تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۹۴۵۹۲

خسارت 14میلیاردی عربستان به زیرساخت‌های یمن

نتایج یک گزارش محرمانه درباره بازسازی یمن نشان داد که خسارت های ناشی از حمله ائتلاف سعودی به زیرساخت ها و تأسیسات اقتصادی یمن، از مرز 14 میلیارد دلار گذشته است.
به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم به نقل از سایت روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن، در گزارش مشترک (6 مه) بانک جهانی، سازمان ملل، بانک توسعه اسلامی و اتحادیه اروپا، جنگ در یمن خسارت های هنگفتی بالغ بر 7 میلیارد دلار تنها به بخش تولید و خدمات این کشور وارد کرده است.
کشته شدن 6 هزار و 500 یمنی و بیش از 2.5 میلیون آواره
در این گزارش آمده است در درگیری های یمن بیش از 6 هزار و 500 نفر کشته و بیش از 2.5 میلیون نفر آواره شده اند. این جنگ در کشوری که درآمد سرانه هر فرد در آن، طبق برآوردهای بانک جهانی، در سال 2013 فقط، 1097 دلار بوده است، فاجعه ای انسانی را رقم زده است.
این در حالی است که به دلیل محاصره همه جانبه یمن از سوی ائتلاف سعودی و همپیمانان منطقه ای و غربی عربستان، بیش از نیمی از شهروندان یمنی دچار سوء تغذیه هستند.
این گزارش که با عنوان "ارزیابی اصولی خسارت ها و نیازها" تدوین شده است، یک سند داخلی محرمانه به حساب می آید و اجازه انتشار ندارد.
در این گزارش آمده است که "نتایج اولیه دقیق نیست و احتمال بروز تغییر در آنها وجود دارد." 
البته این ارزیابی مربوط به یک مقطع زمانی، از اواخر 2015 تا سال جاری است.
حمله به 1671  مدرسه یمنی 
در بررسی های آماری وزارت آموزش یمن، که در این گزارش به آن استناد شده، آمده است که 1671 مدرسه در 20 استان بمباران شده  که از این تعداد، 287 مدرسه بازسازی اساسی نیاز دارد و 544 مدرسه دیگر نیز به عنوان پناه گاهی برای اسکان آوارگان اختصاص یافته اند. 33 مدرسه دیگر نیز در اشغال تروریست هاست.
2.6 میلیون کودک یمنی در معرض بیماری حصبه
در این گزارش به نقل از وزارت بهداشت عمومی و جمعیت آمده است که از مجموع 3 هزار و 652 واحد واکسیناسیون، 900 واحد تا اوایل 2016، از کار افتادند و به این ترتیب 2.6 میلیون کودک زیر 15 سال در معرض ابتلا به بیماری حصبه قرار گرفتند.
نظام بهداشتی در استانه فروپاشی 
در تعز، سومین شهر بزرگ یمن، به دلیل تخریب نیمی از بیمارستان های دولتی و غیر قابل استفاده بودن آنها، نظام بهداشتی و پزشکی دولتی در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات