صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۹۳۱۸۳

اخبار کوتاه

وزارت دادگستری عراق اعلام کرد: پنج نفر از محکومان امنیتی در بغداد اعدام شده‌اند. اعدام این افراد یک روز پس از آن انجام شد، که حمله انتحاری به بازاری در مرکز پایتخت عراق بیش از ۱۴۰ کشته بر جای گذاشته است. حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق از دولت خواسته بود روند مجازات عوامل بازداشت شده داعش را تسریع کند.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» نوشت: جنگنده‌های این رژیم مواضعی از ارتش سوریه را هدف قرار داده‌اند. «ایوی‌خای ادرعی» سخنگوی ارتش صهیونیست‌ها نیز اعلام کرد که این حملات دو موضع ارتش سوریه را هدف قرار داده است. وی مدعی شد این حملات پس از آن صورت گرفته که چند خمپاره به نزدیکی دیوار امنیتی در جولان اصابت کرده است.
بازرسان افتخاری سازمان بازرسی کل کشور در سال ۹۴ بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان فساد مالی در دستگاه‌های اجرایی کشف کردند و ۷۹۲ نفر در همین ارتباط به هیئت‌های تخلفات اداری و محاکم قضایی معرفی شدند. هم‌اکنون هشت هزار و ۱۱۶ بازرس افتخاری و شش هزار و ۱۳۰ سازمان مردم‌نهاد با سازمان بازرسی کل کشور همکاری می‌کنند.
اجتهادی، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به آمار ۸۰ درصدی لوازم آرایشی قاچاق در بازار، گفت: برخی افراد با سوءاستفاده از تسهیلات مسافران، لوازم آرایشی قاچاق وارد می‌کنند؛ اما بیش از این سوءاستفاده‌هایی است که از سهمیه و تسهیلات مرزنشینی، ملوانی و بازارچه‌های مرزی می‌شود.
صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تبعات حقوق‌های نجومی برای محبوبیت حسن روحانی گفت: «اینکه آیا این موضوع موجب ریزش آرای آقای روحانی شده است، پاسخ من مثبت است و معتقدم همین امروز اگر یک نظرسنجی صورت بگیرد، ۱۰ تا ۲۰ درصد از محبوبیت آقای روحانی کاهش یافته است.»
کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد، به تازگی قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور به تصویب رسانده است که بر پایه آن، دولت‌هایی که به عمد و با مقاصد خاص دسترسی کاربران خود را به اینترنت قطع کنند، به نقض حقوق بشر محکوم خواهند شد.
عباس كيارستمي، فيلمساز برجسته ايراني در فرانسه درگذشت. کیارستمی از جمله کارگردانان غربگرای ایرانی بود که مدتی پیش به عارضه سرطان مبتلا شده و برای ادامه درمان به فرانسه رفته بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات