تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸  ، 
کد خبر : ۲۹۴۳۱۸
هم ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت و هم شورای ائتلاف اصولگرایان تأکید کردند

به هر 30 نامزد رأی دهید

(روزنامه ايران - 1394/12/05 - شماره 6159 - صفحه 3)

نشست خبری فهرست انتخاباتی «یاران اعتدال و امید» برگزار شد و اصلاح طلبان از مردم خواستند به هر 30 نامزد فهرست امید رأی دهند. علی صوفی، رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران در این جلسه که در ایسنا برگزار شده بود، از نبود احزاب فعال و تأثیرگذار در کشور انتقاد کرد و گفت: ما وارد رقابتی شده‌ایم که برابر نیست؛ اما مردم و ما توجه داریم که سرنوشت ما پای صندوق‌های رأی تعیین می‌شود.

صوفی افزود: ما آگاهانه فهرست اصلاح‌طلبان را به عنوان «گام دوم» و بعد به عنوان «فهرست امید» تعریف کردیم. اسماعیل شجاعی، رئیس ستاد انتخابات حزب «اعتدال و توسعه» نیز در این نشست گفت: شواهد نشان می‌دهد که توجه به احزاب و فهرست‌های ارائه شده آنان در این دوره بیشتر از گذشته است. وی با یادآوری اینکه سعی کردیم در این نشست‌ها حضور خود را در فضای سیاسی نشان بدهیم، گفت: در هماهنگی‌های لازم با شورای اصلاحات سعی و تلاش کردیم در یک ائتلاف حضور داشته و به این ائتلاف که در انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد، پایبند باشیم. سیدمحمد میرلوحی، سخنگوی ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان هم انتخابات پیش رو را حساس و مهم توصیف و تأکید کرد: امروز شاهدیم که با وجود همه محدودیت‌هایی که جریان اصلاح‌طلب با آن مواجه بوده با برنامه و راهبردهایی مشخص به صحنه آمده و شعار خود را نیز امید، آرامش و رونق اقتصادی با اصلاحات انتخاب کرده است.

علی وکیلی، دیگر نامزد فهرست امید نیز در نشست خبری در ایلنا، از عملکرد صدا و سیما در حوزه تبلیغات انتخاباتی انتقاد کرد و گفت: بد‌ترین کار و مهم‌ترین عامل در پایین آوردن اعتماد عمومی این است که دستگاه‌های عمومی بخصوص آن دسته از دستگاه‌ها که از بیت‌المال تغذیه ‌می‌شوند، توسط یک جناح مصادره شود. وی ادامه داد: صدا و سیما به عنوان یک ارگان ملی به جای اینکه زلف خود را به سقف نظام گره بزند به سقف احزاب گره می‌زند مهم‌ترین عامل کاهش اعتماد مردم است. کاظم جلالی، دیگر عضو ائتلاف فراگیر اصولگرایان هم در نشستی دیگر گفت: امروز دیگر صبحت از دو جبهه نیست باید جبهه خردمندان را در مقابل اقتدارگرایان و کسانی که جز فریاد هیچ نیستند و برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند و حتی اصول اولیه اخلاقی را رعایت نمی‌کنند، تشکیل دهیم.

شورای ائتلاف اصولگرایان با برگزاری دو همایش دیگر، آخرین گام‌ها به سمت روز انتخابات را برداشتند. صبح دیروز آیت‌الله موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به همراه شماری از نامزدهای این فهرست در همایش «علما، ائمه جماعات و روحانیت تهران» شرکت کرده و مردم را به رأی دادن به همه نامزدهای فهرست خود ترغیب کردند. آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه «روز جمعه روز طرح گله‌ها نیست» عموم مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت و در عین حال تأکید کرد: دشمن وقتی حضور گسترده مردم را ببیند، دیگر جرأت نمی‌کند که برای این کشور بدخواهی داشته باشد، اگر حتی یک رأی درست هم بیشتر به صندوق انداخته شود، سلامتی نظامی را برای چهار سال آینده تضمین می‌کند.

اگر در مجلس شورای اسلامی افراد کاردان، دلسوز و تابع ولایت فقیه حضور یابند، می‌توانند مشکلات را با تدبیر حل کنند و آثار عمیقی هم می‌تواند داشته باشد، آن وقت یک رأی خوب بیشتر هم اگر به صندوق انداخته شود، آن فرد بر تمامی توفیقات این انتخابات سهیم خواهد بود، اما اگر در انتخابات شرکت کند، در عواقب سوء آن هم سهیم است. به گزارش فارس، وی همچنین با اشاره به فهرست 30 نفره ائتلاف بزرگ اصولگرایان یادآور شد: سعی شده 30 نفر افراد حسابی و درست و اصلح در فهرست ائتلاف اصولگرایان معرفی شوند؛ باید بدانیم این 30 نفر یک شبه انتخاب نشدند و ساعت‌ها روی انتخاب این افراد کار شده است. وی همچنین در همایش بعد از ظهر شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه «تأکید ما رأی دادن به همه 30 نفر فهرست ائتلاف در انتخابات است»، افزود: ممکن است افرادی که در دسته‌بندی خود سیئاتی دارند، روز جمعه بتوانند آن را محو و تبدیل به حسنات کنند.

غلامعلی حدادعادل نیز در این مراسم که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شده بود، گفت: تشکل‌ها و سلیقه‌های مختلف اصولگرا گرد هم آمدند و با یک ساز و کار مورد قبول همگان، از میان 190 داوطلب، طی چند جلسه به یک فهرست 30 نفره رسیدند. وی با تأکید بر اینکه اکنون نوبت شما ملت است که به این تلاش سختی که ما کردیم تا به وحدت برسیم پاسخ مناسب دهید، گفت: روز جمعه به همه 30 نفر فهرست اصولگرایان برای تهران رأی بدهید.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/page/6159/3/118808/0

ش.د9405716

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات