خوزستان >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۹۴۷۰۱

بازنگاهی به قراردادهای محرمانه نفتی

با توجه به اینکه این قراردادها تاکنون به شکل اساسی در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار نگرفته است، دولت محترم باید طبق اصل 77 قانون اساسی این قراردادها را به تصویب مجلس برساند و سیاست های کلی نظام را نصب العین خود قرار داده و درصدد اجرای لبّ آن قرار گیرد.
پایگاه بصیرت / محمد امین سواری
از خصوصیت های ذاتی مستکبر این است که خود را عالی و بزرگتر از دیگران بداند که به موجب آن بتواند سلطه گری خود را به انجام برساند.
استکبار جهانی برای آنکه بتواند علو و تکبر و سلطه خود را بر همه جای جهان مفروض بدارد نیاز به تسلط بر اموری همچون:1- تسلط بر علم و صنعت   2- تسلط بر امور اقتصادی و پول   3- تسلط بر سیاست   4- تسلط بر ذخایر و ثروتها را دارد؛
لذا استکبار برای آنکه به این تسلط ها به شکل منسجم و قانونی برسد ساختارهایی را تحت عنوان نظام بین الملل طوری چیده است که اگر کسی بخواهد لقب و افتخار عضویت در نظام بین المللی و به اصطلاح جامعه ی جهانی را حاصل شود، باید خواه یا ناخواه چیرگی استکبار بر خود را تحمل نماید، استقلال را به فراموشی بسپارد و در هاضمه ی استکبار هضم شود.
مذاکرات، قرار دادها و معاهدات بین المللی امروز به عنوان ابزارهایی برای سلطه گری و پر نمودن خلأهای موجود در نظام های بین المللی جهت سلطه گری و سیاست های استکباری مستکبران با پذیرش و امضای خودِ سلطه پذیران بدل گشته است.
جمهوری اسلامی که استکبارستیزی و استقلال را بعنوان آرمان و سیاست های خود معرفی نموده است همواره دشمنی مستکبران را داشته و دارد، و استکبار جهانی زمانی با جنگ سخت و جنگ نرم و امروز با جنگی نرم تر در حال مبارزه با این نظام است.
در سالهای اخیر دشمن به بهانه هایی تاکتیک مذاکره، معاهده و قرارداد را که جلوه ای از «جنگ های نرم » برای نفوذ و از بین بردن ماهیت انقلاب اسلامی می باشد، اختیار نموده است؛ که با بررسی هر کدام از این مذاکرات با توجه به شیطنت ذاتی استکبار جهانی متوجه آن می شویم که این قرار داده ها با هدف تضعیف و استحاله ی نظام جمهوری اسلامی می باشند:
*برجام هسته ای
استکبار جهانی با مشاهده ی رشد و استقلال علمی در رسیدن به انرژی صلح آمیز هسته ای برای ایجاد وقفه در این مهم و مفروض ساختن سلطه ی علمی و صنعتی خود در راستای عدم اتکاء به خود جمهوری اسلامی، خود رسما درخواست مذاکرات و رسیدن به برجام را داده است، این امر اتفاق افتاد که البته متأسفانه تا کنون تا به الآن با بدعهدی های نظام سلطه خسارتی محض و تقریبا هیچ دستاوردی نداشته است و تا به الآن تحریم های اقتصادی فقط به شکل مکتوب برداشته شده اند.
*برجام بانکی
در حوزه تسلط بر پول، آنها توانستند قراردادی را با بانک مرکزی ما منعقد کنند که از آن بوی سلطه ی سیاسی اقتصادی بوجود بیاید، به موجب قرارداد بانک مرکزی با سازمان FATF ، استکبار و صاحبان قدرت علاوه بر اینکه تراکنش های ما را در معرض نظارت خواهند داشت بلکه امضای این قرارداد موجب شده تعاریف و پروتکل این سازمان استکباری را به شکلی قانونی بپذیریم که از آن شائبه هایی همچون تروریسم دانستن حزب الله و مقاومت اسلامی استفاده می شود این امور ضد آرمانی و ضد سیاست های نظام اسلامی است و در عمل کمک کردن به مقاومت اسلامی تحت عنوان پولشویی بدل گشته است.
*برجام نفتی
اما مورد آخر و بحث روز که به نظر می رسد نیاز سلطه گری بر ثروت ها و ذخایر زیرزمینی و لو بشکل غیر مستقیم، استکبار را عیان می کند، قرار داد های نفتی موسوم به IPC می باشد.
یکی از قدیمی ترین مبارزه های ملت ایران مبارزه برای ملی شدن صنعت نفت می باشد که البته بعد از ملی شدن نفت و استقلال نفتی حاصل در 29 اسفند 1329 دشمن بعدها طی معاهداتی با استفاده از کنسرسیومی که بعد از کودتای 28 مرداد 1332 به وجود آورد توانستند سلطه ی خود بر ذخایر نفتی را بدتر از قبل برگردانند.
به نظر می رسد دراین قراردادها نیز چنین هدفی از طرف دشمنان درحال پیگیری است، آنها به دنبال سلطه بر ذخایر نفتی و ثروت های جمهوری اسلامی هستند تا بتوانند از این امر بعدها جمهوری اسلامی را به جمهوری اسلامی بی خاصیت و استحاله شده تبدیل نمایند.
کشورهای غربی و سلطه گری که برای آنکه به ذخایر زیرزمینی و نفتی یک کشور تسلط پیدا کنند، وارد جنگ نظامی نیز وارد می شوند، نمونه ی این امر حمله ی آمریکا به عراق است، بستن یک قرار داد با کشوری همچون ایران که نفوذ در آن بسیار سخت است، برای دشمن بسیار ارزش دارد، در واقع دادن دسترسی کشورها به ذخایر عظیم نفتی خود در واقع دروازه ای برای سلطه پذیری و بسی بیراهه رفتن در امور سیاسی اقتصادی می باشد.
قطعا در این امر دقت کافی و وافی را باید داشت چرا که دشمن از نفوذ اقتصادی بعنوان وسیله ای برای براندازی نظام می تواند استفاده بکند.
اینکه در چندین جا در این قرارداد مدیریت انحصاری دولت بر میادین نفت و گاز ساقط بشود، یا اینکه طرف دیگر قرارداد در تولید مشارکت داشته باشد با قانون اساسی جمهوری اسلامی و سیاست های کلی نظام در تعارض است.
با توجه به اینکه این قراردادها تاکنون به شکل اساسی در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار نگرفته است، دولت محترم باید طبق اصل 77 قانون اساسی این قراردادها را به تصویب مجلس برساند و سیاست های کلی نظام را نصب العین خود قرار داده و درصدد اجرای لبّ آن قرار گیرد، چراکه تا به الآن استکبار جهانی در این نوع جنگ بسیار نرم نیز تجربه شده است، حضرت امیر المومنین علیه السلام می فرمایند من جرم المجرب حلت به الندامه،(هر کس تجربه را تجربه نماید، ندامت و پشیمانی گریبانش را خواهد گرفت.)
والسلام



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
با سلام
لطفا موضوع قرارداد را بطور مفصل (از کجا قرارداد نفتی شکل گرفت و چه بحث هایی روی آن مطرح شده ،موافقان و مخالفان و الآن در چه وضعی میباشد و...) را بیان کنید
با تشکر
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات