صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۹۳۱۱۹

اخبار

۱- رقابت بوئینگ و ایرباس برای ورود به ایران
علی آهنی، سفیر ایران در فرانسه درباره آخرین اطلاعات مربوط به قرارداد‌های اقتصادی با فرانسه گفت: «با پیگیری‌های به عمل آمده و خبری که دارم، سند امضا شده در تهران به‌زودی عملیاتی می‌شود که شامل تولید سه نوع خودرو و مهم‌تر از آن انتقال تکنولوژی و صادرات تولید است.» آهنی با بیان اینکه در زمینه ایرباس مذاکرات پیش رفته و مراحل نهایی را طی می‌کند، افزود: «مشکل اصلی قرارداد ایرباس مشکل بانکی و تأمین مالی است که مذاکرات خوبی در این زمینه صورت گرفته است. البته ایرباس همچنان منتظر مجوز خزانه‌داری آمریکاست.» آهنی در پایان گفت: «به نظر می‌رسد، با توجه به مذاکرات با بوئینگ، کار ایرباس تسریع خواهد شد؛ چراکه آمریکایی‌ها با توجه به رقابتی که بین بوئینگ و ایرباس هست، اجازه نمی‌دهند به راحتی یک بازار چند میلیارد یورویی از آنِ ایرباس شود و خودشان بی‌نصیب بمانند؛ به این ترتیب پیشرفت کار با بوئینگ، کار با ایرباس را نیز تسریع می‌کند.»
۲- مطبوعاتی که بیشترین یارانه‌ها را گرفته‌اند
فهرست یارانه ١٢ میلیارد تومانی مطبوعات منتشر شد. بر اساس این فهرست، بالاترین میزان دریافتی را روزنامه «دنیای اقتصاد» با ۵۵۹ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۴۵۰ تومان داشته است. دو روزنامه وابسته به مؤسسه خبر نیز در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند که «خبر جنوب» ۴۷۰ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۴۰۷ تومان و «خبر ورزشی» ۲۳۴ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۲۹۷ تومان دریافتی داشته‌اند. روزنامه «شرق» با دریافتی ۱۶۱ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۳۹۹ تومان در رتبه چهارم، روزنامه «اعتماد» با ۱۱۳ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۶۷۰ تومان در رتبه پنجم و «هفته‌نامه سیب سبز» با دریافتی ۱۰۴ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۹۱۰ تومان در رتبه ششم قرار گرفته‌اند.
۳- ضرب سکه داعش
یک منبع آگاه از عشایر موصل گفت: گروه تروریستی داعش، سکه طلای جدیدی را به نام خود ضرب و به بازار شهر تزریق کرده است. این سکه طلا با واحد پول دینار و با عیار ۲۱، ۴/۲۵ گرم وزن دارد. ارزش این سکه معادل ۱۴۰ دلار آمریکا و ۱۸۷ هزار دینار عراقی است. «القدس العربی» نیز در این‌باره نوشت: گروه تروریستی داعش که از حدود یک سال پیش ضرب این سکه طلا را آغاز کرده است، تلاش می‌کند تمام معاملات خود را با این سکه انجام دهد و رفته‌رفته آن را جایگزین پول داخلی عراقی و دلار آمریکا کند.
۴- اگر آمریکا تجاوز کند پایش را از مچ قطع می‌کنیم
امیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) درباره تهدیدات رژیم سعودی و آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: تهدید سعودی علیه ایران را باب نکنید؛ چراکه خود آمریکا هم جرئت تهدید نظامی علیه ایران را ندارد. وی تأکید کرد: اگر پای آمریکا که از همه قلدرتر است در ایران باز شود؛ از مچ قطع خواهد شد و رجزخوانی بقیه کشورها در این زمینه، بی‌پایه و اساس است.
۵- طیب‌نیا برای مدیران سقف حقوقی تعیین کرد
علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: تعیین سقف حقوقی برای مدیران را به شرکت‌ها ابلاغ کرده‌ام که فعلاً سقف پرداخت‌ها محدود شود تا تصمیمات اساسی در زمینه موضوع پرداخت‌ها اتخاذ و اعمال شود. در روزهای گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه حداکثر دریافتی مدیران عامل بانک‌ها ماهیانه ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مدیران عامل شرکت‌ها ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات