صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۹۲۳۰۴

اخبار

۱- بهانه جدید انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا
نگرانی از پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا سبب شعله‌ور شدن بحث‌ها در انگلیس برای خروج از این اتحادیه شده است. حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا معتقدند، اگر ترکیه اجازه عضویت در این اتحادیه را پیدا کند، انگلیس در معرض موج جدید مهاجران مسلمان قرار خواهد گرفت و در برابر افراط‌گرایان، شکننده‌تر خواهد شد. در همین زمینه نایجل فارانژ، رهبر حزب استقلال انگلیس مدعی شد، اگر انگلیس به ماندن در اتحادیه اروپا رأی مثبت دهد، زنان این کشور ممکن است در معرض خطر تعرض جنسی مهاجران قرار گیرند. ۹ روز مانده به برگزاری همه‌پرسی درباره ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بحث و جدل‌ها در این‌باره شدت گرفته و مسائل تفرقه‌افکنانه نژادی و مذهبی تشدید شده است.
۲- گری سیک: نیاز آمریکا به ایران
«گری سیک» پژوهشگر ارشد مؤسسه خاورمیانه دانشگاه کلمبیا و از اعضای شورای امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری جرالد فورد در مقاله‌ای درباره نیاز آمریکا به ایران نوشته است: خاورمیانه در بحران به‌سر می‌برد و نحوه واکنش ایران به مشکلات منطقه‌ای به دلیل تأثیرگذاری و قدرت این کشور برای آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است. از این واقعیت که آمریکا نیازمند معامله با ایران است،‌ گریزی نیست. دولت باراک اوباما دری را به سوی ایران گشود و حالا این وظیفه دولت بعدی آمریکا خواهد بود که این تلاش‌ها را به ثمر برساند.
۳- هلاکت فرمانده منطقه‌ای پژاک به دست سپاه
فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به انهدام یک گروه تروریستی در شمال غرب کشور و منطقه عمومی سردشت به دست سپاه، گفت: در یک عملیات اطلاعاتی پنج نفر از گروهک تروریستی پژاک در شمال غرب کشور به هلاکت رسیدند که یکی از آنها فرمانده منطقه‌ای پژاک بود. سردارمحمد پاکپور افزود: این گروهک عامل شهادت دو بسیجی در سردشت به نام‌های «رحمان محمدی» و «محمد ابوبکری» بود که اردیبهشت ماه امسال به شهادت رسیدند. همچنین اعضای این گروهک، «بهاری» از اعضای یگان مهندسی نیروی زمینی سپاه را نیز به شهادت رسانده بودند.
۴- امسال باید چند وزیر تغییر کنند
مصطفی کواکبیان، منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش اشتغال و رونق اقتصادی در هتل المپیک تهران خطاب به برخی از نمایندگان مجلس دهم گفت: اگر برای مردم کاری صورت ندهیم، مردم همان سیلی را به ما می‌زنند که به فهرست ۳۰ نفره اصولگرایان زدند. بنابراین باید حواس‌مان باشد. دبیر کل حزب مردم‌سالاری همچنین در ادامه از خانه‌تکانی نکردن دولت یازدهم انتقاد کرد و اظهار داشت: «درست است که یک سال تا عمر دولت یازدهم باقی نمانده است، اما حداقل امسال چند وزیر را عوض کنید.»
۵- حضور ۱۹۰۰ نفر از منافقین در اردوگاه لیبرتی
دبیر کل بنیاد هابیلیان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۰۰ نفر از منافقین در اردوگاه لیبرتی عراق حضور دارند، افزود: به تازگی مقامات آلبانی برای انتقال این افراد به این کشور اعلام آمادگی کرده‌اند. سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه سازمان منافقین نمی‌خواهد اعضایش پراکنده و متفرق شوند، افزود: در صورتی که فردی از اعضای گروه منافقین بخواهد در آلبانی از این گروه جدا شود، دولت آلبانی تمام امتیازاتی را که به این شخص داده بود، از وی سلب می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات