صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱  ، 
کد خبر : ۲۹۳۱۵۱

اخبار


انفجار انتحاری در نزدیکی کنسولگری آمریکا در جده

به گزارش روزنامه الوطن عربستان، وزارت کشور عربستان از انفجار انتحاری در نزدیکی کنسولگری آمریکا در جده خبر داد. سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان گفت: نیروهای امنیتی ساعت ۲:۱۵ دقیقه بامداد امروز به وقت محلی، به فردی در تقاطع خیابان فلسطین و خیابان حائل در نزدیکی بیمارستان دکتر سلیمان فقیه در جده مشکوک شدند. وی افزود: هنگامی که نیروهای امنیتی قصد بازجویی از این فرد را داشتند، وی به واسطه کمربند انفجاری که بر تن داشت، خود را منفجر کرد. در پی این انفجار، این عامل انتحاری کشته شد و دو تن از نیروهای امنیتی جراحت‌های سطحی برداشتند. پیش از این برخی از رسانه‌ها اعلام کرده بودند دستگاه‌های امنیتی عربستان در پی انفجار انتحاری در نزدیکی کنسولگری آمریکا در جده، سطح آماده‌باش را افزایش داده‌اند. کنسولگری آمریکا در جده در سال ۲۰۰۴ میلادی شاهد یک حمله تروریستی بود که در پی آن ۹ نفر کشته شدند.


اختلافات دو طرف مذاکرات صلح یمن پابرجاست
هیئت موسوم به هیئت ریاض که به نمایندگی از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در گفت‌وگوهای صلح یمن در کویت حضور دارد، مدعی شد با هرگونه پیشنهادی که بر اساس قطعنامه ۲۲۱۶ سازمان ملل تدوین نشده باشد، مخالفت می‌کند. روزنامه «العرب» در گزارشی نوشت: هیئت ریاض با صدور بیانیه‌ای انصارالله را به ناسازگاری و دروغگویی متهم کرده و مدعی شده است این گروه حاضر نیست به عقب‌نشینی‌های لازم به منظور حل بحران یمن متعهد باشد. برخی کارشناسان می‌گویند، عربستان که در جنگ نظامی، اهدافش محقق نشده است، انتظار دارد هیئت میهنی یمن، امتیازهای بزرگی در مذاکرات بدهد؛ امری که احزاب داخلی یمن آن را رد می‌کنند.

دستور ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در شرق بیت‌المقدس
با وجود مخالفت‌های جامعه بین‌المللی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در شرق بیت‌المقدس موافقت کردند. رژیم صهیونیستی پیش از این نیز با ساخت‌وساز صدها واحد در مناطق عرب‌نشین بیت‌المقدس موافقت کرده بود. لابی اسرائیل ارتز در کنست از این طرح حمایت و کمپینی  با عنوان «اکنون زمان حاکمیت است» راه‌اندازی کرد. گفتنی است، نتانیاهو این تصمیمات را به بهانه مقابله با حملات تروریستی اتخاذ کرده است.

تشکیل «کردستان خودمختار سوریه» با حمایت آمریکا
نخستین قانون اساسی آنچه «خودمختاری کردستان سوریه» خوانده می‌شود، با ۸۵  بند مشخص و بر اساس آن شهر «قامشلی» پایتخت این منطقه شد. پس از اعلام نظام خودمختاری و کانتون‌های کردستان سوریه، شهر «عامودا» به عنوان مرکز اداری و سیاسی این نظام خودخوانده انتخاب شد. کُردهای سوریه در نشستی که مارس گذشته با حمایت آمریکا در ریف «حسکه» برگزار کردند، از تأسیس نظام فدرالی خبر داده بودند که سه منطقه خودمختار را به آن منضم کرده‌اند.


سامانه اس۳۰۰ تا پایان امسال عملیاتی می‌شود
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از عملیاتی شدن سامانه موشکی برد بلند راهبردی اس ۳۰۰ تا پایان امسال خبر داد و گفت: مردم سرافراز و ولایتمدار ایران بدانند سربازان آنان در جبهه‌های مختلف مشغول کار و وظیفه شبانه‌روزی خود هستند و در کنار سامانه موشکی راهبردی اس ۳۰۰ و ده‌ها سامانه دفاعی دیگر وظیفه پوشش فضای کشور و رصد آن را انجام می‌دهند.
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات