تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۹۴۶۷۲

حجت‌الاسلام علم‌الهدی: کنسرت می‌خواهی؟ از مشهد برو

(روزنامه شرق ـ 1395/05/23 ـ شماره 2654 ـ صفحه 1)

گروه سياست: فروردین ماه ٨٧ پیشنهاد داده بود: «شهر مشهد از هرگونه برنامه‌های فرهنگی- هنری، انواع فیلم‌های اکران‌شده و کنسرت‌های موسیقی مستثنا شود و اجرای برنامه‌ها با نظارت شورای فرهنگ عمومی استان باشد».

هشت سال گذشته و آیت‌الله علم‌الهدی، امام ‌جمعه مشهد که به تازگی نماینده ولی فقیه در استان هم شده، بالاخره به خواسته‌اش رسیده است. دادستان خراسان‌رضوی چندی قبل از برگزارنشدن کنسرت در این استان به علت مشخص‌نبودن چارچوب‌ها خبر داد. سیداحمد علم‌الهدی در سال ۱۳۲۳ در مشهد به دنیا آمد؛ از سال ۱۳۵۹ تا مرداد ۱۳۶۱ مسئولیت کمیته انقلاب اسلامی منطقه یک تهران را عهده‌دار بود و پس از مدتی به عضویت شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران درآمد. او یکی از منتقدان جدی جریان دوم خرداد ۷۶ و دولت اصلاحات بود. سیداحمد علم‌الهدی در ۱۷ فروردین ۱۳۸۴ با حکم مقام معظم رهبری به‌عنوان امام ‌جمعه شهر مشهد برگزیده شد. در سال ۱۳۸۵ با شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان نفر دوم از استان خراسان‌رضوی انتخاب‌شد.

پس از انتخابات سال ۸۸ در خطبه‌های نماز جمعه به تاریخ دوم مرداد ۸۸ حمایت جدی خود را از محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد و گفت: «احمدی‌نژاد عزیز ماست و ما به صلاحیت او رأی داده‌ایم و پای رأی‌مان هم ایستاده‌ایم»؛ اگرچه او هم مانند دیگر اصولگرایان بر سر ماجرای مشایی و قهر ١١ روزه به مخالفان احمدی‌نژاد پیوست. پس از وفات آیت‌الله واعظ طبسی در ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ به‌عنوان نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی انتخاب شد. او ٢٠ تیر و بعد از ماجرای پرداخت‌های نامتعارف، فیش حقوقی‌اش را منتشر کرد که نشان می‌داد دریافتی او کمی بیش از دو ‌میلیون تومان است. او در خطبه‌های دیروز نماز جمعه مشهد گفت: «مشهد شهر زیارتی است، نه شهر توریستی و گردشگری که مراکز تفریحی و عیاشی درست کنند». مهم‌ترین بخش‌های صحبت‌های او عبارت است از: «حریم حرم امام رضا تنها ٥٠ هکتار رواق و صحن نیست. نباید برای لغو یک کنسرت در مشهد لازم باشد با مسئولان و مردم چانه بزنیم. پول آستان قدس پیش از انقلاب اسلامی در اختیار عیاشی درباریان بود. تو کنسرت می‌خواهی؟ خب برو جای دیگر زندگی کن، چرا اینجا داد و فریاد راه می‌اندازی و چانه‌ می‌زنی؟

هر روز یک کمپین راه بیندازی و یک دار و دسته؟ این کمپین‌ها و دار و دسته‌ها، اردوکشی بر ضد امام رضا است، این مقابله با حرم امام هشتم است، منتها بنده فکر کردم برای یک روز در یک جلسه به نام امام هشتم تکلیف این شهر باید روشن شود کمپین‌هایی هم که برای این اقدامات راه‌اندازی می‌شود، مقابله با امام هشتم است. چرا هر فکری که به ذهن یک مدیر یا دولت می‌رسد، برای جذب توریست، آن هم توریست فاسق و فاجر و خوشگذران، می‌خواهد آن را در شهر امام رضا پیاده کند؟ مشهد جزیره کیش نیست». امام ‌جمعه مشهد با اشاره به شهر واتیکان گفته است: «در همه دنیا هم ما نمونه‌اش را داریم؛ مگر در شهر واتیکان ایتالیا، دارای یک شرایط، حدود و دارای مقیاس‌های فرهنگی نیست؟ در همه دنیا، یک شهر مقدس به‌عنوان شهر زیارت، شرایط قداست خودش را دارد و همه افراد و جریان‌ها، هویت قداست آن شهر را حفظ می‌کنند، این شهر هم شهر زیارت است و قداست دارد».

این در حالی است که واتیکان با وجود آنکه از نظر جغرافیایی در شهر رم واقع شده؛ اما نه یک شهر در کشور ایتالیا که کشوری مستقل است و در سازمان ملل هم نماینده دارد.

حساسیت اصلی آیت‌الله علم‌الهدی که محور٨٠ درصد سخنرانی‌های پیش از خطبه‌های او و صحبت‌هایش در سال‌های اخیر را شامل می‌شود، حجاب، موسیقی و کنسرت بوده است. نمونه‌هایی از سخنان سال‌های اخیر او را گردآوری کرده‌ایم.

حجاب و فرهنگ

‌برخورد نظامی و انتظامی با مشکلات بدحجابی در حد پدافند فرهنگی است و نمی‌توان با فشار سرنیزه بی‌حجاب را محجبه کرد.

‌آپارتاید جنسی، بی‌حجابی است. اینکه یک بی‌حجاب می‌خواهد خود را ملعبه جنسی یک مشت افراد قرار دهد، این آپارتاید جنسی است.

‌جریان نیروی انتظامی غیرتمند دینی گفته می‌خواهم مقابل فسق و فجور اتومبیل‌ها را بگیرم و آقای مسئول می‌گوید چرا می‌خواهید این کار را بکنید.

‌اگر مسئولان گوش به حرف رهبری بدهند، مردم ما اقتصاد مقاومتی مقام رهبری را جدی بگیرند و دنبال لباس ترکیه‌ای، چینی و ژاپنی و کالای خارجی نروند، مسئولان امنیتی و سپاه قهرمان ما حاضر شوند دروازه‌های مملکت را به روی قاچاق ببندند و دستگاه‌های تولیدی ما به کار بیفتند که به‌اقتصاد مقاومتی عمل شود، اینجا هم باز ما در مقابل آمریکا بازدارنده خواهیم شد، اینها سه دوره بود و امروز آمریکا وارد دوره چهارم تهدید خود شده است.

‌هنرمندان باید بدانند که سر سفره انقلاب به اینجا رسیده‌اند و متأسفانه این مسئله را فراموش کرده و هرکدام از آنها یا وارد ساختن فیلم‌های ماهواره‌ای شده‌اند و یا جذب شبکه‌های خارجی می‌شوند و به بی‌حجابی خود افتخار می‌کنند.

‌اینکه یک خانم ورزشکار ایرانی با ظاهر نامناسب مدال می‌گیرد و پرچم ایران بالا می‌رود، ننگ است.

‌بدون‌شک نظام و مردم ما تحمل کشف حجاب یک زن در غرفه یک نشریه معلوم‌الحال را ندارند.

‌دشمن سعی دارد احساس عقیده‌ای که باعث شد جوانان ما در شب‌های عملیات زیر باران گلوله قرار بگیرند را از آنان سلب کند و این کار را نیز با موی پریشان یک دختر بی‌حجاب یا با پریدن یک دختر و پسر در صحنه‌های کنسرت انجام دهد.

مشهد به جزیره کیشی تبدیل شده که وسط آن یک گنبد قرار دارد.

‌وقتی زنی با جنس مخالف روبه‌رو می‌شود، اقتضا می‌کند که خودش را بپوشاند و حتی صورت خودش را هم باز نگذارد.

‌اخیرا در یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور که پسوند اسلامی هم دارد که ‌ای کاش پسوند اسلامی را برمی‌داشتند، مسئول حراست آن بخشنامه‌ای به تمام شوراهای دانشگاه فرستاده که حق اعتراض به استاد و دانشجوی بی‌حجاب را ندارند و نکته تأسف‌برانگیز اینکه جریان مدیریتی دانشگاه به خاطر این مسئله از حراست تشکر کرده است. درست است که دانشگاه آزاد است اما دانشگاه آزاد در بی‌دینی و لامذهبی که نیست.

‌وزیر متعهد ما که روزگار جوانی در وزارت امور خارجه به نظام خدمت می‌کرد، امروز در سنین پیری و درحالی‌که پایش لب گور است، می‌گوید می‌خواهم فیلترشکن فیس‌بوک شوم.

‌ما مخالف خنده و شادی مردم نیستیم، اما عزیزان! هنر چیزی است در کنار علم، مگر می‌شود همه مولود و بازده‌ هنر فقط خنداندن و رقاصی و طنز باشد؟ مردم به چه قیمت بخندند؟ شما فیلم شش‌و‌بش درست کنید‏، مردم را بخندانید و هم‌جنس‌بازی را ترویج کنید؟ این فیلم برخلاف عفت عمومی روی پرده سینما بیاید و یک متولی فرهنگی دردش نیاید؟

‌عزیز من! این زن و دختر جوانی که در آن کوچه همسایه شماست و هر روز و هر ساعت روسری‌اش عقب‌تر می‌رود و مویش پریشان‌تر و لباسش تنگ‌تر می‌شود، از هر درنده‌ای و از هر گزنده‌ای برای ناموس و جوان تو آسیبش بیشتر است؛ چرا بی‌تفاوتی؟ اینها توهین نیست، اینها بیان واقعیت است و این واقعیت‌ها وجود دارد.

‌شما عزیزان مسئول مخصوصا مدیران دبیرستان برای سال جدید تحصیلی این مطلب را قید کنید که دخترها با این مانتوهای تنگ و کوتاه و چسبناک در دبیرستان‌های دخترانه وارد نشوند. این درست نیست که در تهاجم فرهنگی، دشمنان خارجی ما با توطئه‌های شیطانی‌شان مانکن‌ها را وارد کوچه و بازار و زندگی ما کنند و مسلمان متدین و متعصب وابسته به پیغمبر، سرمایه و مغازه‌اش در استخدام تولید این کالای شیطانی دشمن قرار بگیرد.

‌زن بی‌حجاب پیاده‌نظام آمریکا و اسرائیل و همان نیرویی است که آمریکا و اسرائیل وارد ایران کرده است تا نظام و انقلاب را شکست دهد.

موسیقی و کنسرت

‌کنسرت در ایران با ابتذال همراه است و در مشهد بی‌حرمتی و جسارت به امام رضا(ع) است.

‌سخن از موسیقی می‌شود می‌گویند موسیقی مقامی و موسیقی ایرانی درحالی‌که موسیقی مقامی موسیقی‌ای بوده است که ناصرالدین‌شاه از شب تا صبح با میگساری با آن سر می‌کرده است و این موسیقی که قبلا همه آن را حرام می‌دانستند، حالا حلال شده است!

‌عده‌ای موسیقی ایرانی را درست و موسیقی خارجی را باطل می‌دانند، این مسئله صحیح نیست چراکه در برخی موارد موسیقی خارجی از بسیاری از موسیقی‌های داخلی‌مان بهتر است.

‌اگر در بین ۹۰‌ هزار هنرمند بسیجی ۱۰‌ هزار نیروی ارزشی همچون حامد زمانی داشته باشیم، مشکل موسیقی این کشور حل می‌شود.

‌یکی از مسئولان گفت چرا شما مزاحم مردم می‌شوید و به برگزاری کنسرت ایراد می‌گیرید و من گفتم این مردم را چه کسانی تشکیل می‌دهند، در صورتی که بعضی از کنسرت‌ها بلیت‌هایشان ٧٠‌ هزار تومان است و افرادی که این بلیت را خریداری می‌کنند، یک اقلیت هوس‌باز شهوت‌ران هستند و باید گفت شما به‌عنوان کسی که مسئولیت در نظام دارید، می‌خواهید مسیر را برای شهوت‌رانی باز کنید... .

‌دین حداقلی مربوط به ما نیست؛ برای مثال همه دیدند که در مشهد به خاطر لغو یک کنسرت جریانات و برنامه‌های زیادی ایجاد شد؛ بحث ما این بود که موسیقی با کنسرت تفاوت دارد و نباید در حریم حرم امام رضا مطرب‌بازی راه انداخت.

برجام و روابط خارجی

‌سعید جلیلی در زمانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، در دیداری که با بنده داشت درباره نشست ۱+۵ در استانبول توضیحاتی بیان کرد؛ روزی نماینده چین از من وقت ملاقات خواست و در این دیدار بیان کرد آنچه اعضای ۱+۵ بر آن تأکید دارند و آن را اصل می‌شمارند، این است که ایران نباید باشد و باید براندازی شود.

‌نماینده چین بیان کرده اگر در نشست‌ها اختلافی بین کشور‌ها وجود دارد، اختلاف در روش براندازی شماست ولی در اصل براندازی و نیستی ایران هیچ‌یک از کشور‌ها اختلافی ندارند؛ چون شما برای همه ما ایجاد مزاحمت کرده‌اید؛ یکی از مزاحمت‌ها انرژی هسته‌ای است.

‌مردم بسیجی و حزب‌اللهی رهبری دارند که اعلام کرد «من انقلابی هستم نه دیپلمات» پس نمی‌شود مسائل را صرفا در حوزه دیپلماسی حل‌وفصل کرد بنابراین دولت، مجلس و سیاست‌مداران همه باید انقلابی موضع بگیرند.

‌حمله به سفارتخانه‌ها برخلاف مصالح نظام جمهوری اسلامی است.

‌این ترافیک اروپایی در هفته گذشته خطرناک است و دولت هم موضع محکمی گرفته است اما این امر انسان را دچار اضطراب می‌کند.

‌یک روز مشاهده می‌کنیم که رئیس‌‌جمهور از یک کشور و دو وزیر خارجه از یک طرف به همراه گروه اقتصادی می‌آیند اینجا؛ بنابراین این ترافیک اروپایی برای مردم خطرناک است، همان‌گونه که با سابقه‌ای که از این اروپایی‌ها دیده‌ایم جز دزدی و آدم‌کشی هیچ‌چیز دیگری مشاهده نکردیم.

‌رابطه با آمریکا رابطه گرگ با میش است و متأسفانه هرچندوقت عده‌ای بحث و مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند. مقام معظم رهبری فرموده‌اند، اگر مصلحت باشد خود من اولین کسی هستم که رابطه با آمریکا را مطرح می‌کنم اما مذاکره با آمریکا به مصلحت ما نیست.

گردشگری

عده‌ای از زائران ما در کمپ، خیابان یا چادرهای مسافرتی می‌خوابند اما یک آقایی خواهان ساخت هتل هفت ستاره است.

‌بنده با سرمایه‌گذاری مخالفتی ندارم اما اینکه همه به فکر سرمایه‌گذاری برای مراکز تفریحی، مجتمع‌های آبی و مراکز عیاشی هستند، نشان‌دهنده این است که دیگر کسی به زیارت مشهد نمی‌آید، اگر بنای سرمایه‌گذاری است، بیایند و کارخانه و سد بسازند چراکه امکانات و نیروهایش وجود دارد.

سیاست

دلم می‌سوزد برای آنها که انقلاب روی کاکل آنها می‌گشت اما به خاطر خانواده آن سوی میز رفتند.

‌هانتینگتون کارشناس کاخ سفید بعد از این سخنرانی راهبرد جنگ تمدن‌ها را ارائه داد که خواهان براندازی تمدن‌ها بود اما در کنارش یک‌عده انسان‌های ساده‌لوح آمدند در مملکت ما مسئله گفت‌وگوی تمدن‌ها را مطرح کردند؛ درحالی‌که غرب خواهان براندازی اسلام است.

‌فردی که در انتخابات مجلس خبرگان شرکت نمی‌کند، تکلیف امام زمانش را ترک کرده است.

‌افرادی که از طریق بی‌دینی به دنبال جمع‌کردن رأی برای خود هستند، باید بدانند که مردم ولایت‌مدار دنباله‌رو آنها نیستند.

‌ابومسلم یک انسان جانی بود که مایه ننگ اسلام است، آن وقت شما این باشگاه قدیمی را به‌عنوان سرسخت‌ترین دشمن امام رضا(ع) نام‌گذاری کردید. دوستان اگر این موضوع را قبول دارند، این اسامی را تغییر دهند تا ببینند ورزش خراسان رشد می‌کند یا نه؟

‌فاجعه منا مقدمه و پیش‌زمینه ظهور فرج امام زمان(عج) است و این زمینه نیاز به قربانی داشته، همچنان که رکاب بقیه‌الله فدایی لازم دارد.

‌نمایندگان خبرگان شهادت دادند که رهبری در روی کره زمین منحصر به آیت‌الله خامنه‌ای است

‌در بغل برخی از حامیان برخی از کاندیداها سگ بود و در ستاد انتخاباتی کاندیدای دیگر زیارت عاشورا قرائت می‌شد. دانشجویانی که در مسائلی چون فتنه ٨٨ یا جریان انحرافی وارد شده‌اند، در دورانی از تحصیل خود قرار داشته‌اند که نیاز به اشتغال و درآمد داشتند.

‌هرکسی در انتخابات شرکت نکند، به‌جهنم‌رفتنش قطعی است.

‌کارگزار کشور حتی اگر تمام مردم به او رأی داده باشند، اما از ولی‌فقیه تبعیت نداشته باشد، حکومتش نامشروع است.

‌فردی با گرفتن قیافه دموکراتیک با نامه و بیانیه‌اش و با اتهام‌های ناروایی به مسئولان امنیتی و قضائی که با کمال اخلاص در خدمت نظام و انقلاب هستند، غذای تبلیغاتی برای دشمنان نظام تأمین می‌کند و ملت را سراسیمه کرده، از آنجا که این ادعاها باعث ترور شخصیت تمام مسئولان قضائی و امنیتی کشور شده است، مطرح‌کننده این ادعاها در صورت اثبات‌نکردن حرفش یک تروریست است و باید جرم خود را بپذیرد؛ در غیر این صورت باید با وی به‌عنوان یک تروریست برخورد شود.

‌اگر شما که وابسته به اندیشه «روسو» هستید، می‌گویید حاکمیت حق مردم است، مردم را شریک خدا قرار داده‌اید و اگر قائل به لیبرال‌دموکراسی باشید، مشرک هستید.

احمدی‌نژاد

‌علی الهی‌خراسانی، شاگرد علم‌الهدی گفته است: «آقای علم‌الهدی در جلسه‌ای خصوصی می‌گفت من هر روز می‌روم حرم و گاهی احمدی‌نژاد را لعن می‌کنم؛ البته مواضع علنی ایشان شاید به این غلظت نباشد. می‌گفت اگر امر دایر شود، بین احمدی‌نژاد و اصلاح‌طلبان، باید همه به اصلاح‌طلبان رأی بدهیم؛ چرا‌که مشکل ما با اصلاح‌طلبان، سیاسی است؛ اما با احمدی‌نژاد، اعتقادی».

‌آقای احمدی‌نژاد خیلی قابل‌ارزیابی نیست، ایشان فردی است که سیاست را معاینه کرده و حرکات دولت دهم هم ثابت کرد که وی بیش از اینکه «فرد دینی» باشد، «فرد سیاسی» است و حال و هوای سیاست را زیر و زبر می‌کند، بنابراین براساس تحلیل‌ها نسبت به آینده سیاست، باید دید که ورود خواهد داشت یا خیر.

‌علم‌الهدی درباره وحدت اصولگرایان با احمدی‌نژاد گفت: آقای احمدی‌نژاد یک نفری بود که عوضی رفت، مرد و تمام شد. احمدی‌نژاد جریان نیست. او مقابل ولایت ایستاد و سقوط کرد.

‌ممکن است هنوز آقای احمدی‌نژاد نفوذی در میان بخشی از مردم داشته باشد. بالاخره وی به‌عنوان رئیس‌جمهور در دولت نهم و دهم خدماتی داشته که این خدمات برای مردم ملموس بوده و اثرگذاری خود را داشته است اما در دولت دهم به‌خاطر زاویه‌ای که با ولایت پیدا کرد و برنامه قدرت‌محوری که به ایشان دست داد، یک مرتبه همه مسائل را در شعاع قدرت خود دید.

‌مشایی دچار «بی‌بندوباری عقیدتی» است و باید سریعا عزل شود.

در خطبه‌های نماز جمعه دوم مرداد سال ٨٨‌: «احمدی‌نژاد عزیز ماست و ما به صلاحیت او رأی داده‌ایم و پای رأیمان هم ایستاده‌ایم. احمدی‌نژاد به‌عنوان کسی که گفتمان عدالت را رعایت کرده است و در چهار سال دوران مسئولیتش نه خود و نه اطرافیانش هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای نداشته‌اند، دارای صلاحیت است و کسی است که در عرصه بین‌المللی نیز شعار اسلام را سر داده و با جرئت از انقلاب اسلامی دفاع می‌کند».

حوزه‌های دیگر

‌اگر مرغ در دسترس نیست، آن را با یک ماده پروتئینی دیگر جایگزین کنید. امکانات غذایی زندگی خودتان را تهیه کنید؛ بنا نیست زندگی شما هر جور که قبلا می‌گذشته الان هم همان‌طور باشد. مشهدی‌ها مگر اشکنه پیاز داغ را یادتان رفته و آن زندگی را فراموش کرده‌اید؛ مگر قرار است برنامه همان باشد که قبلا ‌بوده است.

http://www.sharghdaily.ir/News/100135

ش.د9501558

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات