صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۹۲۹۱۵

اخبار کوتاه

خبرگزاری رویترز به نقل از افراد مطلع نوشته است: قرارداد ایران برای خرید هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس۳۸۰ با تردید روبه‌رو شده است. یک منبع آگاه در صنعت هوانوردی گفته است: ایران به خرید دیگر مدل‌های سفارش‌داده شده پایبند است، اما علاقه کمتری به تحویل گرفتن مدل A۳۸۰ دارد. به نوشته رویترز، سفارش این مدل تا حدی دلایل سیاسی داشته است. گفتنی است، ارزش بخش مربوط به ایرباس ۳۸۰ در قرارداد تهران و پاریس، ۲/۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است.
جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه «بلومبرگ»، درباره مخالفت عربستان با توافق هسته‌ای و ایران گفت: «هیچ‌وقت نمی‌توان سعودی‌ها را جنگجویان پای کار دانست. برای من جالب است که همه جهان آماده است که کنار گود بنشیند و بگوید خُب «آمریکا لنگش کن». تصور می‌کنم محمد‌بن‌سلمان به قول مسیحی‌ها دارد به این مکاشفه می‌رسد که به نفع عربستان سعودی نیست که به منطقه به چشم یک بازی حاصل جمع صفر با ایران نگاه کند.»
پایگاه عبری «صدای یهودی» نوشت: شمار عملیات‎های مقاومتی فلسطینی‎ها در یک هفته اخیر به ۱۱۵ مورد رسیده است. این در حالی است که در هفته پیش از آن شاهد ۸۵ عملیات مقاومتی بودیم. انتفاضه سوم فلسطینی‎ها موسوم به انتفاضه قدس از اول اکتبر ۲۰۱۵ آغاز شده و تاکنون آسیب‎ها  و ضررهای اقتصادی و تجاری بسیاری به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.
مقام‌های آمریکایی و اردنی می‌گویند: مقام‌های اطلاعاتی اردن میلیون‌ها دلار سلاح ارسال‌شده از سوی عربستان سعودی و سازمان سیا آمریکا برای معارضان سوریه را سرقت کرده و به فروش رسانده‌اند. این تجهیزات نظامی، به عنوان بخشی از برنامه مخفیانه سازمان سیا برای آموزش و تجهیز شبه‌نظامیان در حال مبارزه با دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه برای آنها ارسال شده بود.
«صندوق پرورش ایده صهیونیست» در سال‌های اخیر مبالغ بسیاری از یک شرکت پانامایی دریافت کرده که این مبالغ به شرکت ساخت‌وساز شهرک‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری (آمانا) رسیده است. گفته می‌شود، یک تاجر ۴۱ ساله یهودی- آرژانتینی که این شرکت پانامایی را در اختیار دارد، در سال‌های اخیر ده‌ها میلیون دلار برای ساخت شهرک‌های صهیونیستی کمک کرده است.
«دانوتا هوبنر» رئیس کمیته امور قانونی پارلمان اروپا گفته است: پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، زبان انگلیسی یکی از زبان‌های رسمی این اتحادیه نخواهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات