تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۹۳۷۷۱
حمایت پدرخوانده اصولگرایان از محمدرضا رحیمی

دست نوازش باهنر بر سر احمدی‌نژادی‌ها

(روزنامه آفتاب يزد – 1395/04/22 – شماره 4657 – صفحه 2)

محمدرضا باهنر که این روزها برای حمایت از روحانی شرط و شروط می‌گذارد و همواره خود را به عنوان حامی آزادی و دموکراسی و در قامت یک مبارز علیه فساد نشان می‌دهد، به نسبت به یکی از همین گروه‌ها یعنی محمدرضا رحیمی نگاه دیگری دارد وگویا او را در زمره مفسدین و مجرمین به شمار نمی آورد . او نه تنها از رحیمی انتقاد نمی‌کند بلکه حامی اونیز هست و حاضر است قسم بخورد که مردی در کره خاکی به پاکدستی رحیمی وجود ندارد و او آنقدر مظلوم، عادل، خوب و پاک است که همه یک میلیارد و دویست میلیون تومانِ گرفته شده از کسی که خواهان کمک به مجلس بوده را بین نمایندگان تقسیم کرده و حتی یک قران از این پول سوءاستفاده شخصی نکرده است. حال این سوال ایجاد می‌شود که چرا محمدرضا باهنر که حالا جایگاه محکمی در میان اصولگرایان دارد و توانسته است عنوان پدرخواندگی این جناح سیاسی را به دنبال خود یدک بکشد، باید از رحیمی حمایت کند؟

یادآوری آنچه گذشت....

برای پاسخ به سوال بالا لازم است کمی به عقب برگردیم. زمانی که رحیمی در جواب احمدی‌نژاد که خودش را جدا از او دانسته بود و از او اعلام برائت کرده بود نامه‌ای منتشر کرد که در آن به ماجرای «تقسیم و پرداخت پول بین 170 نماینده دور هفتم مجلس شورای اسلامی» به عنوان کمک هزینه انتخاباتی برای مجلس هشتم شورای اسلامی اشاره کرد. وی در نامه خود نوشته است: «همواره در آستانه برگزاری انتخابات مجلس، کمیته‌هایی برای برنامه ریزی و راهبری امر انتخابات توسط جریانات سیاسی تشکیل می‌گردد. در این راستا برای انتخابات مجلس هشتم نیز کمیته‌ای متشکل از برخی چهره‌های اصولگرا برگزار و بنا شد از کاندیداهای اصولگرا در سطح کشور از طریق کمک‌های غیردولتی پشتیبانی مالی شود.» در آن زمان این کار برای آن انجام شد که از استیضاح علی کردان درمجلس جلوگیری شود که آخر سر هم نتوانستند جلوی این اتفاق را بگیرند. جالب اینجاست که در آن هنگام اسم محمدرضا باهنر جزو 170 نماینده‌ای بود که این مبالغ را دریافت کرده‌اند بگذریم که عده‌ای هم اعتقاد داشتند مبالغی بیش از اینها در این میان رد و بدل شده بود.

شهادت می‌دهم رحیمی بی‌گناه است!

حالا محمدرضا باهنر یادش افتاده که دوباره یادی از دوست قدیمی‌اش بکند و درباره پرونده محمدرضا رحیمی بگوید: «رحیمی (با هماهنگی) مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان از فردی که خواهان کمک به مجلس بود گرفت و تمام آن را خرج امور تبلیغات نمایندگان مجلس کرد و در این که وجه آن پول بین نماینده‌ها تقسیم شده بود هیچ تردیدی ندارم. اینکه کسی تصور کند آقای رحیمی از آن مبلغ سوءاستفاده شخصی کرده، ظلم به او کرده است. شهادت می‌دهم و شهادت هم داده‌ام که رحیمی از آن مبلغ استفاده شخصی نکرده است.»

انتخابات، پشت صحبت‌های باهنر

در همین حال ابراهیم نکو کارشناس اقتصادی به آفتاب یزد درباره علت اظهارات اخیر باهنر می‌گوید:

«قضیه پرداخت این پول از سوی آقای رحیمی به نمایندگان از جمله آقای باهنر تقریبا مربوط به چند سال پیش بود که به نمایندگان مبالغی را پرداخت کرده بودند از جمله اسم آقای باهنر هم مطرح بود که مبلغی را دریافت کرده است. انتظار می‌رفت که آقای باهنر آن موقع واکنشی نشان بدهد مبنی بر مظلومیت رحیمی یا دلایل پرداخت این مبالغ به نمایندگان را توضیح می‌داد. ایشان اگر آن موقع واکنشی نشان می‌دادند تا حدودی توجیه‌پذیر بود و تعدادی از نمایندگان را تبرئه می‌کرد که دلایل توجیهی برای دریافت این مبالغ داشتند همچنین آن زمان می‌توانست بگوید که آقای رحیمی بی‌گناه است؛ اینکه در این برهه از زمان به چه دلیلی باهنر، رحیمی را مظلوم معرفی می‌کند باید در آن تردید کرد.»

دوراندیشی پدرخوانده

وی ادامه می‌دهد: «من معتقدم که باهنر حساب شده وبا سیاستی دوراندیشانه به این قضیه می‌پردازد و مسلما پشت سر صحبت‌های باهنر مسائلی سیاسی نهفته است که در انتخابات ریاست جمهوری آتی می‌توان آن را جستجو کرد. باهنر از مدت‌ها پیش به دنبال شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بود و دلایل و اسناد مبین این قضیه هم می‌تواند شرکت نکردن ایشان در انتخابات مجلس باشد. مطرح کردن این صحبت‌ها به نظر می‌رسد که یک دلجویی و دست نوازش کشیدن به سر یاران احمدی‌نژاد باشد. او تلاش می‌کند با این صحبت‌ها بگوید که من هم مثل احمدی‌نژاد و حتی بالاتر از او می‌توانم از یاران خودم دفاع کنم و چنانچه دوستان احمدی‌نژاد دور من جمع شوند برای انتخابات ریاست جمهوری من می‌توانم یار غاری برای آنها باشم و انتظاراتشان را برآورده و از آنها دفاع کنم.»

او همچنین درباره علت حمله‌های اخیر باهنر به احمدی‌نژاد در کنار حمایت از رحیمی می‌گوید: «اینها جزء سیاست‌های باهنر است که سالهای سال تجربیات زیادی کسب کرده و جایی که احساس کند با بیان مطلبی می‌تواند به محبوبیتش اضافه کند بعد از اندیشیدن روی آن مسئله برای مدتی، در یک روز دیگر آن را مطرح می‌کند؛ مثلا یک روز به آقای روحانی حمله می‌کند که سیاست‌های اقتصادی اش غلط است، روزی دیگر به احمدی‌نژاد حمله می‌کند. با این رویکرد که هم از مخالفین احمدی‌نژاد جذب کند و هم از طیف اصولگرایان و هم طیف اصلاح‌طلبان و یا حامیان دولت یازدهم را به سمت خودش بکشاند. اما باهنر دنبال آن است که بیشتر اصولگرایان و حامیان احمدی‌نژاد را درکنار خود جمع کند. وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری گذشته دیدیم که اصولگرایان حرفی برای گفتن نداشتند و همان مهره‌ها را در ریاست جمهوری بعدی هم بعید است که به حامیان خودشان اضافه کنند، لذا آقای باهنر در وهله اول می‌خواهد جمع کثیری از اصولگرایان و حامیان احمدی‌نژاد را به سمت خودش بکشاند و در وهله دوم می‌خواهد با حمله به احمدی‌نژاد اصلاح‌طلبان را به سمت خود جذب کند.»

ابراهیم نکو درباره امکان از دست دادن حامیان احمدی‌نژاد در صورت حمله به او می‌گوید: «در عالم سیاست این مسائل طبیعی است. علاوه بر این باهنر با دوستان احمدی‌نژاد ارتباطاتی هم دارد که به هرحال می‌خواهد آنها را داشته باشد. همچنین حضور احمدی‌نژاد در انتخابات آتی به ضرر باهنر بیشتر تمام می‌شود لذا او می‌خواهد با حمله به احمدی‌نژاد او را از صحنه به دور کند.»

با یک دو دوتا چهارتای ساده می‌شود فهمید که دلیل حمایت باهنر از کسی که هم اکنون دارد سه سال باقی مانده از حبسش را در زندان می‌گذراند، چیست؟ گویا با هنر می‌خواهد به روزهای خوشش در مجلس هشتم برگردد. شاید هم بدش نمی‌آید که از امثال رحیمی‌ها پول بگیرد. یا آنکه او در رویای رسیدن به صندلی ریاست جمهوری سیر می‌کند و تمام این اظهارات فقط برای آن است که راهش برای رئیس جمهور شدن هموار شود.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=42639

ش.د9501200

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات