صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶  ، 
کد خبر : ۲۹۴۴۷۴

اخبار

۱- واکنش کلی حسن خمینی به انتشار فایل صوتی منتظری
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در واکنش به انتشار فایل صوتی منتظری درباره امام راحل گفت: بازگو کردن سخنانی که دروغ بودن‌شان معلوم شده، چه فایده‌ای دارد؟ وی تصریح کرد: جای سؤال دارد که برخی کسانی که این نقطه را هدف قرار می‌دهند، به چه امید و با چه ملاک و تحلیلی یکی از عمیق‌ترین محورهای وحدت ملی را هدف قرار می‌دهند؟ البته این اولین بار نبوده و آخرین بار هم نخواهد بود و مانند همان کسانی که نسبت به حضرت علی(ع) بغض داشتند، کسانی نسبت به امام(ره) و انقلاب بغض دارند و تا آخر نیز خواهند داشت؛ اما خداوند آن محبت را در دل‌ها قرار داده است.
۲- گزافه‌گویی شیوخ موریتانی علیه ایران
به گزارش «الشرق الاوسط» شماری از امامان جماعت موریتانی در سلسله سمینارهایی که در نواکشوت برگزار شد، مدعی شدند، شخصیت‌های موریتانیایی مرتبط با نظام سیاسی کنونی ایران تلاش دارند مراکز نفوذی برای این کشور در موریتانی از طریق شعارهای مذهبی ایجاد کنند. برگزاری این نشست در زمانی انجام می‌شود که عربستان سعودی تلاش دارد کشورهای متحد خود را به برگزاری سمینارها و همایش‌هایی علیه ایران تشویق کند و با این اقدام، جبهه‌ای متحد علیه کشورمان در منطقه و جهان به راه بیندازد. از این رو، برگزاری چنین نشست‌هایی را در کشوری، مانند موریتانی باید همسو با همین اهداف تفسیر کرد.
۳- فاطمه هاشمی‌: پدرم از روحانی عبور نمی‎کند
فاطمه هاشمی‌رفسنجانی گفت: هفته گذشته آیت‌الله هاشمی حمایت خود را از آقای روحانی، رئیس‌جمهوری اعلام کرد. پدرم از روحانی عبور نمی‎کند. عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه «برخی کاندیداها اشتباهی وارد لیست امید شدند»، گفت: این روزها خبرهایی مبنی‌بر ایجاد «جبهه مستقلین» در مجلس شنیده می‎شود. به عقیده من، این افراد همان کسانی هستند که اشتباهی وارد لیست امید شدند تا از این طریق بتوانند آرای مردم را جلب و وارد مجلس دهم شورای اسلامی شوند. در حالی‎ که آنها هیچ اعتقادی به «لیست امید» نداشتند و از این فرصتی که در اختیارشان قرار گرفته است، می‎خواهند نهایت استفاده را ببرند.
۴- خوابی که «بارزانی» برای عراقِ پس از داعش دیده است
 دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با یک مقام ارشد آمریکایی و مواضع مطرح شده در این دیدار، از طرح بارزانی برای کلید زدن روند تجزیه عراق حکایت دارد. بارزانی در دیدار با مک گورک خواستار مشخص شدن دقیق نقش کردها پس از آزادسازی موصل شده و در این چارچوب، بر ضرورت حصول یک توافق کامل با آمریکا درباره جزئیات این نقش پس از شکست داعش در موصل تأکید کرده است. گزارش رسانه‌های محلی نیز حاکی است، بارزانی در این جلسه گفته، موصل پس از آزادسازی دیگر پذیرای نظم سابق نخواهد بود.
۵- جزئیاتی از سفر پنهانی مذاکره‌کنند‌گان بوئینگ به تهران
حضور بی سر و صدای هیئتی از بوئینگ طی چند روز گذشته در ایران برای نهایی‌کردن خرید چند هواپیما از این شرکت آمریکایی که به صورت غیررسمی و در پوشش مسافر عادی انجام شده و سابقه و پیشینه بعضی از این افراد، شائبه‌هایی را درباره روند مذاکرات و ورود به موضوعات غیرمرتبط ایجادکرده است. گفتنی است، در برخی از رسانه‌ها از دو نفر از اعضای این هیئت با عنوان کارشناسان نظامی ارتش آمریکا نام برده شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات