تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۹۴۴۹۵

شوک روسیه به عربستان

پایگاه خبری اخبارالساعه امروز (سه شنبه) نوشت: روسیه با به رسمیت شناختن شورای عالی سیاسی یمن، ائتلاف سعودی متجاوز به یمن را متعجب و غافلگیر کرد.
به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از ایرنا، این پایگاه خبری به نقل از کاردار سفارت روسیه در صنعا٬ از تایید و حمایت کشورش از تشکیل شورای عالی سیاسی که حاصل اتحاد و ائتلاف جنبش انصارالله و حزب مشارکت مردمی به ریاست عبدالله صالح (رییس جمهور سابق این کشور) است، خبر داد.
اخبارالساعه این اقدام دولت روسیه را ضربه ای مهلک به کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن به رهبری سعودی و نیز منصورهادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن توصیف کرد.
در این خبر آمده است: روسیه پیش از این نیز با مخالفت کردن با درخواست سازمان ملل از هیات های انصارالله و عبدالله صالح برای همکاری با اسماعیل ولد الشیخ، ضربه دیگری را بر پیکر ائتلاف وارد کرده بود.
نمایندگان مجلس یمن در اولین نشست خود پس از حدود دو سال، ضمن تایید تشکیل شورای عالی سیاسی متشکل از انصارالله و کنگره مردمی سراسری به ریاست علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین، به آن رای مثبت داد و به این ترتیب مجلس نمایندگان یمن، طرح تشکیل شورای عالی سیاسی را تصویب کرد.
این شورا در اولین نشست خود «صالح الصماد» را به عنوان رئیس و «قاسم لبوزه» را به عنوان نائب رئیس انتخاب کرد.
ریاست این شورا نیز به صورت دوره ای میان کنگره ملی یمن و متحدانش و همچنین انصارالله و متحدانش تعویض می شود و هم زمان گروه دیگر نیز به عنوان نائب رئیس شورا فعالیت می کند.
این شورا یک دبیرکل دارد که وظایف آن از سوی شورای عالی سیاسی تعیین خواهد شد.
این شورا وظایف خود را در قبال مقابله با تجاوز و مدیریت کشور و همچنین ترسیم سیاست کلی دولت بر اساس قانون اساسی انجام و با انتشار بیانیه ای آن را اعلام می کند.
به نظر تحلیلگران سیاسی، توافق سیاسی انصارالله و کنگره مردمی یمن یک رویکرد ملی و مردمی است که بار دیگر ماهیت مردمی جنبش انصارالله و واهی بودن ادعای تروریستی آن را ثابت کرده و در واقع 'انقلاب دوم مردم یمن' در مقابل متجاوزان خارجی ومزدوران داخلی بشمارمی آید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات