صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۹۴۵۵۲

علیه تروریست‌ها

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، تهران و مسکو توافق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند که به روس‌ها اجازه می‌دهد بمب‌افکن‌های راهبردی خود را برای حمله به مواضع تروریست‌ها در سوریه در پایگاه شکاری «نوژه» همدان مستقر کنند.
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: استقرار جنگنده‌های روسیه در پایگاه هوایی شهید نوژه در همدان خبری بود که در کمترین زمان ممکن تیتر یک رسانه‌های جهان را تسخیر کرد. بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، تهران و مسکو توافق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند که به روس‌ها اجازه می‌دهد بمب‌افکن‌های راهبردی خود را برای حمله به مواضع تروریست‌ها در سوریه در پایگاه شکاری «نوژه» همدان مستقر کنند. بلافاصله پس از این خبر، شبکه «راشا تودی» روسیه نیز با بازتاب این موضوع تأکید کرد، تاکنون چند بار جنگنده‌های مستقر در این پایگاه مواضع تروریست‌ها را در سوریه هدف حملات هوایی قرار داده‌اند! موضوعی که بلافاصله واکنش آمریکایی‌ها را در پی داشت و «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن فعلاً در حال ارزیابی مسئله اعزام بمب‌افکن‌های روس به ایران است. تونر که در نشست خبری روزانه صحبت می‌کرد، تصریح کرد: استقرار بمب‌افکن‌های روس در ایران «مایه تأسف» است؛ اما موجب «غافلگیری» یا «شوکه شدن» واشنگتن نیست. وی افزود: با توجه به شرایط کنونی بحران در سوریه، اقدام روسیه «کمک‌کننده و مفید» نیست. او همچنین پای قطعنامه شورای امنیت را به میان کشید و اعلام کرد: ممکن است این اقدام نقض قطعنامه شورای امنیت علیه ایران باشد!
اما علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر عزم جدی محور مقاومت در مبارزه با تروریست تکفیری می‌گوید: جمهوری اسلامی ایران توانسته است با تکیه بر دانش، تجربه و قدرت نهادهای نظامی و امنیتی خود و با پشتوانه محکم مردمی ضمن ایجاد شرایط با ثبات و امن در داخل کشور، خدمات و کمک‌های مستشاری تأثیرگذاری را بدون هیچ‌گونه چشمداشتی در اختیار کشورهای درگیر مبارزه با تروریسم قرار دهد و در این مسیر همکاری‌های سازنده و گسترده‌ای میان ایران، روسیه، سوریه وجود دارد که گروه‌های تروریستی را به پایان عمر خود نزدیک کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات