تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۹۴۹۰۳
آیا فرزندان حاج سیداحمد خمینی از بی‌صفتی اصلاح‌طلبان در ماجرای فایل صوتی منتظری درس عبرت می‌گیرند؟

بفرمایید تاج‌زاده!

پایگاه بصیرت / حسین علوی

(روزنامه وطن امروز ـ 1395/05/30 ـ شماره 1959 ـ صفحه 2)

فایل صوتی منتشر شده از منتظری درباره اعدام تعدادی از منافقین در سال 67 نشان داد این بار و پس از خط تحریف امام(ره)، جریان ضدانقلاب قداست و مشروعیت خدشه‌ناپذیر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی را نشانه رفته است. خط تحریف اندیشه و گفتمان امام خمینی(ره) به سد محکم رهبر معظم انقلاب برخورد کرد و ایشان در مناسبت‌های مختلف به تبیین رؤوس و محورهای اندیشه و گفتمان امام خمینی(ره) پرداختند اما پس از ناکامی تحریف، حمله مستقیم به قداست بی‌نظیر امام(ره) در دستور کار قرار گرفت به‌گونه‌ای که رسانه سلطنتی انگلیس، یعنی بی‌بی‌سی، ماجرای بی‌پشتوانه و فاقد استناد پیام امام به آمریکایی‌ها در دوران مبارزه را مطرح کرد. پس از آن، حالا بیت منتظری که به گفته یکی از بزرگان، همچنان رد پای منافقین در آن مشهود است، فایل صوتی اظهارات او در حمایت از منافقین را منتشر کرد. اقدامی که هم تداوم کینه از امام خمینی(ره) را نشان می‌دهد و هم نقش آنها در تلاش برای تطهیر سازمان آلوده منافقین را لو داد.

با این حال اما آنچه در ماجرای انتشار فایل صوتی منتظری در حمایت از منافقین بیش از همه به چشم می‌خورد، رفتار برخی دوستان و نزدیکان سیاسی فرزندان مرحوم حاج احمد آقای خمینی در قبال این ماجراست.

یکی از انتقاداتی که جریان انقلابی همواره نسبت به رفتار و مواضع سیاسی سیدحسن خمینی داشته است، نزدیکی و رفاقت او با جریان ضدانقلاب رخنه‌کرده در اردوگاه اصلاحات است. اگرچه جریان موسوم به اصلاحات، بارها و بارها نسبت خود با اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مبانی انقلاب و جمهوری اسلامی را فاش کرده است اما رفاقت‌های برخی فرزندان مرحوم سید احمد خمینی(ره) با این قبیل اصلاح‌طلبان به مرور تبدیل به نوعی شراکت سیاسی شد. یکی از مهم‌ترین دلسوزی‌هایی که مطرح شده و می‌شود، موضوع سوءاستفاده جریان ضدانقلاب از نام امام(ره) از طریق دوستی و رفاقت با نوه امام(ره) است. یعنی همان سناریویی که سال‌ها قبل توسط منافقین به کار گرفته شد و از قضا نتایج ویژه‌ای را نیز برای گروهک نفاق به همراه داشت. با این حال اما هیچگاه دلسوزی‌های جریان انقلابی از سوی سیدحسن خمینی شنیده نشد. در جریان انتشار فایل صوتی منتظری در حمایت از منافقین، این واقعیت یعنی ماهیت اصلی جریان اصلاحات در قبال حضرت امام خمینی(ره) تا حدودی آشکار شد. فرزندان مرحوم سیداحمد آقای خمینی خودشان هم می‌دانند که فایل منتشر شده، مشروعیت امام خمینی(ره) را نشانه گرفته است- که البته با توجه به عشق و ارادت قلبی و همیشگی مردم ایران به بنیانگذار انقلاب، این قبیل شیطنت‌ها ره به جایی نمی‌برد- یعنی در واقع به دنبال از بین بردن قداست حضرت امام و مخدوش کردن نام «خمینی» است. در واقع این یک توطئه علیه امام و بیت امام بوده است.

اما دوستان و نزدیکان سیاسی سیدحسن خمینی در قبال این ماجرا چه کردند؟ رسانه‌های اصلاح‌طلب آیا از بیت امام دفاع کردند یا همنوا با بی‌بی‌سی فارسی، ماجرای فایل صوتی را چاق کردند؟

البته ماجرا مشخص است. از قبل هم مشخص بود. اصلاح‌طلبان در دفاع از مشروعیت و قداست امام(ره)، کلامی بر لب نمی‌آورند و قلمی بر کاغذ نمی‌برند. نه‌تنها این کار را نمی‌کنند، بلکه عناصر کلیدی و محوری آنها با مواضع شیطنت‌آمیز، به دفاع از منافقین و حمایت از منتظری پرداختند. مصطفی تاج‌زاده، از عناصر میدانی اصلاح‌طلبان که سیدیاسر خمینی هم در دوران زندان و هم پس از اتمام دوران مجازات، به عیادت او رفت تا دوستی با این جماعت را یک بار دیگر یادآوری کند؛ در واکنش به فایل صوتی منتشر شده منتظری، رسما از منافقین عذرخواهی و نظام اسلامی را نیز دعوت به عذرخواهی از جریان داعشی نفاق کرد! تاج‌زاده، یعنی دوست نزدیک برخی فرزندان سیداحمد خمینی(ره) رسما گفته است در اعدام انقلابی سال 67 بعضا خلاف موازین حقوقی و قانونی عمل شده است! او به منافقین گفته است اعدام سال 67 را «فراموش نکنند!» البته تاج‌زاده پیش‌تر در زندان نیز درباره اعدام‌های دهه 60 جنجال به پا کرده بود.

ماهیت اصلاح‌طلبان و نسبت آنها با امام و نام «خمینی» هرگز پنهان نبوده است. با این حال اما شاید در جریان توطئه اخیر بیت منتظری علیه بیت امام، وجوه بیشتری از این ماهیت برای فرزندان مرحوم سیداحمد خمینی آشکار شده باشد. شاید بیت امام‌(ره) با این بی‌صفتی اصلاح‌طلبان تجاربی به دست بیاورند. تجاربی که مهم‌ترین آنها درباره مشروعیت سیاسی آنها نزد اصلاح‌طلبان است. و اینکه با توجه به مواضع شعبان جعفری‌های اصلاحات در قبال فایل منتظری، در فضای سیاسی مطبوع اصلاحات، «خمینی‌ها» چه جایگاهی دارند!

http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/1959/2/162346/0

ش.د9501680

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات