صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰  ، 
کد خبر : ۲۹۳۱۸۲

اخبار

۱- گسترش داعش در جهان با وجود شکست میدانی در عراق و سوریه
سه حمله تروریستی طی کمتر از یک هفته نشان می‌دهد که با وجود شکست‌های داعش در عراق و سوریه، نفوذ این گروه تروریستی در مناطق فراتر از حوزه خلافت خود و تحرکات تروریستی آن در مناطق مختلف گسترش یافته است. به گزارش «واشنگتن پست»، کشتارهای منتسب به گروه داعش در سال جاری میلادی در چهار قاره انجام شد و به اعتقاد کارشناسان این زنگ خطر را به صدا درآورد که با وجود کاهش تسلط این گروه بر مناطق تحت تصرف خود در عراق و سوریه، ایدئولوژی این گروه در حال گسترش است. بروس رایدل، مقام سابق در بخش ضدتروریسم سیا و کارشناس القاعده و داعش در مؤسسه بروکینگز در این‌باره گفت: مسئله تکان‌دهنده این است که هیچ‌یک از حملات داکا و استانبول از طریق مهاجمان تنها صورت نگرفت و گروهی از تروریست‌ها انجام دادند که یک برنامه حمله مشخص و کاملی داشتند.
۲- خروج از افغانستان به معنای فراموش کردن حادثه ۱۱ سپتامبر است
رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا با تأکید بر اینکه باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا باید نیروهای آمریکایی را در افغانستان حفظ کند، گفت: خروج از این کشور به معنای فراموش کردن حادثه ۱۱ سپتامبر است. جان مک‌کین در ادامه افزود: خروج سربازان آمریکایی از افغانستان سبب خواهد شد تا تندروها بار دیگر افغانستان را به یک پایگاه امن برای خود تبدیل کرده و از این کشور حملات مشابه ۱۱ سپتامبر را علیه آمریکا طراحی کنند. گفته می‌شود، به احتمال زیاد رئیس‌جمهور آمریکا بر اساس گزارش جان مک‌کین درباره تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان تصمیم‌گیری کند و این در حالی است که وی در ماه ژوئن سال جاری میلادی طبق طرح جدیدی دستور گسترش حملات هوایی و نقش نظامیان این کشور را در افغانستان برای مبارزه با طالبان صادر کرده بود.
۳- تعداد احزاب شناسنامه‌دار کشور
محمدامین رضازاده، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ با اشاره به مجوز تأسیس ۲۷ حزب و تشکل سیاسی برای ۱۵ حزب در دولت یازدهم، گفت: تعداد احزاب شناسنامه‌دار که از این کمیسیون تا امروز مجوز فعالیت گرفته‌اند، به ۲۴۲ حزب و تشکل سیاسی رسیده است. همچنین، تعداد کل تشکل‌های صنفی و انجمن‌های تخصصی مجوزدار به ۵۲۸ تشکل رسیده است که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۸۶ مجوز تأسیس، ۳۹ مورد صدور پروانه فعالیت و ۱۹۰ مورد تمدید پروانه داشته‌ایم. مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین گفت: تعداد تشکل‌های مربوط به اقلیت‌های دینی در کشور نیز ۵۸ تشکل است که در دولت یازدهم دو مجوز و ۴۲ مورد تمدید پروانه فعالیت داشته‌ایم.
۴- دولت تنخواه هشت هزار میلیاردی بانک مرکزی را تسویه نکرد
فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات کشور از تسویه نکردن تنخواه دولت به بانک مرکزی خبر داد و اظهار داشت: تنخواه دولت از بانک مرکزی حدود هشت هزار میلیارد تومان بود که باید در یک مقطع زمانی آن را تسویه می‌کرد، اما دولت در آن مقطع نتوانست آن را تسویه کند. دادستان دیوان محاسبات در ادامه گفت: برای تسویه تنخواه یک فرجه زمانی وجود دارد که دولت باید در همان مدت آن مبلغ را برگرداند و اگر در آن فرجه زمانی تسویه کند، در واقع هم گرفتن تنخواه از سوی دولت قانونی بوده و هم در موعد قانونی تسویه شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات