صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۹۲۰۹۸

گزارشی از آخرین وضعیت عملیات در فلوجه

نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزاد سازی فلوجه، کوی الشهداء الثانیه را در جنوب این شهر از داعش آزاد کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار بیان کرد: حیدر العبادی نخست وزیر عراق به مرکز فرماندهی عملیات در غرب بغداد واقع در شرق فلوجه وارد شد و به محض رسیدن نشستی با فرماندهان امنیتی داشت و آنها را ترغیب به تکمیل مراحل عملیات برای پاکسازی فلوجه از داعش کرد.وی خواستار افزایش شدت جنگ علیه داعش در اسرع وقت ممکن شد.

المحلاوی تاکید کرد: العبادی در جریان این بازدید خواستار تسریع بخشیدن به جنگ علیه داعش شد.

آزاد سازی منطقه الشهداء الثانیه در جنوب فلوجه

منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای نهاد مبارزه با تروریسم عراق موفق به آزاد سازی کوی الشهداء الثانیه در جنوب فلوجه به طور کامل از داعش شدند.

این منابع بیان کردند: پرچم عراق بر بالای ساختمان های آن به اهتزاز درآمده است.نیروهای امنیتی به پیشروی خود به سوی مناطق دیگر ادامه می دهند و داعشی ها از مقابل نیروهای عراقی فرار می کنند.

صباح النعمان سخنگوی نیروهای مبارزه با تروریسم عراق گفت: نیروهای مبارزه با تروریسم منطقه الشهداء الثانیه را به طور کامل آزاد کرده اند.ارتش و پلیس پس از پاکسازی این منطقه در آن مستقر خواهند شد.

رسانه های عراقی گزارش دادند که حیدر العبادی نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور به اتاق عملیات آزاد سازی فلوجه وارد شده است.

وی با فرماندهان نظامی دیدار و  آخرین اخبار جنگ و تاکتیک های آن را بررسی کرد و سپس به اتفاق فرماندهان گشتی در کوی الشهداء الثانیه زد.

الزبیدی: داعش همه چیز را بمبگذاری کرده است

یحیی رسول الزبیدی سخنگوی عملیات مشترک عراق اعلام کرد: فشارهای سیاسی خارجی یا داخلی بر روند عملیات نظامی جاری برای توقف عملیات آزاد سازی فلوجه وجود ندارد.عملیات ادامه دارد و مطابق برنامه پیش می رود.

وی افزود: نخست وزیر برای بازدید از یگانها وارد منطقه شده است.منطقه کوی الشهداء الثانیه به طور کامل آزاد و پاکسازی شده است و پرچم عراق بر بالای ساختمان های آن نصب شده است.

الزبیدی تاکید کرد: نبرد کنونی نبرد تلاش های واحدهای مهندسی است زیرا داعش همه چیز را تقریبا بمبگذاری کرده است تا نیروهای عراقی نتوانند پیشروی کنند.همچنین بحث تخلیه خانواده های محاصره شده که داعش از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند مطرح است.

رسول افزود: حیدر العبادی نخست وزیر عراق به مناطق عملیاتی آمده است تا بر روند خروج غیرنظامیان و ارائه کمک ها به آنها نظارت کند.

الزبیدی بیان کرد: منطقه الشهداء منطقه ای مهمی است که آزاد سازی آن زمینه ساز ورو به دیگر مناطق و بخش های شهر فلوجه خواهد بود.نیروهای داعش از مقابل نیروهای امنیتی می گریزند.دهها تروریست داعشی به هلاکت رسیده اند.

جاسم الحلبوس عضو شورای استان الانبار گفت: منطقه الشهداء الثانیه بزرگترین بخش جنوبی فلوجه است و آزاد سازی آن در حرکت سریع نیروها به سوی مرکز فلوجه مهم است.تروریست های داعش در داخل تونل های محکم و منازل متفرقه در کوی پنهان می شوند.

هلاکت ۴ داعشی هنگام بمبگذاری خودرو در فلوجه

یک منبع امنیتی وابسته به عملیات الانبار اعلام کرد: چهار تروریست داعش در هنگام بمب گذاری خودرویی در داخل کارگاه ویژه بمبگذاری خودروها در منطقه کوی صنعتی در فلوجه به هلاکت رسیدند که در میان آنها خارجی ها وجود دارند.

این منبع افزود: انفجار زمانی رخ داد که یکی از داعشی ها در حال وصل سیم در نزدیکی خودرو بود که به ناگاه خودرو حرکت کرد و این انفجار به انهدام کل کارگاه منجر شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات