صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۹۲۱۴۴

ائتلافی برای مبارزه با تروریسم

نشست سه‌جانبه وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و سوریه در حالی در تهران برگزار شد که پیش از این، کشورهای آمریکا و عربستان سعودی،‌ هر یک به ترتیب به زعم خود، ائتلاف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای را برای مبارزه با تروریسم تشکیل داده بودند
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: نشست سه‌جانبه وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و سوریه در حالی در تهران برگزار شد که پیش از این، کشورهای آمریکا و عربستان سعودی،‌ هر یک به ترتیب به زعم خود، ائتلاف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای را برای مبارزه با تروریسم تشکیل داده بودند. برگزاری این نشست در تهران، آن هم در بحبوحه نبرد‌ها در عراق و سوریه و عقب‌نشینی و شکست تروریست‌ها در برخی جبهه‌ها، حاوی پیام‌های زیر است:
۱- برگزاری این نشست در تهران و آن هم به دعوت وزیر دفاع کشورمان، نشان‌دهنده محوری بودن نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه عملی با تروریسم است.
۲- این نشست ناکارآمدی و ریاکارانه بودن ائتلاف‌های آمریکا و سعودی را نشان می‌دهد؛ زیرا اگر ائتلاف‌های مذکور در مبارزه با تروریسم موفق بودند،‌ امروز دیگر به تشکیل ائتلاف ضدتروریسم از سوی جمهوری اسلامی ایران، روسیه و سوریه نیازی نبود.
۳- کشورهای ایران، روسیه و سوریه که هم‌اکنون درگیر نبرد با تروریسم هستند، قصد دارند با تشکیل چنین نشست‌هایی، نشان دهند که کسانی سزاوار تشکیل ائتلاف ضدتروریسم هستند که نه‌تنها هم‌پیمان و حامی تروریسم نبوده، بلکه پرچم مبارزه با تروریسم را داهیانه برافراشته‌اند.
۴- این نشست حاوی این پیام مهم برای جبهه تروریسم و حامیان آن در منطقه است که روند اضمحلال تروریسم در منطقه نه‌تنها متوقف نخواهد شد، بلکه از این پس شدیدتر هم خواهد شد. تأکید وزیر دفاع کشورمان مبنی بر ضرورت انجام اقدامات قاطع، سریع، همه‌جانبه و منسجم علیه تروریسم، بیانگر این مهم است.
۵- نشست مذکور برای جبهه ضدتروریسم در منطقه نیز حاوی این پیام است که باید خود را برای رویارویی جدی‌تر و شدیدتر با تروریسم آماده کنند. از این رو، پیش‌بینی می‌شود روند شکست و عقب‌نشینی تروریسم داعشی که اکنون در برخی جبهه‌ها در عراق و سوریه شکسته خورده است، شدت بگیرد.
۶- این نشست همچنین به شایعاتی درباره کنار آمدن روس‌ها با آمریکا در قضیه سوریه و مواردی از این دست خط بطلان می‌کشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات