صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۹۳۱۴۶

اخبار ویژه روزنامه ها 14 تیرماه

کیهان/
سینه‌چاکی روزنامه‌های اجاره‌ای برای پاداش نجومی عضو کارگزاران
روزنامه‌های اجاره‌ای شرق و آرمان و اعتماد، به جای عضو مرکزیت کارگزاران، خبر کیهان را تکذیب کردند.
کیهان در گزارشی از پاداش 865 میلیون تومانی اسحاق جهانگیری و چند عضو دیگر هیئت مدیره شرکت سیمان تهران در طول چند سال خبر داده بود اما شرکت سیمان این خبر را به نیابت از جهانگیری تکذیب کرد که در اتفاقی قابل تأمل به تیتر صفحه اول روزنامه‌های زنجیره‌ای آرمان و شرق و اعتماد تبدیل شد، حال آن که جوابیه و تکذیبیه را به روزنامه‌ای که خبر را منتشر کرده ارسال می‌کنند. روزنامه‌های دیگر نیز اخلاقاً تنها در صورتی می‌توانند این تکذیبیه را منتشر کنند که کنار آن اصل خبر را نیز منتشر نمایند.
طبق اسناد کیهان اسحاق جهانگیری حداقل تا سال 93 عضو هیئت مدیره شرکت سیمان تهران بوده است.
در عین حال پیش از این فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات در اظهارنظری با اشاره به نقش جهانگیری گفت: «از سال 82 براساس موافقت وزیر صنایع و معادن حقوق و مزایای مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک صنعت و معدن مطابق حقوق و مزایای سازمان گسترش و نوسازی صنایع تجویز شد. سازمان گسترش و نوسازی صنایع، مقررات خاصی برای بحث پرداختی خود داشتند؛ بنابراین وزیر صنایع و معادن وقت در سال 82، حقوق و مزایای کارکنان بانک صنعت و معدن را با حقوق و مزایای سازمان گسترش مطابقت داد؛ از آن تاریخ در بانک صنعت و معدن پرداخت‌ها بر آن منوال انجام می‌شد».
بر اساس آنچه دادستان دیوان محاسبات گفته، در حقیقت اسحاق جهانگیری که در دولت اصلاحات عهده‌دار وزارت صنایع ومعادن بوده، حقوق و مزایای کارکنان بانک صنعت و معدن را باحقوق و مزایای سازمان گسترش تطبیق داده و بر همین اساس حقوقها افزایش یافته است.
دادستان دیوان محاسبات در ادامه تصریح کرده است: دولت احمدی‌نژاد در دو ماه پایانی خود بنا داشته این تصمیم سال 82 اسحاق جهانگیری را به بقیه بانکها هم تسری بدهد اما مجلس اصولگرای وقت این مصوبه را ملغی کرده و مانع این سرایت می‌شود. با این حال نهایتاً دولت روحانی در مهر و آبان سال 92 با تصویب «فوق‌العاده خاص» موج دوم این حقوق‌های نجومی را کلید می‌زنند و بانکها و بیمه‌ها نیز با اجتهاد خاص خود و گنجاندن این مبلغ فوق‌العاده در پایه حقوقی برخی مدیران، از این فوق‌العاده خاص، به صورت خاص‌تری بهره‌مند می‌شوند.

حسین فریدون مشایی دولت روحانی است
«حسین فریدون تبدیل به مشایی ثانی پاشنه آشیل روحانی می‌شود؟»
سایت نامه نیوز از سایت‌های دولت نوشت در ماجرای انتشار فیش‌های حقوقی باز هم پای برادر رئیس‌جمهور به میان کشیده شد. رئیس سازمان بازرسی اعلام کرد که حسین فریدون در ماجرای انتصاب رئیس بانک رفاه نقش داشته است و اصرار کرده که علی صدقی مدیریت این بانک را به عهده بگیرد.
هرچند فریدون نقش خود را در این ماجرا تکذیب کرد، اما نمی‌شود از نقش ویژه جنجالی او در دولت به سادگی گذشت.
او همیشه همراه با رئیس‌جمهور است از دیدارها بگیرید تا حضور در مجلس خبرگان و حتی به عنوان نماینده رئیس‌جمهور در مذاکرات هسته‌ای شرکت می‌کند.
بسیاری براین باور هستند که حسین فریدون در دولت یازدهم دقیقا همان نقشی را بازی می‌کند که اسفندیار رحیم مشایی در دولت احمدی‌نژاد بازی می‌کرد. بسیاری از منتقدان دولت بر این باور هستند که فریدون سوءاستفاده‌های مالی  فراوانی دارد که اگر دستگاه قضایی به آن رسیدگی کند تبدیل به یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های تاریخ خواهد شد. به طور مثال زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس می‌گوید: «آقای رئیس‌جمهور به جای اینکه به دنبال فساد و سازمان فساد بگردند، بهتر است به برادر خودشان، دفتر خودشان و وزارت نفت توجه کنند.»
تمام این حواشی باعث شد تا غیبت چند ماه او در دولت، ‌تبدیل به سوژه رسانه‌ها شود.
صادق خرازی از چهره‌های شناخته شده جریان اصلاحات نیز در گفت‌وگویی به نقش ویژه فریدون در دولت روحانی اشاره کرده بود. او به ماجرای انتخابش به عنوان قائم‌مقام ظریف اشاره کرده و می‌گوید:‌ «با آقای ظریف سه جلسه داشتم و خواهش کردند که قائم مقامی وزارت خارجه را بپذیرم که قبول نکردم. بعد دیدم که آقای ظریف پیگیری نکرد و آقای روانچی را به منزل من فرستاد و گفت که آقای فریدون با آقای ظریف تماس گرفته و گفته که چرا می‌خواهد خرازی را به عنوان قائم‌مقام وزارت خارجه انتخاب کند! فریدون به آقای ظریف گفت اگر خرازی را بگذاری قائم‌مقام وزارت خارجه دیگر دست ما نیست و ما کاره‌ای نیستیم. ظریف هم مقاومتی نکرد. بعدها آقای روحانی پیغام داد که من با این انتخاب مخالفت نکردم.»
نامه‌نیوز در ادامه نوشت: تمام این سخنان و حواشی نشان می‌دهد نقش فریدون دردولت روحانی معمولی نیست و او زمینه جنجال‌های فراوانی را در دولت روحانی کلید زده است و می‌تواند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تبدیل به پاشنه آشیل روحانی باشد. رئيس‌جمهور باید هرچه زودتر فکری برای برادر خود و نقش او در دولت کند.

رفراندوم انگلیس در 5 کلمه خشم و پشیمانی و ترس و خطر تجزیه
یکی از عناصر اپوزیسیون مقیم لندن زندگی در انگلیس بعد از رفراندوم جدایی از اتحادیه اروپا را در 5 کلمه خلاصه کرد: خشم، پشیمانی، ترس و خطر تجزیه.
رضا تقی‌زاده در وبسایت رادیو فردا و ذیل عنوان فوق نوشت: در واکنش به رای  خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، مردم اسکاتلند، ساکنان لندن و ایرلند شمالی که طی رفراندوم با اکثریت بیش از 60 درصد به باقی ماندن در اتحادیه رای دادند، خواستار یافتن راه‌هایی برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا، یا پیوستن به آن شده‌اند.
یکی از دلایل واکنش توأم با ترس گروه بسیار بزرگی از مردم انگلیس نسبت به نتایج طلاق از اتحادیه اروپا، حتی کسانی که به آن رأی مثبت دادند، این واقعیت است که نمی‌دانند به جای بازار مشترک 500 میلیونی و پشت  کردن به آزادی بدون قید شرط برای حرکت و زندگی در جامعه، چه به دست آورده‌اند؟
وی می‌افزاید: در کنار اخبار مأیوس‌کننده‌ای که مردم بریتانیا را تنها چند ساعت بعد از اعلام نتایج همه‌پرسی در حیرت، و شمار قابلی را در پشیمانی فرو برده بود، ساز شدن دوباره نغمه جدایی‌طلبی از سوی دولت محلی اسکاتلند، «پادشاهی متحده» را در خطر تبدیل شدن به بخشی از یک جزیره با مرزهای داخل مابین اسکاتلند و ایرلند قرار داد. ایرلند‌جنوبی در سال 1919 از بریتانیا جدا شد و اینک در ایرلند شمالی که همچنان بخشی از بریتانیا است، کاتولیک‌ها ممکن است بار دیگر تلاش برای پیوستن به ایرلندجنوبی و ادامه عضویت در اتحادیه اروپا را زنده سازند.
رادیو فردا ادامه می‌دهد: در مقایسه با هر فرد دیگری در بریتانیا، دیوید کامرون نخست‌وزیر که خواستار باقی ماندن در اتحادیه بود و به این منظور فعالانه تبلیغ می‌کرد، با از دست دادن شغل خود تنها یک سال و نیم بعد از پیروزی در انتخابات، هزینه شکست در رفراندوم را پرداخت.
در نتیجه تکیه بر «دموکراسی رفراندومی» که در آن رأی افراد فارغ از میزان دانش، تعهدات فردی و اجتماعی دارای ارزش برابر است، مردم عاصی و عموما بیکار شفیلد در انگلستان و یا فولادکاران ولز به گزینه‌ای رأی دادند که روند زندگی 60 میلیون مردم بریتانیا و 500 میلیون مردم اتحادیه اروپا را مستقیم و غیرمستقیم تغییر خواهد داد.
در «دموکراسی‌ رفراندومی»  که مستقیم، بدون واسطه و فاقد ساختارهای «نظارت و تعادل» است، مردم می‌توانند احساسی، با تکیه بر خواسته‌های فردی، همراه با عشق و یا خشم کور، و یا شناخت اندک از عواقب رای داده و در نتیجه زندگی چند نسل بعد را تحت تاثیر تصمیم خود قرار دهند.
نقطه ضعف دیگر «دموکراسی رفراندومی» امکان‌ناپذیر بودن انتقال کلیه اطلاعات به عموم و ترسیم تصویر کامل وضعیت موجود و توضیح نتایج رفراندوم به آنهاست. چگونه ممکن است به یک معدن کار خشمگین بیکار و کم‌سواد، و بی‌علاقه به اقتصاد کلان و نظام بانکداری در شهر کاریف تاثیر خطرهای اقتصادی انتقال بانک‌ها از سیتی لندن به فرانکفورت، بعد از طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا را توضیح داد؟
عضو لندن‌نشین اپوزیسیون در ادامه می‌نویسد: تکیه بر «دموکراسی رفراندومی» که در بهترین شرایط برای تصمیم‌گیری در مسائل محلی و واحدهای جغرافیایی کوچک و سطح کانتون‌های سوئیس می‌تواند به کارگرفته شود در تصمیم‌گیری‌های کلان مانند تجزیه و تقسیم حدود ملی یک کشور و یا تصمیم اخیر بریتانیا به جدایی از اتحادیه‌ای که برای شکل دادن آن بیش از 40 سال صرف وقت شده و از جمله نتایج آن زندگی 500 میلیون مردم اروپا در صلح و دور از سایه جنگ، همراه با تأمین آزادی کار و حرکت و امنیت (نسبی) آنها بوده، گزینه‌ای است هزینه‌ساز و قابل پرهیز.
چنانچه مردم بریتانیا برای جدایی از اتحادیه اروپا امروز و تنها 48 ساعت بعد از رأی نخست، رأی می‌دادند بر پایه گمانه‌زنی‌های افکار و همچنین مشاهده عمق ترس‌های عمومی و پشیمانی محسوس از نتایج رأی‌ پیشین، گزینه طلاق از اتحادیه به راحتی شکست می‌خورد.

سگ‌های زنجیری اسرائیل علیه راهپیمایی روز قدس در برلین
سیر بی‌آبرویی‌های سازمان تروریستی منافقین تمامی ندارد و این گروهک هر روز در بی‌حیثیتی بیشتر فرو می‌رود.
سران این گروهک هر چند به نام «مجاهدین خلق» و مبارزه با امپریالیسم توانستند توده‌ها را بفریبند اما به تدریج نقاب از چهره آنها برافتاد و ضمن ارتکاب جنایت علیه 17 هزار شهروند ایرانی، ابتدا به آغوش صدام و سپس آمریکا پناه بردند. اما ننگ‌بارتر از همه، نوکری علنی این سازمان تروریستی برای رژیم اشغالگر صهیونیستی است.
براساس گزارش‌های دریافتی از برلین، شماری از اعضای سازمان منافقین در کنار لابی صهیونیست‌ها برای جلوگیری از برپایی روز جهانی قدس، همزمان با راهپیمایی مسلمانان در حمایت از فلسطین، تجمع کردند.
منافقین با در دست داشتن پوستر و شعارهایی علیه ایران و سوریه هم نوا با لابی صهیونیست‌ها شعارهایی را در حمایت از رژیم صهیونیستی سر دادند که در واکنش به این شعارها راهپیمایان روز قدس با شعار «خائن برو گمشو» به آنان پاسخ دادند.
در عین حال شماری از افراد وابسته به صهیونیست‌ها در سه نقطه از مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس با فحاشی و شعارهای توهین‌آمیز در صدد تحریک و درگیری با راهپیمایان روز جهانی قدس بودند که با دخالت پلیس از اقدامات این افراد جلوگیری شد.
رژیم صهیونیستی پیش از این به مقامات برلین فشار آورده بود تا راهپیمایی روز قدس برگزار نشود.
صهیونیست‌ها همچنین از دولت آلمان خواسته بودند که از حمل پلاکارد و شعار نوشته در حمایت از حزب‌الله در راهپیمایی روز قدس جلوگیری شود. آنها در عین حال منافقین را برای ایجاد درگیری در کف خیابان تحریک کردند.

واکنش شرکت عصر طلایی هگمتانه به یک خبر
شرکت عصر طلایی هگمتانه همدان در واکنش به خبر ویژه کیهان اعلام کرد به قوانین نظام پایبند است.
این شرکت که در واکنش به خبر ویژه «پای شرکت صهیونیستی کارفور به مجموعه ملی همدان باز می‌شود؟» اعلام کرد بنابر فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص عمل به اقتصاد مقاومتی تلاش این شرکت بر عقد قرارداد با شرکت‌های داخلی است.
این شرکت با بیان اینکه با شرکت صهیونیستی قراردادی منعقد نکرده، نوشت: مجری طرح در چارچوب قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی و تأکیدات رهبری از هرگونه نفوذ دشمنان در حوزه اقتصادی جلوگیری به عمل خواهد آورد.

وقتی دبیر مناطق آزاد فساد را خودی و نخودی می‌کند
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد می‌گوید مسئله حقوق‌های نجومی یک خطای مدیریتی است و با فساد فرق دارد.
اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: مقایسه دریافت‌های برخی مدیران با مفاسد اقتصادی صحیح نیست، زیرا این پول‌ها از مصادیق فساد نیست و هر کس دریافت این حقوق‌ها را با مصادیق فساد یکسان دانسته، اشتباه کرده است.
مدیرعامل اسبق شرکت نفتی پتروپارس می‌افزاید: فسادهای دولت اصلاً با حقوق‌ها قابل مقایسه نیست. مسئله حقوق‌ها یک «خطای مدیریتی» است که حتماً باید اصلاح شود، اما فسادها در دولت قبلی، با «قصد مجرمانه» صورت گرفته است. نباید نیت مجرمانه را با خطای مدیریتی مساوی بدانیم.
یادآور می‌شود ترکان به هنگام تصدی مدیر عاملی شرکت پتروپارس (در دوره اصلاحات) گفته بود اگر در جایی رانتی قرار دادیم و کسی از آن استفاده کرد، نباید او را مؤاخذه کنیم. در آن زمان دولت اصلاحات، شورای اقتصاد را تحت فشار گذاشت تا قراردادهای هنگفت 8 میلیارد دلاری را بر ترک مناقصه و به شکل امتیاز، در اختیار شرکت تازه تأسیس پتروپارس قرار دهد، که احتمالاً آن هم خطای مدیریتی بود. آقای ترکان توضیح نمی‌دهد که از کجا می‌فهمد کدام انگیزه مجرمانه و کدام از سر خطاست؟! مثلاً وقتی مدیران بیمه مرکزی و ایران یا مدیران عامل‌های بانک برکنار شده و رئیس صندوق توسعه ملی، حقوق‌های 57 تا 234 میلیونی و پاداش‌های 500 میلیون تا 1400 میلیارد تومان و تسهیلات چند برابر این ارقام را دریافت می‌کردند در حالی که کارمندان برخی از آنها حقوق‌های یک تا دو میلیونی دارند، نمی‌فهمیدند که مشغول ویژه‌خواری و رانت‌آفرینی و دستبرد به بیت‌المال هستند؟! و چرا به هنگام ارتکاب خطا، به جای افزایش حقوق، به اشتباه حقوق و پاداش‌های خود را از حد متعارف کمتر نمی‌کردند؟

خراسان/
دستور یارانه ای دولت برای نظارت بر مسکن مهر
در حالی که بر اساس نامه آذرماه سال گذشته دولت به وزیر راه و شهرسازی، مقرر شده بود بخشی از اعتبارات ردیف 520000-8 بودجه سال 94 کل کشور با عنوان «اعتبارات یارانه ها»، صرف خدمات بهره وری عملکرد ستاد تامین مسکن شود، این مصوبه مورد ایراد نهاد های نظارتی قرار گرفت و بر اساس ابلاغیه روز های اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به آخوندی، اعلام شده است که یارانه مذکور، باید صرف «مدیریت و نظارت بر مسکن مهر» شود.
ذره بین دولت روی نحوه واردات محصولات بهداشتی و آرایشی
بر اساس ابلاغیه روز های اخیر یک مقام مسئول به تعدادی از نهاد های ذی ربط در امر واردات کالا، تاکید شده است که با توجه به وصول گزارش هایی در خصوص ضرورت توجه بیشتر به حفظ سلامت عمومی جامعه، مدیران مربوطه باید در هنگام ورود و ترخیص کالا هایی چون محصولات بهداشتی و آرایشی که به نوعی با سلامت اقشار مختلف در ارتباط هستند، ضمن توجه ویژه به مواردی که با عنوان ورود موقت به کشور داخل می شوند، گواهی های واردکنندگان این اقلام مانند مجوز های سازمان ملی استاندارد، وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی و... را مورد بررسی و توجه کامل قرار دهند.

جام جم/
وزارت امورخارجه یونان با اعتراض به گفتن اذان در مسجد «ایا صوفیه» از ترکیه خواست به میراث فرهنگی احترام بگذارد.

وزارت امورخارجه یونان در این باره گفته است: معبد تاریخی ایا صوفیه، متعلق به میراث فرهنگی جهان براساس مصوبات یونسکو است و ترکیه باید یاد بگیرد که به آثار تاریخی و فرهنگی احترام بگذارد. وزارت امورخارجه یونان ضمن ابراز نگرانی و اعتراض شدید به دولت ترکیه گفته است: ترکیه همچنان با نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی به اقدامات تحریک‌کننده خود در قبال یونان ادامه می‌دهد و بعد از 85 سال برای اولین‌بار اجازه داد که موذن از درون ساختمان ایا صوفیه اذان بگوید./ ایرنا

پلیس انگلیس، وزیر خارجه سابق اسرائیل را فراخواند

پلیس انگلیس زیپی لیونی، وزیر خارجه سابق اسرائیل را به‌دلیل ارتباط با جنایات جنگی فراخواند. زیپی لیونی برای شرکت در کنفرانسی به لندن سفر کرده و پلیس انگلیس او را فراخواند تا در باره ارتباطش با جنایات جنگی علیه فلسطینی‌ها توضیح دهد که تماس‌های دیپلماتیک تل آویو با لندن مانع حضور لیونی در پلیس لندن شد./ هاآرتص


ایران/
جان کری: سعودی‌ها از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند
وزیر امور خارجه امریکا تأکید کرد: «سعودی‌ها بارها به ما گفته‌اند از توافق هسته‌ای با ایران و آنچه انجام داده‌ایم، حمایت می‌کنند.» به گزارش ایسنا، جان کری در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره در پاسخ به این سؤال که باتوجه به زمان باقی‌مانده تا پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، آیا فرصت کافی برای حل مسائل منطقه، از جمله سوریه و اختلاف ایرانی‌ها و سعودی‌ها وجود دارد، گفت: «بله، زمان زیادی باقی مانده تا در این مسیر پیشرفت کنیم و امیدواریم که به پیشرفت‌های مورد نظر دست پیدا کنیم. ما برای اینکه ببینیم می‌توانیم این اختلافات را به صورت مسالمت‌آمیز حل کنیم، بسیار تلاش کرده‌ایم.»


کلیپ جعلی از راهپیمایی مردم اصفهان در روز قدس
کلیپی جعلی منتسب به راهپیمایی مردم اصفهان در روز قدس همراه با شعار (سوریه رو رها کن فکری به حال ما کن) در شبکه اجتماعی منتشر شده و مورد استفاده رسانه‌های خارجی نیز قرار گرفته در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد چنین رویدادی صحت ندارد. خبرنگاران حاضر در مراسم می‌گویند جمعه گذشته در مراسم راهپیمایی، هرگز چنین شعاری سر داده نشده و انتشار اخباری در این زمینه دروغ است. به گزارش ایرنا، انتساب این قطعه ویدئویی منتشره به راهپیمایی روز قدس سال 1395 در اصفهان، شایعه است و حقیقت ندارد زیرا این کلیپ برای اولین بار در تاریخ 3 اکتبر 2012 (12 مهر 1391) در یوتیوب به نمایش گذاشته شده است.


  ادعای پرداخت 20 هزار پوند صداوسیما به «جرمی کوربین»
یک رسانه انگلیسی مدعی شده است که «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر بریتانیا برای چند نوبت حضور و مصاحبه با شبکه انگلیسی زبان صداوسیمای ایران «پرس تی وی» مبلغ
20 هزار پوند (معادل 94 میلیون تومان) از این شبکه ایرانی دریافت کرده است. به گزارش عصر ایران به نقل از آن رسانه، کوربین در فاصله سال‌های 2009 تا 2012 - 3 سال پیش از کسب رهبری حزب کارگر بریتانیا - پنج بار برای مصاحبه در استودیوی پرس تی وی در لندن حاضر شده و بابت این 5 نوبت حضور خود مبلغ 20 هزار پوند از این شبکه دریافت کرده است.

روایت کوثری از علت تغییر رئیس ستاد کل
رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه وضعیت جسمی سرلشکر فیروزآبادی اخیراً تحلیل رفته بود تأکید کرد: «وی تحت معالجه درمانی قرار دارد از این‌رو در جایگاه مشاور عالی قرار گرفته‌اند و آقای سردار باقری که از سابقه طولانی در ستاد کل نیروهای مسلح برخوردار هستند جایگزین وی شد.»
به گزارش میزان اسماعیل کوثری افزود: «ستاد نیروهای مسلح با درایت سرلشکر فیروز آبادی به بهترین شکل ممکن اداره شد و به یک سازمان بسیارقوی تبدیل شد.»
 

وطن امروز/
با متخلفان حقوق‌های نجومی بدون اغماض برخورد شود
تولیت مسجد جمکران با بیان اینکه حقوق‌های نجومی ضد مبانی اسلامی است، گفت: طبق دستور رهبر معظم انقلاب باید بدون اغماض با متخلفان برخورد قاطع شود. حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره انتشار خبر حقوق‌های نجومی برخی مسؤولان دولت، اظهار کرد: طبق آنچه از اسلام دریافتیم، هرکسی که جایگاهش در مدیریت بالاتر می‌رود باید سطح زندگی‌اش پایین‌تر و ساده‌زیست‌تر و با مردم همگون‌تر باشد نه اینکه وضع مالی او چنان شود که بگویند اشراف‌زاده است. وی با تاکید بر اینکه مسؤولان نظام با دوری از اشرافی‌گری می‌توانند درد مردم را لمس کنند، تصریح کرد: تا زمانی که یک مسؤول سوار خودروی آخرین سیستم شود نمی‌تواند وضعیت حاد یک خانواده را درک کند در حالی که حقوق یک مسؤول یا مدیر در جامعه اسلامی باید پایین‌تر از یک کارمند باشد. نماینده سابق ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: حقوق‌های وحشتناک، کاملاً ضد مبانی اسلام است. حجت‌الاسلام رحیمیان با اشاره به اینکه حقوق‌های سرسام‌آور نشان می‌دهد این نظام اداری ضد اسلام است، خاطرنشان کرد: طبق دستور رهبر معظم انقلاب باید بدون اغماض با متخلفان حقوق‌های نجومی برخورد قاطع شود.

تحقیق و تفحص از حقوق مدیران طی 10 سال اخیر کلید خورد
نماینده ارومیه از ارائه درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد همه دستگاه‌ها بابت نحوه میزان پرداخت دستمزدها و تطبیق آن با قوانین و مقررات در بازه زمانی 10 سال اخیر به هیات رئیسه مجلس خبر داد. نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران تأکید کرد: این تحقیق و تفحص براساس 5 محور تنظیم شده است. در محور اول به بررسی و گزارش دستمزد، حقوق و مزایا، فوق‌العاده‌های هر نوع دریافتی تحت هر عنوان و شکلی به صورت مستمر یا غیرمستمر و نظایر آن همه مدیران شاغل در بخش‌های هر 3 قوه و بخش عمومی غیردولتی، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همه نهادهایی که از بودجه کشور بهره‌مند می‌شوند (از مدیران کل و هم‌تراز آنها به بالا) و شرکت‌ها و موسسات تابع آنها پرداخته خواهد شد. وی با بیان اینکه گزارش اثربخشی مکانیزم‌های اداری- مالی اعمال شده جهت کنترل سقف پرداخت‌ها محور دوم این تفحص است، به محور سوم اشاره و تصریح کرد: این بخش شامل بررسی گزارش پرونده‌های تخلفات ثبت شده در نهادهای نظارتی و هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری و هیات‌های ذی‌ربط و فرجام آنها مرتبط با دریافتی‌های غیرقانونی و غیرمتعارف است. نماینده مردم ارومیه گزارش میزان افزایش دستمزد (دریافتی ناخالص) مدیران طی 10 سال اخیر به تفکیک هر دستگاه و بخش را محور چهارم و مجموع پرداخت‌ها و کارانه‌های هیات علمی و رؤسای دانشگاه‌های کشور و هیات امناهای دانشگاه‌های کشور خصوصا علوم پزشکی را محور پنجم این طرح دانست.

دولت نباید به «اتاق بازرگانان» تبدیل شود
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی می‌گوید دولت نباید اتاق بازرگانانی باشد که هم دستی در اتاق بازرگانی  دارند و هم کار بازرگانی خود را در دولت دنبال می‌کنند.
به گزارش فارس، علیرضا زاکانی در نشست انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان اظهار داشت: ما در کشور با 2 مشکل عمده مواجه هستیم که یکی لابی‌گری و دیگری پورسانت‌گیری است. اگر در کرسنت کشور زیر بدهی‌های کلان رفت، از دیدگاه این افراد مشکلی ندارد و باید عده‌ای از قبل همین کرسنت پورسانت خود را بگیرند. دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه آقای رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد جلوی فساد را بگیرد به نزدیکان خود مراجعه کند،گفت: همین بانک‌هایی که اخیرا چند تن از مسؤولان‌شان عوض شدند شعب خارجی‌شان به افرادی تسهیلات ارزی می‌دهد و مثلا بانک ملی و بانک ملت چند صد میلیون درهم تسهیلات ارائه کرده‌اند. وی با اعلام 2 اسم از این افراد اظهار داشت: افرادی هستند که برخی دولتی‌ها پشت سر آنها هستند و از دریافت‌کنندگان این تسهیلات و پورسانت‌ها هستند. زاکانی ادامه داد: به عنوان مثال بانک ملت 400 میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به اینها داده و آنها این پول را به داخل کشور آورده‌اند و از طریق صرافی‌ها آن را تبدیل و مجددا این پول را که با کارمزد صفر درصد از خود بانک ملت گرفته بودند در خود بانک ملت سرمایه‌گذاری کردند و سالانه
24 درصد سود گرفتند.!
احتمال تغییر تاریخ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری
وزارت کشور در نامه‌ای به شورای نگهبان 2 تاریخ را برای برگزاری انتخابات آتی ریاست‌جمهوری پیشنهاد کرده است که باید به تایید این شورا برسد. محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌وگو با فارس،‌ در پاسخ به این سوال که آیا در تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تغییری حاصل شده است یا خیر، اظهار داشت: با توجه به اینکه دوره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مردادماه به پایان می‌رسد و از سوی دیگر براساس قانون اساسی رئیس‌جمهور جدید باید حداقل یک ماه پیش از پایان دوره قبلی مشخص شده باشد بر این اساس وزارت کشور اقداماتی را انجام داده است. وی در تشریح اقدامات وزارت کشور افزود: با توجه به زمان‌بندی برگزاری انتخابات دور دوازدهم که خرداد ماه سال آتی برگزار می‌شود و مقارن با ماه مبارک رمضان است و به خاطر اینکه برگزاری انتخابات همزمان ریاست‌جمهوری و شورای شهر دشواری‌های خاص خودش را دارد، از این باب وزارت کشور طی نامه‌ای به شورای نگهبان دو تاریخ پیشنهادی را برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم اعلام کرده است. معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: این دو تاریخ پیشنهادی مربوط به قبل از خرداد ماه می‌شود تا بتوانیم در یک مقطع زمانی مناسب انتخابات آتی ریاست‌جمهوری دوازدهم و شورای شهر را برگزار کنیم.

ایران انفجارهای بغداد و بنگلادش را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکومیت انفجارهای بغداد گفت جمهوری اسلامی ایران تا شکست کامل تروریست‌ها در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد. به گزارش تسنیم، بهرام قاسمی گفت: آزادی فلوجه و شکست‌های پی در پی نظامی داعش در صحنه‌های مختلف، آنها و حامیان‌شان را بیش از پیش به سوی اقدامات مأیوسانه و قتل‌عام مردم بی‌گناه کشانده است. قاسمی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تا شکست کامل تروریست‌ها در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد.
در پی 2 انفجار تروریستی که بامداد روز یکشنبه در یک منطقه تجاری و بازار در بغداد به وقوع پیوست، 80 نفر کشته و بیش از 100 نفر نیز زخمی شدند. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین پس از روشن شدن ابعاد حادثه تروریستی در پایتخت بنگلادش ضمن محکوم کردن آن، با خانواده قربانیان این حادثه، دولت و ملت بنگلادش و تمام بازماندگان ابراز همدردی کرد. وی گفت: این اقدام شوم بار دیگر چهره کریه تروریسم و کشتار مردم بی‌گناه را نشان داد و ثابت می‌کند تروریسم حد و مرز، ملیت، مذهب و جغرافیا نمی‌شناسد و مبارزه با آن هم در گرو همکاری دسته‌جمعی تمام کشورهاست. بهرام قاسمی افزود: اکنون جا دارد جهان به ندای صلح‌جویانه جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه‌ای بی‌امان و جدی با تروریسم و افراطی‌گری گوش فرادهد.

۴ دیپلمات ایرانی زنده و در بند رژیم صهیونیستی هستند
وزارت امور خارجه کشورمان با تأکید بر وجود شواهد و قرائنی مبنی بر ربایش ۴ دیپلمات ایرانی توسط مزدوران رژیم صهیونیستی و انتقال آنان به سرزمین‌های اشغالی، خواهان اعمال فشار به این رژیم برای آزادسازی آنها شد. به گزارش تسنیم، در بیانیه وزارت امور خارجه که به مناسبت سی‌وچهارمین سالروز ربوده شدن 4 دیپلمات کشورمان در لبنان صادر شده، آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر شرایط اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی در آن زمان و نقش و مسؤولیت حقوقی آن رژیم در این رابطه تاکید نموده و با توجه به شواهد و قرائن موجود مبنی بر ربایش این افراد توسط مزدوران رژیم صهیونیستی و انتقال آنان به داخل سرزمین‌های اشغالی، از دبیرکل سازمان ملل، صلیب سرخ جهانی و دیگر نهادهای حقوق‌بشری می‌خواهد به وظیفه قانونی خود در این راستا عمل نموده و با اعمال فشار به رژیم صهیونیستی زمینه آزادی این عزیزان را فراهم سازند». این بیانیه می‌افزاید: «وزارت امور خارجه امیدوار است بزودی شاهد آزادی همه اسرا و زندانیان دربند رژیم اشغالگر قدس بویژه 4 دیپلمات جمهوری اسلامی ایران از زندان‌های رژیم صهیونیستی و تعقیب و محاکمه عوامل جنایتکار صهیونیستی در این زمینه باشیم». در پایان این بیانیه آمده است: «جمهوری اسلامی ایران مجددا پیشنهاد قبلی خود مبنی بر تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی برای روشن شدن ابعاد این حادثه را مورد تاکید قرار می‌دهد».
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات