تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰  ، 
کد خبر : ۲۹۳۲۲۶

افشای اختلاس جدید در زمان احمدی‌نژاد

(روزنامه آرمان – 1394/12/24 – شماره 2999 – صفحه 9)

مديرعامل فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي رفاه از اختلاس ۸ ميليارد توماني و فروش ۵ ميليارد تومان بن خريد به ۱۱ شركت صوري در دولت قبل خبر داد. فرشيد گلزاده با بيان اينكه فروشگاه‌هاي رفاه يك نمونه بارز پروژه‌هاي رشد هستند گفت: براي نخستين بار براي صنعت خرده‌فروشي چشم‌انداز ۱۰ ساله و ۳ برنامه استراتژيك از ابتداي سال ۹۴ تا سال ۱۴۰۴ تعيين و تدوين كرده‌ايم. او با اشاره به مذاكرات با كشورهاي اروپايي براي اجراي مدل مديريتي جديد در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي رفاه گفت: اين مذاكرات دو عارضه قابل توجه دارد.

يكي اينكه مذاكرات با طولاني‌شدن به كار عملي نمي‌رسيد و ديگر اينكه اگر هم به كار عملي برسد بايد بخش عمده‌اي از اختياراتمان را به شركت‌هاي خارجي واگذار كنيم. مديرعامل فروشگاه‌هاي رفاه ادامه داد: بنابراين خودمان كيفي‌سازي را شروع كرديم و در حال حاضر موضعمان در مذاكرات با خارجي‌ها بسيار متفاوت شده و همسطح با هم هستيم. گلزاده با بيان اينكه تاكنون ۱۰ فروشگاه نسل جديد با استانداردهاي بين‌المللي راه‌اندازي كرده‌ايم از راه‌اندازي ۴۰ فروشگاه نسل جديد خبر داد. او با اشاره به مشكلات مديريتي اداره فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي گفت: عدم شفافيت‌هاي مالي، عدم بهره‌وري، سيستم آتي قديمي و عدم آموزش نيروي انساني از مجموعه چالش‌هاي مديريتي فروشگاه رفاه بود كه توانستيم با توان داخلي در دوره جديد اين مشكلات را حل كنيم. گلزاده با اشاره به سهم فروشگاه‌هاي رفاه در اقتصاد مقاومتي و اجراي اقتصاد مقاومتي و اقتصاد كلان كشور گفت: فروشگاه رفاه ويترين ۳ هزار توليدكننده ايراني است و محصولات ۳ هزار توليدكننده ايراني در فروشگاه‌هاي رفاه به فروش مي‌رسد.

مديرعامل فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي رفاه با بيان اينكه يكي از چالش‌هاي مهم مديريت اين فروشگاه‌ها بي‌انضباطي مالي بود گفت: بي‌انضباطي مالي هزينه‌ها را به ۴۲ درصد رسانده بود كه بعد از ۵ سال توانستيم با برقراري انضباط مالي هزينه‌ها را به ۲۰ درصد برسانيم و از محل اين كاهش هزينه‌ها توانستيم ۵۰ ميليارد تومان به مردم تخفيف بدهيم. همچنين ميزان تخفيف‌دهي فروشگاه رفاه در فروش محصولات در سال ۹۳، ۱۵ ميليون تومان بود كه با انضباط مالي در سال ۹۴ آن را به چند برابر افزايش داديم. او با بيان اينكه به رئيس‌جمهوري پيشنهاد تبديل يارانه نقدي به سبد كالاي سلامت آفرين را داده‌ايم گفت: چندي پيش اين پيشنهاد را به رياست جمهوري داديم كه به جاي يارانه نقدي سبد كالاي سلامت‌آفرين از طرف فروشگاه رفاه به مردم ارائه شود كه رياست جمهوري هم با اين پيشنهاد ما موافقت كردند و اين طرح در حال بررسي قرار گرفته است.

گلزاده با بيان اينكه در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي رفاه از نيروي آموزش‌ديده استفاده مي‌كنيم اظهار داشت: در حال حاضر بخشي از مديريت فروشگاه‌هاي رفاه توسط دانشجويان فارغ‌التحصيل رشته MBA دانشگاه شريف اداره مي‌شود و مي‌توانيم امروز اين ادعا را داشته باشيم كه رهبري قيمت‌گذاري در بازار را برعهده داريم. او با اشاره به ميزان تخفيفات محصولات فروشگاه رفاه گفت: در حال حاضر ميزان تخفيفات به‌طور ميانگين ۲۵ درصد است و تخفيفات براي كالاهاي مختلف از ۲۰ درصد تا ۵۰ درصد است. گلزاده افزود: بيش از ۳ هزار و ۵۰۰ قلم كالا با تخفيفات بالاي ۲۰ درصد در فروشگاه رفاه به فروش مي‌رسد. مديرعامل فروشگاه‌هاي رفاه با بيان اينكه براي نوروز هم تخفيفات ويژه‌اي در نظر گرفته‌ايم ادامه داد: معمولا حاشيه سود فروش كالا‌ها به‌طور ميانگين ۵ درصد است اما با توجه به تخفيفاتي كه در فروشگاه رفاه عرضه مي‌شود سود خالص كالا به ۲ درصد رسيده است.

او با انتقاد از سياست دولت از برگزاري نمايشگاه‌هاي بهاره و نمايشگاه‌هاي نوروزي گفت: به‌طور قطع مخالف برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي در سطح شهر هستيم چرا كه معتقديم اين نمايشگاه‌ها هم به صنعت خرده‌فروشي و هم به مصرف‌كننده آسيب‌هاي جدي وارد مي‌كند. گلزاده افزود: نظارت در اين نمايشگاه‌ها بر كيفيت كالا‌ها بسيار پايين است و برگزاركنندگان اين نمايشگاه‌ها هم ماليات نمي‌پردازند. مديرعامل فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي رفاه از اختلاس ۸ ميليارد توماني و فروش ۵ ميليارد تومان بن خريد به ۱۱ شركت صوري در دولت قبل خبر داد و گفت: در دولت قبل ۱۰۰ نفر به صورت غيرقانوني به استخدام رسمي شركت رفاه درآمدند كه امروز براي اين اقدامات غيرقانوني در دولت احمدي‌نژاد پرونده‌هاي حقوقي تشكيل داديم و به مراجع قانوني شكايت كرديم. گلزاده همچنين با اشاره به اختلاس ۱۳ ميليارد توماني از فروشگاه‌هاي رفاه در دولت قبل گفت: در سال ۹۲ قبل از برگزاري انتخابات رياست جمهوري ۵ ميليارد تومان از اين فروشگاه‌ها خارج شد. همچنين در سال ۹۱ هم همچنين مديران وقت ۸ ميليارد تومان اختلاس كردند.

او با بيان اينكه امروز تاوان اختلاس‌هاي دولت گذشته در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي رفاه را پس مي‌دهيم گفت: از نخستين اقدامات ما در دوره جديد مديريتي در دولت يازدهم شفاف‌سازي اطلاعات و ارائه اطلاعات شفاف به بورس بوده است. مديرعامل فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي رفاه با بيان اينكه به دليل ضعف سيستم مالي در سال‌هاي گذشته مبلغ ۵ ميليارد تومان از اين سيستم اختلاس شد كه با سود آن به ۸ ميليارد تومان رسيد، افزود: پرونده‌هاي حقوقي تشكيل شده و به مراجع قضائی شكايت كرديم تا مبالغ اختلاس شده به سيستم برگردد. او همچنين ادامه داد: ۵ ميليارد تومان ديگر كه از سيستم خارج شده است بن خريد بوده كه به ۱۱ شركت صوري يك شبه فروخته شد كه نيمي از آن را به شركت برگردانديم. گلزاده تاكيد كرد: معتقدم اين اقدامات از اراده مديران خارج بوده و عده‌اي در اين اقدامات غيرقانوني دخيل بوده‌اند اما از مديران وقت دولت گذشته بابت اين دو پرونده شكايت كرده‌ايم.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/146779

ش.د9405619

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات