌گذاری جدید داشته باشد.
۲- افزایش واردات از کشورهای اروپایی و آمریکا
بر اساس گزارش حجم تجارت خارجی گمرک، با وجود منفی بودن آمار واردات در دو ماهه سال جاری، آمارها نشان می‌دهد، آمار واردات از برخی کشورهای اروپایی به نسبت مدت مشابه سال گذشته مثبت شده است. بر اساس این گزارش، طی دو ماه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل ارزش واردات چین منفی ۲۰ درصد، امارات متحده عربی منفی ۳۹ درصد، ترکیه منفی ۲۲ درصد و کره منفی ۴۰ درصد اعلام شده است. طبق این گزارش، در این مدت ارزش واردات از فدراسیون روسیه ۴۹۴ درصد، آلمان ۱۵ درصد، هلند ۹۳ درصد، ایتالیا ۲ درصد، فرانسه ۸۱ درصد، اسپانیا ۱۷۴ درصد، آمریکا ۲ درصد و سوئد ۱۳۹ درصد رشد داشته است.
۲- حاج احمد متوسلیان به کشور بازمی‌گردد؟
محسن رضایی، دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه اختتامیه نخستین کنگره جهانی اقتدار در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا ایران برای آزادی حاج‌احمد متوسلیان و سه دیپلمات دیگر اقداماتی انجام داده است یا خیر، خاطرنشان کرد: از همان ابتدای دستگیری چهار دیپلمات از سوی رژیم غاصب اسرائیل، اقداماتی برای کسب اطلاع از سرنوشت این عزیزان آغاز شد. وی همچنین با تأیید اخباری مبنی بر زنده بودن حاج‌احمد متوسلیان و سه دیپلمات دیگرمان که در هفته‌های گذشته منتشر شده، اظهار داشت: اقدامات خوب امنیتی و اطلاعاتی سپاه پاسداران برای آزادی حاج‌احمد متوسلیان و سه دیپلمات دیگر در حال پیگیری و انجام است.
۳- غیرت دینی «محمدعلی کلی»
محمدعلی کلی، بوکسور مسلمان آمریکایی راضی نشد تا نام او را در کف خیابان نامداران هالیوود بنویسند. زمانی که از او پرسیدند چرا به انجام این کار راضی نشده است، قاطعانه پاسخ داد: «اسم من، همان نام پیامبرم محمد(ص) است و من به هیچ‌وجه حاضر نخواهم بود که به نام پیامبر اسلام بی‌احترامی شود و بر روی زمینی نوشته شود که هر روز مردم بر روی آن پا می‌گذارند.» بنابراین، هالیوود تصمیم گرفت که ستاره‌ای را بر روی دیوار مزیّن به نام محمدعلی کلی ایجاد کند و این اولین ستاره‌ای بود که برای شخصی روی دیوار نصب می‌شد.
۴- ۳۲ تن آب سنگین ایران به زودی به آمریکا می‌رسد
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا قرارداد خرید آب سنگین از ایران کامل شده است، گفت: همان‌طور که می‌دانید ۲۲ آوریل اداره برنامه ایزوتوپ وزارت انرژی آمریکا قراردادی برای خرید ۳۲ تن آب سنگین از ایران امضا کرد. کربی افزود: انتظار ما این است که این آب سنگین به زودی به آمریکا برسد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات