صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۹۳۱۷۶

اخبار ویژه روزنامه ها15 تیرماه

کیهان/
«لشکر شکست خورده» روایت یک وکیل‌الدوله از فراکسیون امید
یک وکیل‌الدوله نزدیک به اصلاح‌طلبان می‌گوید ما انتخابات فراکسیون‌های مجلس را باختیم.
جعفرزاده ایمن‌آبادی - از عناصر نفوذی اصلاح‌طلبان که درصدد شکاف میان فراکسیون ولایت است- به ایلنا گفت: امیدوارم سال آینده، شکست فراکسیون امید در انتخابات کمیسیون‌های مجلس جبران شود.
این عضو فراکسیون رهروان در مجلس نهم می‌افزاید: هیچ‌گاه در جلسه فراکسیون ولایت شرکت نکرده‌ام. پیش از انتخابات هیئت رئیسه مجلس از ما برای حضور در جلسه‌ای به دعوت دکتر لاریجانی دعوت شد که بعدا اعلام شد این جلسه فراکسیون ولایت بوده و ما هم شدیدا اعتراض کردیم و در هیچ جلسه دیگری از این فراکسیون شرکت نخواهیم کرد.
وی اضافه کرد: تعداد 21 نفر از نمایندگان مستقل و اعتدال‌گرای مجلس دهم به عنوان هیئت موسس فراکسیون مستقلان تصمیم دارند که فراکسیون سوم را تشکیل دهند و فکر می‌کنم به برخی بازی‌ها در صحن مجلس، نظم خواهد بخشید.
او ادامه داد: فراموش نکنید دکتر لاریجانی هم یکی از نمایندگان لیست امید بود و اگر همه پشت ایشان قرار می‌گرفتند و جنگ زرگری به راه نمی‌افتاد، مطمئنا امروز از این که 10 کمیسیون به دست اصولگرایان افتاده، حسرت نمی‌خوردیم.
جعفرزاده می‌افزاید: دو یا سه روز قبل از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه به خاطر این که احساس خطر می‌کردیم، خدمت دکتر لاریجانی رفتیم تا با او صحبت کنیم ولی ایشان دستگاه تلفن روی میزش را نشان داد و گفت دریغ از یک تماس تلفنی!
وی گفت: فارغ از این مسائل، باید بپذیریم ما سال اول را باختیم، باید دوستان کمک کنند تا لااقل بتوانیم در سال دوم، کمیسیون‌ها را پس بگیریم.
جعفرزاده ایمن‌آبادی در پاسخ به این سوال که در صورت تشکیل فراکسیون مستقلان- که منجر به شکستن اکثریت فراکسیون ولایت خواهد شد - آیا امکان تلفیق این فراکسیون با فراکسیون امید در ابتدای سال دوم مجلس وجود دارد، گفت: با فراکسیون امید احساس نزدیکی بیشتری داریم قصد داریم بلافاصله پس از تشکیل فراکسیون مستقلان و انتخاب شورای مرکزی و هیئت رئیسه، نخستین جلسه فراکسیون را با شخص دکتر عارف برگزار کنیم. ما می‌توانیم با یکدیگر کار کنیم و دکتر عارف را به نقطه‌ای که از آن عبور کردیم، بازگردانیم. دکتر عارف می‌تواند فراکسیون امید را به خوبی اداره کند و معتقدم ایشان می‌توانست حداقل رئیس یکی از دو کمیسیون مهم امنیت ملی و سیاست خارجی یا آموزش و تحقیقات باشد. اعتقاد داریم باید این لشکر شکست خورده فراکسیون امید را احیا کنیم(!)
یادآور می‌شود محمدرضا عارف به اعتبار دلخوری‌ها و سرخوردگی‌های چندگانه - شامل انصراف اجباری از نامزدی ریاست جمهوری 92، ناکامی در رقابت برای ریاست مجلس و ناکامی در رقابت برای ریاست کمیسیون آموزش - از شرکت در مهمانی مشترک دولت و رئیس‌جمهور با نمایندگان و رئیس مجلس امتناع کرد.

زبان اصلاح‌طلبان دراز است حتی اگر رکورد کرسنت را زده باشند
دو تن از فعالان اصلاح‌طلبان می‌گویند دولت اصلاحات دولت تمیزی بود و زبان اصلاح‌طلبان دراز است چون جیبشان پاک است.
آفتاب یزد به نقل از ابطحی در این باره نوشت: به دوران هشت ساله دولت اصلاحات هر انگی که بچسبد؛ اما یک ‌انگ نمی‌چسبد. این را خیلی‌ها به گواه می‌توانند اثبات کنند، به قول ظریفی که می‌گفت تا به حال نشده است که بعد از هشت سال حکومت یک دولت در ایران، به آن دزد نگویند! الا دولت اصلاحات.
هرچند، چه در آن سال‌های 76 تا 84، چه بعد از آن و چه حتی امروز، بسیاری به طرق و عناوین مختلفی دولت اصلاحات را زیر رگبار انتقادات و خرده‌گیری‌ها می‌گیرند، و می‌گویند اصلاحات نتوانست آنگونه که ادعا می‌کند باشد... اما همه متفق‌القول می‌گویند لااقل دزد نبود!! در آن روزگار کمتر بساط فسادهای مالی در ساختار دولت آبروی رئیس جمهور و کابینه‌اش را می‌برد. کمتر گفته می‌شد که فلان کسی، فلان مبلغی را از فلان جا به جیب‌زده!
این روزنامه می‌افزاید: حتماً می‌دانید این روزها که تشت رسوایی فیش حقوقی مدیران دولتی از بام افتاده است و بسیاری خجل از این بابت، ابراز شرمندگی و عذرخواهی می‌کنند، عده‌ای هم یا به جهت افزایش جنگ روانی علیه دولت، یا به جهت شفافیت مالی خود، یا شاید هم خودنمایی، چالش فیش‌های حقوقی را در شبکه‌های مجازی به راه انداخته‌اند و از این رو، سیاستمداران شرکت کننده در این چالش گاه برای کنایه زدن به دولت یا گاه برای همراهی با دولت، فیش‌های حقوقی‌شان را منتشر می‌کنند. اما در این میان یکی از سیاستمداران دولت اصلاحات در شبکه اینستاگرام خود به جای انتشار فیش حقوقی‌اش مطلبی قابل تأمل را نوشته است. محمدعلی ابطحی اینگونه آورده: «دوران اصلاحات دوران تمیز مالی بود و آبروداری کرد.»
همچنین عبداله ناصری عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به روزنامه آفتاب یزد گفت: زبان اصلاح‌طلبان دراز است چون جیب‌شان پاک است.
اظهارات ابطحی و ناصری در حالی است که بی‌سابقه‌ترین رقم فساد، مربوط به قرارداد گازی کرسنت است؛ قراردادی که رشوه‌های هنگفتی در آن مبادله شد و خسارت ایران از قبل آن مبین 14/5 تا 50 میلیارد دلار برآورد شده است. همچنین در دولت اصلاحات بود که فساد رشوه نفتی شرکت استات اویل پیش آمد و قراردادهای رانتی 8 میلیارد دلاری - به واسطه ترک مناقصه و سفارش ویژه شورای اقتصاد دولت خاتمی به شرکت پتروپارس (وابسته به بهزاد نبوی) کادو شد. همچنین شهرام جزایری مدیران برخی نشریات زنجیره‌ای مانند اعتماد و حیات نو (نماینده مجلس) را به همراه رئیس مجلس اصلاح‌طلبان و برخی مدیران و معاونان ارشد برخی وزارتخانه‌ها به هدایای خود آلود و... با وجود این مثنوی 70 من کاغذ عجیب است که ابطحی می‌گوید ما دوران تمیز مالی داشتیم و پاکیم ‌و ناصری ادعا می‌کند «زبان اصلاح‌طلبان دراز است چون جیبشان پاک است» و البته اضافه کنید به همه این مفاسد، دسته گل اخیر صفدر حسینی (وزیر مشارکتی کار و اقتصاد در دولت اصلاحات) که اگر کسی حواسش نباشد، لابد او را هم عضو جبهه پایداری و مؤتلفه جا می‌زنند!
این گونه سخن گفتن‌ها حکایت همان کسی که بار قاچاق باروت داشت و گرفتار شد. هر چه به او می‌گفتند برای چه قاچاق باروت می‌کنی، با قاطعیت می‌گفت «باروت نیست، سیاه‌دانه است». او را راستی‌آزمایی کردند و مشتی از باروت را در کف دستش ریختند و کبریت کشیدند. ناگهان باروت شعله‌ور شد و صورت قاچاقچی را سوخت و سیاه کرد. اما او در همان حالی که می‌نالید و آخ و اوخ می‌کرد، گفت بفرما... عرض کردم باروت نیست و سیاه‌دانه است؟!

حقوق‌های نجومی اگر قانونی است چرا از واکنش مردم در انتخابات 96 می‌ترسید!
صادق زیباکلام می‌گوید، فیش‌های نجومی برخی مدیران دولتی 20 درصد از محبوبیت روحانی را کاهش داده است.
وی که پیش از این شهرام جزایری، مه‌آفرید خسروی و برخی دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی را کارآفرینانی در حد استیو جابز خوانده بود، در گفت‌وگو با فرارو و درباره تبعات حقوق‌های نجومی برای محبوبیت روحانی گفت: «اینکه آیا این موضوع موجب ریزش آرای آقای روحانی شده است پاسخ من مثبت است و معتقدم همین امروز اگر یک نظرسنجی صورت بگیرد 10 تا 20 درصد از محبوبیت آقای روحانی کاهش یافته است.»
وی گفت: «موضوع فیش‌های حقوقی در نزد افکار عمومی در مجموع به ضرر دولت تمام شد. یعنی آقای روحانی هر توضیحی بخواهد بدهد، قطعاً این موضوع به ضرر پرستیژ دولت و نگاه مردم به دولت ایشان تمام شده است. به عبارت دیگر صرف نظر از اینکه در عالم واقعیت آقای روحانی و کابینه ایشان چقدر در پرداخت این حقوق‌ها قصور داشتند یا نداشتند افکار عمومی این موضوع را به حساب دولت ایشان گذاشت.»
وی افزود: «اما اینکه آیا موضوع فیش‌های نجومی حدود 11 ماه دیگر در انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند یک لکه سیاه و نقطه ضعف در کارنامه آقای روحانی باشد و باعث ریزش آرای آقای روحانی به میزان همان 10 تا 20 درصد شود پاسخم منفی است. چرا که معتقدم در این مدت آنقدر موضوعات مثبت و منفی اتفاق خواهد افتاد که موضوع حقوق‌های نجومی منتفی خواهد شد.»
زیباکلام در پاسخ به این سؤال که دولت در موضوع فیش‌های حقوقی چطور عمل کرد؟ گفت: «در این باره دولت دو کار درست انجام داد اولین کار درست این بود که صورت مسئله را حاشا نکرد و اعلام کرد متأسفانه این موضوع حقیقت دارد. دوم آنکه دولت به آب و آتش نزد که بگوید این موضوع به این دولت ارتباطی ندارد و به دوره آقای احمدی‌نژاد مربوط است. یعنی به زبان بی‌زبانی اعلام کرد اگرچه این پرداخت‌ها از دوره آقای احمدی‌نژاد شکل گرفته اما واقعیت این است که در این سه سال نیز ادامه داشته است.»
برخلاف ادعای آقای زیباکلام، دولت در ابتدا هم انکار کرد، هم از متخلفان دفاع نمود و هم از خود سلب مسئولیت کرد و هم توپ را در زمین دولت قبل انداخت اما در ادامه با فشار افکار عمومی مجبور شد ماجرا را بپذیرد و اعلام کند که متخلفان را عزل می‌کند؛ هر چند که در عمل حاضر به عزل نشد و اعلام استعفای متخلفان را ترجیح داد. به دلیل همین تناقض و تذبذب هم بود که به اذعان زیباکلام، مردم ماجرا را ]به درستی[ به پای دولت گذاشتند.
اما درباره جبران آن ]حداقل[ 20 درصد کاهش محبوبیت روحانی هم که آقای زیباکلام وعده‌اش را داده باید گفت، این ضربه حیثیتی تنها زمانی جبران می‌شود که دولت به پرونده تمام آن 3 هزار و یا 950 مدیر دریافت کننده حقوق نجومی- که گفته می‌شود فهرستشان دست دولت است- با قاطعیت رسیدگی کند نه اینکه با برکناری 7، 8 نفره پرونده را به بایگانی بفرستد و اعلام کند این حقوق‌ها هر چند نامتعارف بود اما غیر قانونی نبود! به راستی چرا دولت و رئیس جمهور اصرار دارند حقوق‌های نامشروع از این دست را که به فساد دولت سابق نسبت می‌دهد، «قانونی» می‌خواند و به جای «نجومی» از عبارت «نامتعارف» استفاده کنند؟! اگر قانونی است که عزل و برکناری نمی‌خواست و نباید برای انتخابات 96 ترس داشت اما اگر نامشروع است، چرا باید پرونده را مختومه کرد و در عین حال امید داشت اعتماد مردم بازگردد؟

استعفای کلاهبردارانه متخلفان فیش‌های نجومی
یک روزنامه اصلاح‌طلب خواستار شفاف‌سازی دولت درباره علت استعفای مدیرانی شد که فیش‌های نجومی آنها منتشر شده است.
آرمان نوشت: از یک سو این افراد استعفا دادند تا دولت تحت فشار نباشد و چنین عملکردی می‌تواند نوعی اعتراض را با خود به همراه داشته باشد و از سوی دیگر می‌تواند نوعی پذیرش خطا از سوی هیئت استفاکننده تعریف شود.
اگر استعفای آقایان پذیرفته شده است اکنون دولت یازدهم باید در این راستا به ذکر دلایل بپردازد و از سوی دیگر افراد نیز خطای خود را قبول کنند. زیرا در تمام دنیا خطاکاران بعد از پذیرش خطای خود از سمت دولتی خود استعفا می‌دهند. اگر در شرایط کنونی توضیحات داده نشود ممکن است فضایی علیه دولت در جامعه پدید آید و چنین مطرح شود که قوه مجریه از آنها حمایت نکرد و آنها به نشان اعتراض استعفا دادند اما اگر این مسئله روشن شود این امر به ادامه کار شفاف‌سازی دولت کمک می‌کند. اگر استعفا به خاطر تخلف و رفتار خارج از ضوابط باشد حتماً استعفای آنها به دلیل ناتوانی در دفاع  از عملکرد بوده و در این صورت دولت باید توضیح دهد که آنها خطا کردند به همین دلیل مجبور به استعفا شده‌اند و حتی باید خطاکنندگان غرامت و خسارت بپردازند. در صورتی که چنین اتفاقاتی رخ ندهد آنها ممکن است در نزد افکار عمومی و طرفداران خود بیان کنند چون دولت تحت فشار بود از حق خود گذشتند و استعفا دادند و دولت کار مثبتی برای آنها انجام نداده است.
این روزنامه همچنین می‌نویسد: موضوع فیش‌های نجومی حقوق و دستمزد که از جیب ملت به جیب‌های گشاد عده‌ای از ما بهتران، یحتمل با تصویب مجامع بانک‌های دولتی و یا مجامع شرکت‌های دولتی و ایضا هیئت مدیره‌های محترم که خود هم در این زد و بندها به ظاهر قانونی، مشارکت بی‌وقفه داشته و دارند می‌رود، پدیده‌ای است که ریشه در هر دولتی داشته باشد، افشای آن امری مبارک و میمون است. دولت روحانی و شخص ریاست محترم جمهوری باید از این فرصت مغتنم استقبال کند.
مشروط به اینکه آقای روحانی در این پروژه، از مشی انقلابی، و نه میانه‌روانه و اعتدالگرایانه، بهره‌ببرد تا در دفع این فساد با تمام قدرت برخورد کند و فهرستی از این دزدان بیت‌المال را که در پوششی از قانون، سال‌هاست که خود را فربه و چاق و چاق‌تر کرده‌اند به افکار عمومی اعلام و از مناصب‌شان بدون ملاحظات و مصلحت‌اندیشی‌های معمول، عزل کند و آنچه که برخلاف عرف و رویه‌های قانونی و قانون خدمات کشوری، به جیب زده‌اند بازگردانده شود و هیچ توجیهی از این افراد اعم از اینکه در لباس اصلاح‌گری و مانند صفدر حسینی که استعفایش قبول شد، قرار دارد یا در لباس اصولگرایان و اعتدال نپذیرد و این افراد نباید مشمول هیچ گونه رحم و مروتی شوند و البته که باید برای همیشه، این اشراف ساخته و پرداخته بی‌قانونی از این مناصب عزل و برای همیشه کنار گذاشته شوند.

وطن امروز/
تقدیر سرلشکر جعفری از اقدامات سرلشکر فیروزآبادی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی با تبریک انتصاب وی به سمت مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا مدظله‌العالی از تلاش‌های وی طی دوره تصدی ریاست ستاد کل نیروهای مسلح قدردانی کرد. در پیام سردار سرلشکر محمدعلی جعفری خطاب به سرلشکر فیروزآبادی آمده است: خوشا آن برادر عزیز عاشورایی را که خستگی و مرارت سال‌های طولانی خدمت صادقانه، مجاهدت جانانه و پرثمرش در عرصه‌های مختلف دوران انقلاب، دفاع‌مقدس و پس از آن 27 سال در ستاد کل نیروهای مسلح که منجر به ایجاد افزایش و استحکام قابلیت‌های دفاعی و توانمندی‌های نیروهای مسلح گردید با شهد رضایتمندی مراد و مقتدایمان حلاوتی جان‌افزا یافت و کارنامه‌ای درخشان از یکی دیگر از فرزندان صدیق انقلاب و سرباز مخلص ولایت با مهر تایید حضرت‌شان بر تاریخ سراسر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی بویژه نیروهای مسلح افزون گشت. بی‌گمان خیل بی‌شمار مجاهدان فی سبیل‌الله و عاشوراییان سال‌های آتش و خون تا نسل دوم و سوم نیروهای نظامی و انتظامی، نقش ارزنده و انکارناپذیر جنابعالی را در توانمندسازی و روزآمدی و ارتقای سطح آمادگی دفاعی در مقابل تهدیدات و به تبع آن اقتدار نیروهای مسلح و نیز پاسداشت حماسه‌های دفاع‌مقدس و نشر و گسترش فرهنگ ایثار ارج می‌نهند. اینجانب مراتب سپاس و قدردانی خود و یکایک همرزمان دیرین و آحاد پاسداران و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به پاس آن همه تلاش نستوه و بی‌دریغ و مخلصانه تقدیم داشته و انتصاب شایسته جنابعالی را نیز به سمت مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا تبریک عرض می‌نمایم. از قادر متعال توفیق روزافزون‌تان را در تحقق تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی  مسألت می‌نمایم.

برگزاری ۵ رزمایش توسط قرارگاه پدافند هوایی ارتش
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه از نیمه تابستان امسال تا پایان سال ۵ رزمایش بزرگ در دستور کار قرارگاه قرار دارد، گفت: در این رزمایش‌ها از سامانه‌های موشکی و راداری جدید رونمایی می‌شود. امیر فرزاد اسماعیلی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه در این رزمایش‌ها از سامانه‌های موشکی و راداری جدید رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این رزمایش‌ها تعامل بین ارتش و سپاه در قرارگاه‌های مشترک تمرین خواهد شد.


عارف؛ غایب نشست مشترک دولت و مجلس
جلسه مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی که به میزبانی رئیس‌جمهور برگزار شد، یک غایب بزرگ داشت. به گزارش «وطن‌امروز» شاید اگر هر نماینده‌ای به جز رئیس مجلس در این جلسه حضور پیدا نمی‌کرد، به اندازه عدم حضور او نمی‌توانست پیام و معنا داشته باشد.  محمدرضا عارف یکی از رقبای حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم که به‌رغم میل باطنی با یک نامه از عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری کنار کشید، یکشنبه‌شب در نهاد ریاست‌جمهوری، حاضر نشد تا گمانه‌ها بر سر دلخوری و گلایه رئیس فراکسیون امید از دولت در جریان انتخابات هیات‌رئیسه رنگ واقعی‌تری به خود گیرد. به گزارش تسنیم، پس از انتخابات هیات‌رئیسه مجلس و جلوس علی لاریجانی بر کرسی ریاست مجلس، محمدرضا عارف از حمایت دولت از علی لاریجانی دلخور بوده و به نظر می‌رسد غیبت عارف در این جلسه نیز بی‌ارتباط با این مساله نبوده است. عارف چند روز قبل از انتخاب رئیس جدید مجلس نیز در سخنانی نسبت به حمایت از فرد خاص برای ریاست مجلس هشدار داده بود. به نظر می‌رسید این هشدار عارف متوجه دولت و رئیس‌جمهور و مشاوران وی می‌شد. یک هفته قبل از آغاز مراسم افتتاحیه مجلس دهم، حزب اعتدال و توسعه که دبیرکلی آن برعهده محمدباقر نوبخت و از حامیان روحانی است، در همایشی که در سالن اجلاس سران برگزار کرد، از علی لاریجانی برای سخنرانی در آن مراسم دعوت کرده بود که عده‌ای این اقدام را حمایت دولت از لاریجانی تلقی کرده بودند. بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب نیز اعلام کرده بودند حمایت دولت و روحانی از ریاست لاریجانی بر مجلس برای انتخابات آینده ریاست‌جمهوری خوشایند نخواهد بود.

اماراتی‌ها دشداشه نپوشند!
وزارت خارجه امارات از اتباع این کشور خواست هنگام سفر به خارج از کشور، دشداشه نپوشند! به نوشته روزنامه امارات الیوم، این وزارتخانه در صفحه مجازی «تواجدی» که به خدمات‌رسانی به مسافرت اتباع این شیخ‌نشین اختصاص دارد، اعلام کرد: «شهروندان اماراتی برای حفظ سلامت و امنیت خود، از پوشیدن لباس ملی (دشداشه) خودداری کنند». دستورالعمل ضد دشداشه‌ای پس از آن صادر شد که پلیس ایالت اوهایو در آمریکا شنبه‌شب یک بازرگان اماراتی به نام احمد المناهلی را تنها به این دلیل که لباس عربی به تن داشته، یک داعشی دانسته و پس از ضرب و جرح بازداشتش کرده بود. اما با اینکه المناهلی اعلام کرده که علیه هتل و پلیس اوهایو شکایت می‌کند، دولت امارات خود را باخته است. در همین راستا، احمد الهام‌الظاهری، سرپرست امور کنسولگری در وزارت خارجه امارات، از زنان اماراتی نیز خواست که از پوشیدن نقاب و روبنده در اماکن عمومی کشورهای اروپایی بویژه فرانسه، بلژیک و هلند خودداری کنند تا ناچار به پرداخت جریمه نشوند.

جمع‌آوری امضا برای اخراج سفیر سعودی
به دنبال بی‌عملی دولت حیدر العبادی در قبال اظهارات مداخله‌جویانه و غیردیپلماتیک دیپلمات‌های سعودی علیه  نیروهای بسیج مردمی(حشدالشعبی)، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان عراق اعلام کرد که اگر دولت هیچ اقدام عملی نکند، این کمیته امضای نمایندگان را درباره اخراج سفیر سعودی از عراق جمع‌آوری می‌کند. «رزاق الحیدری» ضمن محکوم کردن سکوت دولت عبادی در قبال مداخله آشکار عربستان در امور عراق و تعرض به نیروهای بسیج مردمی که نهادی نظامی وابسته به دولت است، اظهارات اخیر وزیر خارجه سعودی و پیش از آن بیانیه‌های پیاپی سفیرشان در بغداد را  شواهد روشنی دال بر مقاصد سیاه سعودی در قبال ملت عراق دانست.  

حملات مکرر به مسلمانان آمریکا
در فاصله 2 روز، 2 مسلمان در ایالات متحده مورد ضرب و جرح قرار گرفتند. ابتدا روز شنبه گذشته یک مرد مسلمان در مقابل مرکز اسلامی فلوریدا مورد حمله افراد احتمالا نژادپرست قرار گرفت و سپس روز یکشنبه در حادثه‌ای که از نظر رسانه‌ها مهم‌تر تلقی شد، 3 مرد ناشناس مسلح به یک پزشک مسلمان در شهر هیوستون پایتخت ایالت تگزاس  حمله کرده و او را زخمی کردند. این چشم‌پزشک حدوداً 30 ساله که ارسلان تجمل نام دارد، برای ادای نماز صبح به مسجد می‌رفت که مورد حمله این افراد قرار گرفت و به ضرب گلوله مجروح شد. به گفته مصطفی کارول، مدیر شورای روابط اسلامی- آمریکایی در هیوستون، ارسلان در حال حاضر در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود از این حادثه جان سالم به در ببرد.


دولت انگلیس، لیونی را فراری داد
دولت دیوید کامرون در اقدامی بی‌سابقه، فراخوان صادر شده از سوی دادگاه بریتانیا برای بازجویی از «تزیپی لیونی» وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی را درباره ارتکاب جنایت جنگی در تجاوز سال 2008 به غزه لغو کرد. لیونی اواخر هفته گذشته برای حضور در اداره پلیس انگلیس فراخوانده شد تا درباره نقشی که در جنایت جنگی ارتکاب شده در عملیات «سرب گداخته» علیه فلسطینی‌های غزه داشت، از او بازجویی شود اما بلافاصله لابی فشار صهیونیستی در لندن با مقامات دولت کامرون ارتباط گرفت تا با لغو حکم بازجویی ارسالی به سفارت رژیم صهیونیستی، برای او حکم مصونیت از تعقیب صادر شود. جالب آنکه لیونی مجبور شد در کنفرانس مطبوعاتی روزنامه هاآرتص در لندن، به این موضوع اشاره کند. البته او به تمسخر دستگاه قضایی بریتانیا پرداخت و تهدید به دادگاهی کردن سران ارتش رژیم صهیونیستی و مقامات رژیم به محض ورودشان به لندن را موضوعی مسخره دانست. این نخستین بار نیست که دولت انگلیس، تزیپی لیونی در معرض بازداشت را فراری می‌هد.

ایران/
علوی: وزارت اطلاعات پیامکی به روزنامه‌نگاران ارسال نکرده است
وزیر اطلاعات اعلام کرد: این وزارتخانه هیچ پیامک تهدیدآمیز به روزنامه‌نگاران ارسال نکرده و قطعاً نفس چنین اقدامی از نظر حرفه اطلاعاتی یک اقدام ناشیانه و غیرکارشناسانه است.  حجت‌الاسلام علوی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره ارسال یک پیامک تهدیدآمیز امنیتی به جمعی از روزنامه‌نگاران گفت: بعید می‌دانم که این پیامک توسط یک مرجع رسمی امنیتی صادر شده باشد، زیرا نفس چنین اقدامی از نظر حرفه اطلاعاتی یک اقدام ناشیانه و غیرکارشناسانه است. وی ادامه داد: یک مرجع هوشمند اطلاعاتی ممکن است که عنداللزوم به یک خبرنگار متخلف تذکر یا هشداری بدهد، اما به صورت یکجا با تعداد زیادی از خبرنگاران با لحن هشدار تهدیدآمیز سخن نمی‌گوید. در پیامکی که برای جمعی از خبرنگاران ارسال شده، آمده: «هرگونه ارتباط و همکاری با عناصر معاند خارج از کشور از طریق ایمیل، پورتال‌های امن و سایر وسایل ارتباطی عملی مجرمانه و موجب پیگرد قضایی است. ضروری است ارتباطات خود را قطع نمایید. این پیامک به‌ منزله آخرین هشدار امنیتی است.»


دیدار غیررسمی ظریف با مراجع تقلید در قم
وزیر امور خارجه روز دوشنبه در سفر غیر رسمی و شخصی به استان قم با مراجع و علما  دیدار کرد. رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با ایرنا، درباره سفر محمدجواد ظریف به قم گفت: حضور وزیر امور خارجه در قم شخصی و غیررسمی بوده است. رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در سفر به شهر مقدس قم بدون حضور خبرنگاران با مراجع تقلید از جمله آیات عظام وحید خراسانی و مکارم شیرازی دیدار و گفت‌وگو کرد.



سامانه موشکی:«اس300»امسال عملیاتی می‌شود
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ارتش ازعملیاتی شدن سامانه موشکی «اس300» تا پایان امسال خبر داد. به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در تبریز گفت: ده‌ها سامانه دفاعی، فضای کشور را پوشش می‌دهند. همزمان  الکساندر فومین، رئیس خدمات فدرال برای همکاری‌های نظامی روسیه گفته است که این کشور آماده است تا دومین بخش از سامانه دفاعی موشکی اس 300 را بزودی به ایران تحویل دهد.



اختلاس 400 میلیاردی در سازمان نظام مهندسی
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به اختلاس 400 میلیارد ریالی در نظام مهندسی ساختمان استان تهران اشاره کرد و گفت: پرونده این اختلاس به مراجع قضایی و شورای انتظامی ارسال شده است و آنها باید جزئیات آن را روشن کنند. به گزارش ایرنا، اکبر ترکان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در دوره قبل، هیأت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بدون اخذ مجوز از هیأت مدیره خود، 400 میلیارد ریال در سه مرحله در بانک سپرده‌گذاری کرده و به پشتوانه آن تسهیلاتی به یک شرکت پرداخت شده است؛ هرچند سود این سپرده‌گذاری به حساب سازمان نظام مهندسی استان تهران منظور شده است.

خراسان/
دستور ویژه کابینه برای اجرای سیاست های ابلاغی رهبری درباره علم و فناوری
بر اساس ابلاغیه روز های اخیر هیئت دولت به 5 عضو کابینه، تاکید شده است که دستگاه های مربوطه با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، موظفند اعتبارات مربوط به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص سیاست های کلی علم و فناوری به ویژه افزایش بودجه تحقیق و پژوهش به حداقل 4درصد تولید ناخالص داخلی تا پایان سال 1404 را از محل جابه جایی برخی ردیف های مندرج در قانون بودجه تامین و در اختیار دستگاه های اجرایی ذی ربط قرار دهند تا  در راستای ابلاغیه معظم له و با رعایت مقررات مربوطه هزینه شود.
 
 
ابلاغیه خاص دولت برای حذف مجوز های یک مرز
با توجه به اختیارات محوله به دولت در قانون امور گمرکی در خصوص تعیین اسکله ها، لنگرگاه ها، فرودگاه ها و سایر راه های مجاز گمرکی برای ورود و خروج وسایل نقلیه، کالا و مسافر، یک مسئول ارشد اجرایی با ارسال ابلاغیه در روز های اخیر به رحمانی فضلی وزیر کشور، اعلام کرده است که با توجه به درخواست یکی از کارگروه های دولت، مرز اصلاندوز در استان اردبیل از فهرست نقاط مرزی مجوزدار حذف شده است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات