تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۹۳۷۶۶
تحرکات تازه احمدی‌نژاد و یارانش برای حضور در انتخابات 96 کلید خورد

صحنه آرایی خطرناک!

پایگاه بصیرت / مریم علیزاده منصوری

(روزنامه آفتاب يزد – 1395/04/21 – شماره 4656 – صفحه 2)

یک قطعه در ساختمان ولنجک قرار دارد و نقش مردانی بر روی آن ترسیم شده که انگار پس از مدت‌ها یکدیگر را ملاقات کرده‌اند. پاره دیگر این پازل در خیابان فلسطین جنوبی بر روی پاگرد یک ساختمان آجری انداخته شده و تصویر روی آن، مردی با عینک مربعی را نشان می‌دهد که در حال گفتگو با چندین نفر است. قطعه بعدی در میدان 72 خیابان نارمک در لابه‌لای گوجه‌فرنگی‌هایی که ارزان‌تر از همتایانشان در سایر میوه‌فروشی‌های شهر هستند، افتاده و نمایانگر عکس دو مرد است که با چهره‌هایی درهم‌کشیده و عصبانی سخت مشغول طومارنویسی هستند. هنگامی که تمامی این قطعاتِ پاره پاره در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و در هم جفت می‌شوند، تصویر ساز یک نقش می‌گردند و آن هم محمود احمدی‌نژاد است که در پشت میزی مربعی نشسته است، در حالی که در مقابلش مردی از جنس اعتدال قرار دارد.

6 قطعه پازل احمدی‌نژاد

یاران و نزدیکان رئیس دولت‌های نهم و دهم و فعالیت‌های شان، قطعات یک جور چین سیاسی را تشکیل می‌دهند که با پیوستن به یکدیگر درصدد آراستن صحنه و آماده ساختن فضا برای ظهور و بروز مجدد محمود احمدی‌نژاد پشت میز مناظره‌های انتخاباتی سال 96 هستند. این جورچین سیاسی از چندین قطعه عمده تشکیل شده است:

آشتی وزرای احمدی‌نژاد: درست است که بسیاری از مدیران و دولتمردان نهم و دهم از رئیس‌شان تبری جستند، یا خود احمدی‌نژاد پس از بهره‌برداری‌اش از این مردان دیگر آنها را نمی‌شناخت و گروهی هم این روزها بر روی دیوار سیمانی زندان اوین در حال کشیدن چوب خط‌های روزهای باقی مانده تا آزادی شان هستند اما تصاویر برآمده از افطاری‌های احمدی‌نژاد در ماه رمضان حاکی از آن بود که همین اندک وزرای باقی مانده از دولت‌های نهم و دهم دوباره در کنار هم قرار گرفته اند. روز گذشته نیز حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت بر این موضوع صحه گذاشت و در این باره گفت:

«احتمالاً احمدی‌نژاد در انتخابات سال 96 حضور خواهد داشت. حرکات ایشان و اطرافیان‌شان نشان‌دهنده حضور ایشان در انتخابات 96 است. اخیراً شنیده‌ام که وزرای ایشان با یکدیگر آشتی کرده‌اند که خود دلیلی بر ورود ایشان به انتخابات است.»

حکم‌های انتخاباتی: در دومین روز از ماه جاری محمود احمدی‌نژاد به صورت رسمی و با وجود نداشتن هیچ پست و سمتی به 3 تن از یارانش حکم داد و آنها را در مشاغلی منصوب کرد؛ به این صورت که علی اکبر جوانفکر، مدیر مسئول روزنامه ایران در دولت‌های نهم و دهم را که اخیرا به 91 روز حبس محکوم شده بود، به عنوان مشاور رسانه‌ای خود و حمید بقایی، معاون اجرایی دولت دهم را هم به سمت معاون پشتیبانی و امور اجرایی خود منصوب کرد که بقایی هم پرونده قضایی دارد و اکنون با قرار کفالت آزاد شده است. نفر دیگری که از احمدی‌نژاد حکم دریافت کرده است عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر تعاون دولت دهم است، که وی را هم به عنوان مسئول دفتر خود برگزید. صدور این حکم‌ها آن هم در 10 ماه مانده به انتخابات 96 از تشکیل یک تیم انتخاباتی خبر می‌دهد و از هر 3 این انتصابات بوی انتخابات به مشام می‌رسد.

رایزنی با شورای نگهبان: این روزها بازار گمانه‌زنی‌ها درباره تعیین صلاحیت رئیس دولت‌های نهم و دهم در انتخابات 96 گرم است. گروهی بر این باورند که شورای نگهبان باید احمدی‌نژاد را تایید صلاحیت کند تا او «نه» قاطعی از مردم دریافت کند و برخی معتقدند که صلاحیت او نباید تایید شود. اما احمدی‌نژادی‌ها زرنگ‌تر از این تحلیلگران هستند، چراکه بنا به گفته یک منبع آگاه، غلامحسین الهام سخنگوی دولت نهم و دهم با سخنگوی شورای نگهبان در مورد تایید صلاحیت احمدی‌نژاد رایزنی کرده است که مبرهن است اگر قرار بر رد صلاحیت او باشد، آنها با رایزنی و دلیل و برهان آوردن تاییدیه صلاحیتش را خواهند گرفت و او را وارد کارزار انتخاباتی خواهند کرد.

طومار نویسی: یکی از عجیب‌ترین صحنه‌آرایی‌های انجام شده توسط احمدی‌نژادی‌ها مربوط به دو روز اخیر است. کارهایی این جماعت کرده اند که تنها دو ضرب المثل قدیمی را به اذهان متبادر می‌کند. آن هم نوشتن نامه‌های انتقادی به دولت یازدهم است به طوری که حمید بقایی روز شنبه در نامه‌ای خطاب به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفته است که: «در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با هدف بازسازی اعتماد عمومی، پاداش نجومی دریافت شده از سیمان تهران را هرچه سریعتر به بیت‌المال بازگرداند.» پس از او علی اکبر جوانفکر هم به طرز عجیب‌تری دست به قلم شده و از روحانی خواسته است تا استعفا دهد. حال باید از او پرسید که چرا محمود احمدی‌نژاد استفعا نکرد

که در سیاهه کاری اش قهری 11 روزه به چشم می‌خورد و از دل دولتش بابک زنجانی، محمودرضا خاوری، محمد رضا رحیمی، امیرعباس آریا و چندین و چند نفر دیگر که پرونده‌هایشان در حال ورق خوردن است، بیرون آمده است؟ چرا باید حسن روحانی که به 12 سال تحریم‌های اقتصادی پایان داد، استعفا دهد؟!

# و کمپین: احمدی‌نژادی‌ها در شبکه‌های اجتماعی هم حضوری پررنگ و فعال دارند به‌طوری‌که به هر بهانه‌ای کمپین و هشتگ می‌سازند. زمانی کمپین گرفتن عکس سلفی با احمدی‌نژاد در میدان 72 نارمک ساخته و از مردم خواستند تا به این میدان بروند و با رئیس دولت‌های نهم و دهم عکس سلفی بگیرند و این روزها هم کمپین بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه سیاست ساخته‌اند!

تور انتخاباتی: محمود احمدی‌نژاد از همان لحظات وداع با پاستور سفرهای استانی اش را آغاز کرد و از سینه پردردش و پیرمرد بودایی که 90 سال منتظر شنیدن سخنان او بوده است صحبت کرد. اما امسال با شدت و حدت بیشتری به استان‌های مختلف می‌رود و توری انتخاباتی به راه انداخته است و از مسائلی در آنجا سخن می‌گوید که نه با ذاتش همخوانی دارد و نه با عملکردش. موضوعاتی چون تجسس در زندگی مردم و سوءاستفاده از بیت المال!

آشتی میان وزرای احمدی‌نژاد، نامه‌های اخیر نزدیکانش به دولتمردان تدبیر و امید، رایزنی با شورای نگهبان برای تایید صلاحیتش، اعطای پست به نزدیکانش و راه اندازی تورهای انتخاباتی، از صحنه‌آرایی گواهی می‌دهد که این روزها احمدی‌نژادی‌ها درصدد انجام آن هستند.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=42494

ش.د9501203

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات