صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۹۳۱۷۹

حامیان تروریسم قربانی تروریسم

ظرف ۲۴ ساعت گذشته سه انفجار انتحاری بخش‌های مختلفی از عربستان از مسجدالنبی در مدینه تا مسجد شیعیان در القطیف را هدف قرار داده است، از جمله یک انفجار [...]
پایگاه بصیرت / علی قاسمی
یادداشت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته سه انفجار انتحاری بخش‌های مختلفی از عربستان از مسجدالنبی در مدینه تا مسجد شیعیان در القطیف را هدف قرار داده است، از جمله یک انفجار انتحاری در نزدیکی یک مقر امنیتی در حرم شریف نبوی در مدینه منوره روی داد که در پی آن چهار نیروی امنیتی و دو نفر از زائران حرم نبوی به همراه عامل انتحاری کشته و چهار مأمور امنیتی زخمی شدند. همزمان با این حمله یک تروریست انتحاری دیگر خود را در مقابل مسجد العمران در مرکز منطقه القطیف واقع در شرق عربستان منفجر کرد. بنا بر اعلام منابع سعودی و طبق اطلاعات اولیه در این حمله انتحاری آسیبی به نمازگزاران نرسیده و تنها خساراتی به بیرون مسجد و شماری از خودروها وارد شده است. وقوع این‌گونه انفجارها که در روزهای پایانی ماه رمضان مقدس‌ترین مکان‌ها، چون حرمین شریفین و مساجد را هدف قرار داده، دلیل محکم و متقنی بر تعدی تروریست‌ها به تمام مقدسات مسلمانان و نشان‌دهنده بی‌توجهی آنها به امت اسلام و دین مبین است. تکرار جنایت‌های تکفیری به مرحله‌ای رسیده که باید کشورها، دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به فکر تجدیدنظر جامع در قبال موضع‌گیری نسبت به تروریسم و تسلیح و حمایت مالی، سیاسی و رسانه‌ای از آن باشند؛ چراکه امروزه برخی حامیان و تأییدکنندگان تروریسم خود به قربانیان آن تبدیل شده‌اند. با اینکه این‌بار عملیات تروریستی در کشور عربستان اتفاق افتاده، اما جمهوری اسلامی ایران به دلیل باور به برخورد قاطع با تروریست‌ها در هر زمان و مکانی ضمن محکوم کردن آن، با خانواده‌های قربانیان آن ابراز همدردی کرده است.
در همین راستا، وزیر امور خارجه کشورمان در جدیدترین پیام توئیتری خود به انفجارهای تروریستی عربستان واکنش نشان داد و نوشت: «خطوط قرمز دیگری نمانده که تروریست‌ها بخواهند از آن عبور کنند. سنی‌ها و شیعیان هر دو قربانی‌اند، مگر اینکه هر دو متحد شویم.» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم با محکوم کردن انفجارهای انتحاری اخیر در عربستان سعودی تصریح کرد: تروریسم مرز و ملیّت نمی‌شناسد و هیچ راه‌حلی جز ایجاد یک اجماع و انسجام بین‌المللی و منطقه‌ای علیه آن وجود ندارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات