صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۹۳۴۴۹

اخبار

۱- نامه سرگشاده مدیران شرکت‌های تکنولوژیک به ترامپ
۱۴۵ تن از مدیران شرکت‌های تکنولوژی آمریکا در نامه‌ای به دونالد ترامپ بسیاری از باور‌ها و اعتقادات ترامپ، از جمله «قضاوت کم‌مایه وی از تکنولوژی و نادیده گرفتن کار آن، دیدگاه و نگرش وی در رابطه با زنان، مهاجران و افراد رنگین‌پوست» را به شدت زیر سؤال برده و از آنها انتقاد کرده‌اند. این شخصیت‌ها دیدگاه و باورهای دونالد ترامپ را متضاد و متناقض با جریان آزاد ایده‌ها، سیالیت نیروی کار و همکاری خلاقانه با جهان خارج از ایالات متحده دانسته و برخی موضوعات اظهارشده از سوی دونالد ترامپ مبنی بر کشیدن دیوار میان مکزیک و آمریکا را شاهدی بر باورهای ‌نژادپرستانه و به‌دور از واقع‌بینی او می‌دانند. در میان امضاکنندگان این نامه، چهره‌های بسیار برجسته‌ای، از جمله «استیو وازنیاک» بنیانگذار اپل، «او ویلیامز» بنیانگذار توئیتر، تعدادی از مدیران ارشد در شرکت‌های فیس‌بوک و اینستاگرام و همچنین چندین تن از سرمایه‌گذاران بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی دیده می‌شوند.
۲- پول «بندربن‌سلطان» در جیب عوامل ۱۱ سپتامبر
در بخشی از گزارش ۲۸ صفحه‌ای کنگره آمریکا درباره نقش عربستان سعودی در حملات ۱۱ سپتامبر به وجود ارتباط بین یکی از عوامل آن حملات با «بندربن‌سلطان» وزیر اطلاعات سابق عربستان سعودی و سفیر وقت رژیم آل‌سعود در ایالات متحده آمریکا اشاره شده است. به نوشته «یو اس ای تودی»، در این گزارش افشا شده است: در دفتر تلفن یکی از ربایندگان هواپیما به نام «ابو زبیده» که در مارس ۲۰۰۲ در پاکستان دستگیر شد، شماره تلفن شرکتی پیدا شده است که کارهای اجرایی محل اقامت شاهزاده بندر‌بن‌سلطان را عهده‌دار بوده است. همچنین، در بخش دیگری از گزارش آمده است: «اسامه بثنان» حامی مالی هواپیماربایان، از بندربن‌سلطان و همسر وی پول دریافت کرده است.
۳- تدوین قانون جامع انتخابات مشکلات را حل می‌کند
دکتر عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه اعضای محترم تلاش می‌کنند هیچ‌گاه نظرات شخصی خود را دخالت ندهند، تصریح کرد: وقتی در انتخاباتی ۱۲ هزار نفر نام‌نویسی می‌کنند و زمان بررسی صلاحیت‌ها محدود است، طبیعی است که میزان دقت هم پایین می‌‌آید و نمی‌توان به خوبی صلاحیت نامزدها را بررسی کرد، البته خوشبختانه این قانون در کوتاه‌مدت قابل اصلاح است و اگر ما بتوانیم «قانون جامع انتخابات» را در فاصله یکی دو سال آینده تدوین کنیم، این می‌تواند بسیاری از این اشکالات را برطرف کند که دیگر شورای نگهبان مورد اعتراض واقع نشود و حقوق مردم و شهروندان به خوبی رعایت و منافع نظام هم حفظ شود.
۴- دو لایحه ضد ایرانی دیگر در کنگره آمریکا
به گزارش «رویترز» مجلس نمایندگان آمریکا دو لایحه مرتبط با توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی را که یک سال پیش به دست آمده بود، تصویب کرد. این دو لایحه که با تعداد بالای آرای موافق تصویب شد، شامل یک‌سری تحریم‌های جدید و همچنین ممانعت از دسترسی ایران به شبکه اقتصادی آمریکا و واحد پول دلار می‌شود. این در حالی است که مجلس نمایندگان پیش از این با همراهی تعدادی از دموکرات‌ها، لایحه‌ای را برای ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران تصویب کرده بود. این لوایح جزء آخرین اقدامات ضد ایرانی مجلس نمایندگان پیش از شروع تعطیلات تابستانی هفت هفته‌ای کنگره آمریکاست.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات