صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۹۰۴۳۱

اخبار کوتاه

علی افراشته، معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی از برگزاری مراسم اختتامیه مجلس نهم در روز سه‌شنبه چهارم خرداد خبر داد و گفت مراسم افتتاحیه مجلس دهم روز شنبه هشتم خرداد برگزار می‌شود. این اظهارات به آن معناست که کشور سه روز مجلس ندارد. از آنجا که اصل ۶۳ قانون اساسی به صراحت تأکید می‌کند که دوره‏ نمایندگی‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ چهار سال‏ است‏، انتخابات‏ هر دوره‏ باید پیش‏ از پایان‏ دوره‏ قبل‏ برگزار شود، به ‏طوری‏ که‏ کشور در هیچ‏ زمانی‏ بدون‏ مجلس‏ نباشد.
سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: بر اساس کنوانسیون۱۹۸۲ دریاها، اگر از تنگه هرمز عبور ضررداری اتفاق بیفتد، با این عبور مقابله کنیم و به آمریکا و شرکای منطقه‌ای آنها هشدار می‌دهیم اگر بخواهند از تنگه هرمز استفاده و ما را تهدید کنند، ما از قانون عبور بی‌ضرر در کنوانسیون دریا‌ها استفاده می‌کنیم و اجازه عبور و تردد به هیچ کشتی یا شناوری که بخواهد تهدید کند، نمی‌دهیم.
روزنامه عبری‌زبان «معاریو» در شماره امروز خود نوشت: از آغاز انتفاضه قدس (۹ مهر) تاکنون فلسطینی‌ها ۲۸۲ عملیات مقاومتی علیه اسرائیلی‌ها انجام داده‌اند که از این تعداد، ۱۶۶ مورد حمله با سلاح سرد، ۸۲ مورد عملیات تیراندازی، ۲۹ مورد زیرگیری با خودرو و ۵ مورد شلیک نارنجک‌های دست‌ساز بوده است. بر اساس این گزارش، از آغاز انتفاضه تاکنون ۳۴ نظامی و شهرک‌نشین کشته و صدها نفر نیز مجروح شده‌اند.
بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید ۷۵ درصد از صهیونیست‌ها اعلام کرده‎اند که مخالف گذراندن دوران سالمندی خود در فلسطین اشغالی هستند و ترجیح می‎دهند در این دوران خارج از سرزمین‎های اشغالی سکونت داشته باشند. تداوم انتفاضه ملت فلسطین نگرانی صهیونیست‎ها از ادامه زندگی در سرزمین‎های اشغالی را افزایش داده است و آنها هر لحظه احساس ناامنی می‌کنند.
رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ضمن تقدیر از نمایندگان کشورهای خارجی و به ویژه رئیس‌جمهور روسیه که نماینده‌اش را به این نمایشگاه اعزام کرده است، گفت: برجام، مذاکراتی برد- برد برای دو طرف بود، به طوری که ۱۸۸ کشور از نتایج آن نفع می‌برند.
رئیس فراکسیون پارلمانی «بدر» عراق تأکید کرد که اگر حمایت‌های تهران در نبرد با داعش نبود، اکنون این گروه تروریستی در منطقه سبز بغداد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات