صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۲۹۴۲۴۷

اخبار

۵۳ سال فریب
اردوغان در آستانه سفر به «سن پترزبورگ» و دیدار با «ولادیمیر پوتین» در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» روسیه گفت: بدون مشارکت روسیه حل‌وفصل موضوع سوریه ناممکن است و تنها با همکاری این کشور می‌توانیم راهکاری سیاسی برای بحران سوریه ایجاد کنیم. رئیس‌جمهور ترکیه سفر خود به روسیه را تاریخی برشمرد و افزود: من اطمینان دارم که مذاکرات با دوستم «ولادیمیر» صفحه جدیدی را در مناسبات دو کشور خواهد گشود. اردوغان همچنین درباره روابط ترکیه با اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا از وعده‌های خود به ترکیه شانه خالی کرد و ۵۳ سال است که ما را فریب می‌دهد. اتحادیه اروپا باید سیاست یک بام و دو هوای خود را کنار بگذارد.


نرخ مواليد در کشور منفي شد
مديرکل دفتر آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور گفت: طبق بررسي‌ها به اين نتيجه رسيديم، تعداد خانواده‌هايي که مي‌خواهند از تک‌فرزندي خارج شوند، بسيار محدود است. بنابراين، اگر سياست‌هاي جمعيتي به‌موقع جدي گرفته نشود، در آینده با فروکش نرخ مواليد روبه‌رو خواهيم شد. اگر اين روند ادامه پيدا کند، رشد مواليد صفر و شايد منفي مي‌شود. وی افزود: اکنون در چهار ماهه ابتداي سال ۹۵ هرچند که هنوز زود است که قضاوت کنيم، اما با رصدهاي انجام شده نرخ مواليد به منفي ۶/۰ درصد رسيده است که اين یعني رشد مواليد نزديک به صفر و کمي زير صفر آمده است.  

افشاگري مدير توليد «جم»
يارمهدي دلايل دلزدگي از همکاري‌اش با شبکه ماهواره‌اي جم را چنين بيان کرد: افرادي که با اين شبکه همکاري مي‌کنند، پس از مدتي بايد در ميهماني‌هاي شبانه سعيد کريميان و خواهرش، سعيده کريميان شرکت کرده و در صورت تأهل،‌ قيد زندگي مشترک و همسرشان را بزنند. از طرفي زماني که اين افراد مدت ويزاي‌شان در ترکيه به پايان برسد،‌ به آنها پيشنهاد مي‌کنند که مسيحي شوند تا بتوانند پناهنده شوند. بنابراين، براي ادامه همکاري با اين شبکه‌ها بايد از خيلي چيزها چشم‌پوشي کنيد. آن هم براي دستمزد ماهي ۲۵۰۰ ليره که رقم قابل توجهي به شمار نمي‌آيد.  

عارف: در انتخابات ۹۶ بحث عبور از فردی را نداریم
محمدرضا عارف در حاشیه بازدید اصحاب رسانه گچساران از مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران این شهرستان در پاسخ به پرسشی که آیا اصلاح‌طلبان به دنبال عبور از روحانی در انتخابات ۹۶ هستند‌، اظهار داشت: بحث عبور از فردی را نداریم و هنوز اصلاح‌طلبان گام عملی برای انتخابات ۹۶ برنداشته‌اند. وی مهم‌ترین مطالبات مردم از دولت را ایجاد اشتغال ‌و رونق اقتصادی عنوان کرد و افزود: دولت باید به طور جدی مطالبات و انتظارات مردم را پیگیری کند؛ زیرا عملکرد دولت در انتخابات ۹۶ نقش مهمی دارد.

تفاهم‌نامه صلح در افغانستان
حزب اسلامی به رهبری «گلبدین حکمتیار» با انتشار بیانیه‌ای از آمادگی برای امضای تفاهم‌نامه صلح با دولت کابل خبر داد و اعلام کرد: مذاکرات بین دولت کابل و حزب اسلامی حکمتیار پایان یافته است. در این بیانیه تأکید شد، تفاهم‌نامه صلح دولت کابل و حزب اسلامی نهایی شده است. بر اساس این بیانیه، حزب اسلامی حکمتیار پیش از این نیز برای امضای تفاهم‌نامه مذکور آماده بود؛ اما به دلیل برخی از مشکلات، دولت کابل امضای این تفاهم‌نامه را به تأخیر انداخت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات