صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۲۹۴۸۷۱

از بدهی 28 هزارمیلیاردی تا تحریم‌ مجدد

۱- واشنگتن: در حال بررسی تحریم‌ها علیه ایران هستیم
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: واشنگتن در حال بررسی مسئله اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به دلیل حمایت از حوثی‌ها در یمن است. «الیزابت ترودو» با اشاره به اظهارات اخیر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که گفته بود، تصاویر نشان داده‌شده از سوی «محمد بن‌ نایف» ولی‌عهد سعودی درباره موشک‌هایی که گفته می‌شود از ایران آمده و در مرز عربستان با یمن مستقر شده، ما را به شدت به دردسر انداخته است و در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که این تصاویر که نشان می‌دهد ایران موشک در اختیار حوثی‌های یمن قرار داده، چه زمانی به شما نشان داده شده است، گفت: «من تاریخ دقیقی ندارم. آنچه می‌توانم بگویم همانی است که بارها وزیر خارجه آمریکا بر آن تأکید داشته است، مبنی بر اینکه ما قطعاً چشمان خود را به روی اقدامات ایران نبسته‌ایم.»
۲- کشف سالیانه بیش از۵۰۰ تن مواد مخدر در مرزهای ایران
وزیر کشور به کشف سالیانه حدود ۵۳۰ تن مواد مخدر در مرزهای ایران اشاره کرد و گفت: همه ساله حدود ۷۰ درصد تریاک، ۶۰ درصد مرفین و ۱۷ درصد هروئین جهان در مرزهای کشورمان از سوداگران مرگ کشف می‌شود که این موضوع نشان از قدرت نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان دارد. رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه میزان کشفیات جهان در حد ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم است، اظهار داشت: ایران به علت هم‌مرزی با دو کشور ناامن که تولید مواد مخدر در آنها به علت ورود کشورهای غربی متجاوز به ۴۰ برابر افزایش یافته است، در صدر مبارزه با مواد افیونی قرار دارد.
۳- دولت نسبت به فتنه‌گران حساسیت بیشتری از خود نشان دهد
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب مسئله ساده‌زیستی و پرهیز از رواج اشرافیت در بین مسئولان نظام اسلامی است که بیش از پیش باید مورد توجه دولت باشد. آیت‌الله جنتی با اشاره به دشمنی‌ها و بدعهدی‌های نظام سلطه، به‌ویژه آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی، خواستار اتخاذ مواضع قاطع و صریح دولت نسبت به آمریکا شد. وی خاطرنشان کرد: دولت باید تبعیت از ولایت فقیه را در قول و عمل خود به نمایش بگذارد؛ از همین رو ضروری است، نسبت به عوامل فتنه و فتنه‌گران حساسیت بیشتری از خود نشان دهد.
۴- چرا آمارهای بانک مرکزی با مرکز آمار ایران متفاوت است؟
رئیس مرکز آمار ایران با تأکید بر اینکه مرجع رسمی ارائه آمار در ایران «مرکز آمار ایران» است، درباره دلایل متفاوت بودن اعداد و ارقام مربوط به مرکز آمار ایران و بانک مرکزی گفت: وقتی به صورت نمونه‌ای کار انجام می‌دهیم و به اطلاعات تعدادی از پرسش‌نامه‌ها که از طریق پاسخگویان پر شده است، مراجعه می‌کنیم، پاسخ‌ها متفاوت است؛ چراکه نمونه‌های ما متفاوت است. امیدعلی پارسا همچنین ابزار امیدواری کرد که نرخ رشد اقتصادی از این پس دقیق و به موقع ارائه شود.
۵- بدهی آمریکا تا ۱۰ سال آینده به بیش از ۲۸ هزار میلیارد دلار می رسد
دفتر بودجه کنگره در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، میزان بدهی‌های این کشور تا سال ۲۰۲۶ میلادی به بیش از ۲/۲۸ هزار میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. به گزارش اسپوتنیک، دفتر بودجه کنگره آمریکا افزود: دولت فدرال قادر به کنترل کردن هزینه‌ها نیست و شرایط در آینده نزدیک بهتر نخواهد شد. اجرای برنامه بهداشت و سلامت و سایر برنامه‌های دولت آمریکا موجب خواهد شد هزینه‌های فدرال تا پایان امسال با رشد پنج درصدی معادل ۱۷۸ میلیارد دلاری شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات