صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۹۴۲۹۷

اخبار

۱- روحانی در سال ۹۲ برای ما خیرالموجودین بود
رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اگر روحانی در جریان اصولگرایی ذوب شود، به صورت طبیعی بین روحانی و جریان اصلاحات فاصله ایجاد می‌شود، متذکر شد: در چنین شرایطی اصلاح‌طلبان از آلترناتیو خود استفاده خواهند کرد. در سال ۹۲ شرایط ایجاب می‌کرد که اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت کنند. ما «خیرالموجودین» را در نظر گرفتیم و بر اساس آن عمل کردیم. منتجب‌نیا افزود: اگر اصلاح‌طلبان از آقاي روحاني حمايت نكنند، حزب اعتدال و توسعه نمي‌تواند به‌تنهايي بار حمايت از آقاي روحاني را به دوش بكشد. بنده به برخي از دوستان هشدار مي‌دهم كه نه خود دچار توهم شوند و نه آقاي روحاني را دچار توهم کنند.
۲- ممنوع و غیرقانونی بودن خرید و فروش سهام عدالت
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: برگه‌های سهام عدالت فعلاً فاقد ارزش بوده و خرید و فروش آن غیرقانونی است. سیدجعفر سبحانی با اشاره به اینکه تا به امروز حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت به خزانه واریز شده است، گفت: طبق قانون پس از برگزاری مجامع، شرکت‌های مشمول سهام عدالت هشت ماه فرصت دارند سود سهام خود، از جمله سهام عدالت را توزیع کنند و باید تا پایان سال ۹۵ وضعیت کلی برای حدود ۴۹ میلیون سهامدار عدالت مشخص و اعلام شود و همچنین روشن شود چه میزان از سهم‌شان طی این ۱۰ سال تأدیه و پرداخت شده است.
۳- آمار تکان‌دهنده از میزان بیکاری فارغ‌التحصیلان
سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: مالکیت فردی و خانوادگی همه‌اش در صنایع کوچک از بین رفته است؛ تمام خانه‌ها رهن بانک‌ها شده و از هر پنج خانوار یک خانوار بیکار است؛ همچنین ۵۰ درصد از فارغ‌التحصیلان با بیکاری دسته و پنجه نرم می‌کنند. بیشتر کارخانه‌ها نیز نمی‌توانند حقوق کارگران‌شان را پرداخت کنند. پس از آنکه سخنان سهل‌آبادی با خنده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همراه شد، وی افزود: آقای یزدانی! شما الآن می‌خندید و من هم دوست دارم بخندم و البته برخی اوقات هم می‌خندم؛ اما خنده من از گریه تلخ‌تر است و کار ما از گریه گذشته است.
۴- فروش تجهیزات ۱۵ میلیارد دلاری به عربستان سعودی
بنا بر اعلام پنتاگون، وزارت خارجه آمریکا با فروش تجهیزات و ادوات نظامی به ارزش تقریبی ۱/۱۵ میلیارد دلار به عربستان سعودی موافقت کرده است. آژانس همکاری امنیتی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: فروش این محموله امنیت عربستان سعودی را تقویت کرده و به ارتقای امنیت ملی آمریکا کمک می‌کند. این نهاد همچنین در پیامی خطاب به نمایندگان آمریکا نوشت: «فروش (این تجهیزات) قابلیت همکاری نیروی زمینی عربستان سعودی را  با نیروهای آمریکایی افزایش داده و تعهد آمریکا را به امنیت عربستان و نوسازی نیروهای مسلح این کشور نشان می‌دهد.»
۵- داعش در حال نابودی اسناد خود در موصل است
گزارش‌ها از موصل حاکی است، گروه تروریستی داعش در حال جابه‌جایی رایانه‌ها و اسناد و مدارک خود از این شهر به رقه، پایتخت خودخوانده این گروه در سوریه و امحای برخی اسناد است. یک منبع اطلاعاتی در موصل نوشت: این اسناد حاوی اطلاعات اعضای داعش و همچنین برنامه‌های این گروه تروریستی برای ارتکاب حملات تروریستی هستند. به گفته این منبع، در پی حملات نیروهای دولتی و داوطلب عراقی و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به مراکز فرماندهی این گروه تروریستی در موصل، داعش محل برخی مقرهای خود در این شهر را تغییر داده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات