تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۲۹۲۷۳۴

رژیم صهیونیستی و بحران مشروعیت

(روزنامه كيهان – 1394/11/08 – شماره 21267 – صفحه 8)

رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که باموج محکومیت از سوی کشورهای مختلف جهان مواجه است. این رژیم جعلی می‌کوشد در سایه زور و ارعاب یعنی همان سیاستی که در مورد مردم مظلوم فلسطین به کار می‌گیرد، برای خود مشروعیت و آبرو بخرد و جایگاه قانونی پیدا کند اما به رغم این تلاش‌هاکشورهای دیگر به ویژه برخی از کشورهای غربی به راحتی زیربار نمی‌روند و جنایات این رژیم را برنمی‌تابند.

انتقاد اخیر وزیر خارجه سوئد از رژیم صهیونیستی به علت کشتار فلسطینیان بی‌گناه که موجب توبیخ سفیر این کشور در سرزمین‌های اشغالی و ترک این اراضی شد، نپذیرفتن نماینده این رژیم از سوی برزیل و تحریم گسترده کالاهای اسرائیلی از سوی کشورهای اروپایی از جمله اقداماتی است که خشم مقامات صهیونیستی را برانگیخته است، تا آنجا که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اظهارات وزیر خارجه سوئد درباره کشتار بدون محاکمه فلسطینیان به دست نظامیان صهیونیست را به شدت مورد انتقاد قرار داده و نظرات او را «تکان دهنده» و «احمقانه» خوانده است!

«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه پیشین اسرائیل نیز به رسانه‌ها گفته است که وزیر خارجه سوئد فقط مانده که خودش چاقو بردارد.

رژیم صهیونیستی همچنین پس از تصویب طرح برچسب‌دار شدن کالاهای تولید شده در شهرک‌های کرانه باختری، چندین نشست مشترک با اتحادیه اروپا را به نشانه اعتراض، لغو کرد. مقام‌های اروپایی پیشتر هشدار داده بودند در صورتی که رژیم اسرائیل بعد از «برچسب زدن» کالاهای اسرائیلی، بار دیگر به سیاست خود برای گسترش شهرک‌سازی و تضییع حقوق فلسطینی‌ها ادامه دهد، اتحادیه اروپا تدابیر بیشتری را برای تحریم اسرائیل بررسی خواهد کرد.

در حال حاضر این قوانین در فروشگاه‌های برخی از کشورهای اروپایی در حال اجراست به طوری که مشتریان بتوانند کالاهای تولید شده در شهرک‌های اسرائیلی را تشخیص دهند. این اقدامات پاسخی از سوی کشورهای غربی به جنایات ضد بشری اسرائیل علیه ملت فلسطین است.

واقعیت این است که رژیم صهیونیستی از نگاه مردم کشورها رژیمی مطرود و محکوم است. تاریخ حیات این رژیم جعلی مملواز تجاوز،‌ جنایت، جنگ، نسل‌کشی، تضییع حقوق فلسطینیان و توسعه طلبی‌های بی حد و حصر است. در هر حال اسرائیل روزهای سختی را می‌گذراند و شرایط سخت‌تری را هم در پیش دارد.

مردم جهان خاطره جنگ‌های متعدد این رژیم با اعراب و فلسطینی‌ها و به خاک و خون کشیدن زنان،‌کودکان و انسان‌های بی‌گناه را از یاد نمی‌برند.

جنبش بین‌المللی تحریم، بایکوت و جداسازی اقتصادی رژیم اسرائیل نیز با سرعتی فزاینده حملات علیه این رژیم را افزایش داده و تلاش کرده که حمایت از اسرائيل در میان جوامع اروپایی کاهش یابد.

در مقابل فلسطین از لحاظ دیپلماتیک عملاً مورد شناسایی بیشتر کشورهای اروپایی قرار گرفته و تنها به خاطر فشارهای سیاسی شدید ایالات متحده بر اروپا و به کارگیری حق وتو در شورای امنیت باعث شده است که این شناسایی رسمیت پیدا نکند. فلسطین هم اکنون عضو اتحادیه کشورهای عربی و سازمان کشورهای اسلامی است و دادگاه بین‌المللی لاهه نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

فلسطین دارای مقام «کشور ناظر» در سازمان ملل متحد است و در واقع از تمام حقوق کشور عضو سازمان ملل به غیر حق رأی دادن برخوردار است. لیکن اسرائیل تنها از طریق حمایت آمریکا و آن هم به واسطه استفاده از حق وتو تاکنون به حیات ننگین خود ادامه داده است.

رژیم اسرائیل از همان زمان تأسیس در سال 1948 با انزجار عمومی از سوی کشورهای عربی و اسلامی مواجه بوده و هست. البته خیانت برخی از دولت‌های مرتجع عربی که ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و عربی خود را زیر پا گذاشته و در خفا با اسرائيل رابطه پنهانی برقرار کرده‌اند را باید مستثنی کرد. این یک واقعیت است که اسرائیل بدون حمایت غرب هرگز نمی‌توانست موجودیت پیدا کند و ادامه حیات بدهد. در شرایط کنونی نیز اگر حمایت‌های سیاسی، اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان از رژیم نامشروع اسرائیل قطع شود در مدت بسیار کوتاهی فرو خواهد پاشید.در یک جمع‌بندی تحلیلگران معتقدند که به رغم این حمایت‌ها رژیم تل‌آویو نخواهد توانست از بحران‌های متعدد داخلی و خارجی و موج محکومیت‌ها خلاصی یابد و واقعیت این است که صهیونیست‌ها نفس‌های آخر خود را می‌کشند.

http://kayhan.ir/fa/news/66873

ش.د9405491

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات